Αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά τα καταστήματα παραδοσιακά προετοιμάζονται για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.
Έτσι, την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου αρχίζει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων και λήγει στις 28 Φεβρουαρίου.
Τα καταστήματα θα παραμείνουν προαιρετικά ανοιχτά την Κυριακή 16 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00′ έως 18:00′.
Διαβάστε επίσης: Tι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβούλιου Αττικής Β. Κορκίδης δήλωσε «ας ελπίσουμε τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων και η επάρκεια αγαθών στην αγορά δεν θα συνοδευτούν από την έλλειψη φυσικής παρουσίας ανθρώπινου δυναμικού, λόγω κορωνοϊού, ώστε τα εμπορικά καταστήματα να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν επαρκώς τους πελάτες, που έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ, και να πλησιάσουν τον προ πανδημίας τζίρο των 5,5 δισ. ευρώ της εκπτωτικής περιόδου».
«Έξυπνες» αγορές στις εκπτώσεις
H Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συμβουλεύει τους καταναλωτές, τι πρέπει να προσέχουν στις εκπτώσεις ώστε να κάνουν έξυπνες αγορές.
Υιοθετούμε συνετή καταναλωτική συμπεριφορά
– Αγοράζουμε έχοντας υπόψη τον οικογενειακό προϋπολογισμό μας και τις οικονομικές δυνατότητές μας. Καταρτίζουμε λίστα με τα απαραίτητα είδη.
– Δεν αγοράζουμε υπό πίεση. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 28-2-2022, οπότε καλό είναι να κάνουμε έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών και ποιότητας, σε συνάρτηση, βέβαια με τις ανάγκες μας.
-Στην περίπτωση της αγοράς με πίστωση (πιστωτική κάρτα με δόσεις ή καταναλωτικό δάνειο), ελέγχουμε προσεκτικά τους επιμέρους όρους και λαμβάνουμε υπόψη τις χρεώσεις που συνεπάγεται και κυρίως τους τόκους, τον αριθμό των δόσεων κ.λπ. σε σχέση με το οικογενειακό εισόδημά μας.
Αποφεύγουμε τις παγίδες
-Ελέγχουμε προσεκτικά τα προϊόντα που αγοράζουμε, ώστε να μην είναι ελαττωματικά, δεύτερης διαλογής κ.λπ.. Σε περίπτωση που ένα προϊόν είναι ελαττωματικό, μπορούμε να ζητήσουμε από το κατάστημα επισκευή ή αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων. Αυτό δεν ισχύει, αν η ελκυστική τιμή του προϊόντος οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικό και υπάρχει σχετική ενημέρωσή μας.
-Συγκρίνουμε τις τιμές των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από την τυχόν χαμηλή τιμή κάποιου μεμονωμένου προϊόντος του καταστήματος (προϊόν – κράχτης) ή από υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που αναγράφονται γενικώς και αορίστως στις βιτρίνες και δεν αφορούν το σύνολο των προϊόντων που διαθέτει.
-Κρατάμε πάντοτε την απόδειξη αγοράς. Θα τη χρειαστούμε στην περίπτωση που το προϊόν αποδειχθεί ελαττωματικό ή ως απόδειξη για την εγγύηση.
-Επισκεπτόμαστε, εάν είναι δυνατόν, τα καταστήματα πριν από τις εκπτώσεις και εντοπίζουμε τα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν, ώστε να ελέγξουμε αν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές και σε τι ποσοστό.
-Ρωτάμε για την πολιτική του καταστήματος για τυχόν αλλαγές, ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως. Συνήθως, στις προσφορές τα καταστήματα δεν κάνουν αλλαγές.
Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας
– Οι πλασματικές εκπτώσεις και προσφορές είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτή και ως εκ τούτου, απαγορεύονται.
– Το κατάστημα υποχρεούται, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, να αναγράφει σε όλα τα πωλούμενα είδη, τόσο την τιμή πριν, όσο και τιμή μετά την έκπτωση ή και το ποσοστό της έκπτωσης, στο ίδιο καρτελάκι, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει τη σύγκριση. Δεν αρκεί η αναγραφή ενός γενικού ποσοστού έκπτωσης στη βιτρίνα του καταστήματος. Το ίδιο ισχύει και για τις προσφορές.
– Ειδικά για τα καταστήματα stock ή outlet, πρέπει να αναγράφονται, για λόγους σαφήνειας και διαφάνειας, τρεις τιμές: Η αρχική, η τιμή του stock ή του outlet και, με έντονη γραφή, η τελική τιμή της έκπτωσης.
– Οι προσφορές διαφέρουν από τις εκπτώσεις: Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της εποχής (σεζόν), που προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή λόγω τέλους εποχής. Οι προσφορές μπορούν να γίνονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από την περίοδο των εκπτώσεων, και αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα ή προϊόντα ορισμένης κατηγορίας, συνήθως προηγούμενων σαιζόν και, άρα, με πιο μειωμένες τιμές. Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.
– Αν τη μειωμένη τιμή τη δικαιούται συγκεκριμένη μόνο κατηγορία καταναλωτών, π.χ. οι κάτοχοι κάρτας πελάτη του καταστήματος, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά δίπλα από την τιμή.
– Αν η υψηλή έκπτωση ισχύει μόνο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. μόνο για ρούχα ή παπούτσια συγκεκριμένου μεγέθους ή χρώματος, τότε θα πρέπει αυτό να αναφέρεται σαφώς π.χ. το «προϊόν είναι διαθέσιμο και σε άλλα μεγέθη ή χρώματα αλλά χωρίς έκπτωση».
Ο έμπορος υποχρεούται και κατά τις εκπτώσεις να ενημερώνει τον αγοραστή για την ποιότητα και την προέλευση του προϊόντος και να του δίνει κάθε σχετική πληροφορία, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής διάρκειας ζωής του.
– Οι οδηγίες χρήσης και η εγγύηση των προϊόντων πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα.
– Τα δικαιώματα του καταναλωτή (επισκευής, αντικατάστασης ή υπαναχώρησης), σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος ή έλλειψης συμφωνημένης ιδιότητας ισχύουν και στην περίοδο των εκπτώσεων.
– Σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και εφόσον δεν είναι ελαττωματικό, η αποτίμησή του γίνεται στην τρέχουσα, δηλαδή, στη μειωμένη τιμή.
Latest News
Σε καλό δρόμο το project αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο
Πρόβλημα η γραφειοκρατία σύμφωνα με την CEO Energean
Τι φοβούνται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Τα προβλήματα με τη φορολογία και το αυξημένο μη μισθολογικό κόστος
Καθαρή ανάπτυξη πωλήσεων 4% για τις επιχειρήσεις το 2024 «βλέπει» η Εθνική [έρευνα]
Γιατί η τράπεζα περιμένει η «νέα οικονομία» να κερδίσει περισσότερο έδαφος τα επόμενα χρόνια και να στηρίξει ακόμη περισσότερο το ΑΕΠ
Mytilineos Energy Metals: Σύμπραξη για το Data Youth για ανέργους με ψηφιακές δεξιότητες
Μέσω του Data Youth θα παρέχονται δωρεάν συμβουλευτική και κατάρτιση δεξιοτήτων σε δεκάδες άνεργους νέους και νέες
«Μπήκε» με το... αριστερό το 2024 για το λιανεμπόριο - Πτώση 2,3% τον Ιανουάριο [γράφημα]
Ποιοι κλάδοι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023
«Λευκός καπνός» για την Avramar – Έπεσαν οι υπογραφές για δάνειο 20 εκατ. ευρώ
Το αμέσως επόμενο διάστημα εκτιμάται πως θα ξεκινήσει και η διαδικασία εύρεσης νέου επενδυτή
Χρηματοδότηση 45 εκατ. δολαρίων για την Blueground – Πώς έφτασε τα 15.000 διαμερίσματα σε όλο τον κόσμο
Η αξία της εταιρείας έχει αυξηθεί από την προηγούμενη αποτίμηση των 750 εκατ. δολαρίων τον Σεπτέμβριο του 2021
Δέσμη 7 μέτρων για τη ΛΑΡΚΟ - Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους
Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση
Τζίρος 150 εκατ. ευρώ για την Cordia του Ν. Καραμούζη και νέα deals στα τρόφιμα
Ανεβάζουν ταχύτητα ο Νίκος Καραμούζης και το family office της Μαριάννας Λάτση – Σε ποιους κλάδους θα γίνουν τα επόμενα deals
Στο ραντάρ μεγάλων funds η Ελλάδα – Τι βλέπει η Bain & Company
Πώς εδραιώνει την παρουσία της η Bain & Company στην Ελλάδα