Τα σκήπτρα της διατήρησε και το 2021 η ευρωπαϊκή Airbus κερδίζοντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τον αμερικανικό ανταγωνιστή της, την Boeing στην αέναη μεταξύ τους μάχη για την κυριαρχία των αιθέρων.
Συγκεκριμένα, ο ευρωπαϊκός κολοσσός παρέδωσε 611 αεροσκάφη, σημειώνοντας αύξηση κατά 8% σε σχέση με το 2020, σε σχέση με τα μόλις 340 αεροσκάφη που παρέδωσε η Boeing. Ωστόσο, ο αμερικανικός γίγαντας κατάφερε να διασφαλίσει 535 νέες παραγγελίες, παρουσιάζοντας συνολικά μια βελτιωμένη εικόνα μετά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισε στον απόηχο της κρίσης των 737 MAX.
To αυξημένο ενδιαφέρον για την γραμμή των 787 Dreamiliner απέδωσε καρπούς κάτι που θα φανεί κυρίως αυτή τη χρονιά, μέσα από τις νέες παραδόσεις αεροσκαφών. Ωστόσο, η εταιρεία που θα ανακοινώσει αποτελέσματα τετάρτου τριμήνου (και συνολικά 2021) στις 26 Ιανουαρίου, γνωρίζει πως δεν έχει βγει ακόμη από τα… ζημιογόνα νερά.
Στον αντίποδα η Airbus ήταν και παραμένει ισχυρή, έχοντας ανακάμψει πιο γρήγορα από την πτώση του τζίρου του 2020. Μάλιστα στις δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος, Γκιγιόμ Φορύ δήλωσε ικανοποιημένος επειδή η εταιρεία παρουσιάζει τα πρώτα απτά θετικά αποτελέσματα της ανάκαμψης της.
Μόλις τη Δευτέρα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα σημαντική πώληση 22 αεροσκαφών τύπου A220 στην αμερικανική leasing εταιρεία Azorra, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε επιπλέον παραγγελίες από την Air France-KLM και την αυστραλιανή Qantas.
Μια αλλαγή που έχουν παρατηρήσει αμφότεροι οι όμιλοι είναι μια στροφή της ζήτησης από τις αεροπορικές εταιρείες σε μικρότερα αεροσκάφη, λόγω της περιορισμένης ταξιδιωτικής κίνησης και της πρόθεσης τους να κρατήσουν χαμηλότερα το κόστος. Για το σκοπό αυτό η Airbus έχει ήδη δρομολογήσει σχέδια για την αύξηση της παραγωγής των μικρότερων αεροσκαφών της γραμμής των Α320, που ανταγωνίζονται την γραμμή των 737 της Boeing, από το 30% στο 65% το μήνα μέχρι το καλοκαίρι του 2023.
Και βέβαια αμφότερες περιμένουν την εξέλιξη της πανδημίας και την πορεία του αεροπορικού κλάδου –μετά την ανατροπή που έφερε η Όμικρον- για να μπορούν να κάνουν μια καλύτερη εκτίμηση για την πορεία της χρονιάς…
Latest News
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς
«Έκρηξη πλούτου»: Πώς το 1% των Αμερικανών κέρδισε 2 τρισ. σε ένα τρίμηνο
Από το 2020, ο πλούτος του κορυφαίου 1% έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 15 τρισεκατομμύρια δολάρια ή 49%
Σε κομβικό σταυροδρόμι η Boeing, λέει η νέα CEO
«Θα βάλουμε την ασφάλεια πάνω απ' όλα», δηλώνει η Στέφανι Πόουπ
Τι είναι η «Επιχείρηση Μπετόβεν» της ολλανδικής κυβέρνησης
Η ολλανδική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να λάβει και μέτρα για τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων