Το κλείσιμο του 2021 επεφύλασσε μια ανατροπή για τον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτου που δείχνει πως η μετάβαση προς την νέα πράσινη εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει ήδη ξεκινήσει από την πλευρά των καταναλωτών αυξάνοντας την πίεση προς τις εταιρείες να ανεβάσουν… στροφές προκειμένου να παραμείνουν ελκυστικές. Για πρώτη φορά στα χρονικά, το Δεκέμβριο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν αυτές των μοντέλων ντίζελ!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με συγκεντρωτική μελέτη που διαμόρφωσαν οι «Financial Times» σε συνεργασία με τον ανεξάρτητο αναλυτή αυτοκινήτου, Ματίας Σμιτ, πάνω από το ένα πέμπτο των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν σε 18 ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων και η Βρετανία, επρόκειτο για ηλεκτρικά οχήματα. Τον ίδιο μήνα, στις ίδιες αγορές, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με μηχανές ντίζελ κινήθηκαν κάτω από το 19% των συνολικών πωλήσεων.
Σημείο κλειδί για την αλλαγή αυτή φαίνεται να έπαιξαν οι γενναιόδωρες επιδοτήσεις και τα κίνητρα (όπως και τα αντικίνητρα για τα ρυπογόνα οχήματα) που προσφέρουν πολλές κυβερνήσεις, όπως στη Γερμανία, προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές να στραφούν από νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Μαζί βέβαια και με τη δεδομένη σκλήρυνση της νομοθεσίας που ισχύει από το 2020, επιβάλλοντας στους Ευρωπαίους παραγωγούς να πουλούν περισσότερα οχήματα χαμηλών ρύπων και να κρατούν χαμηλά το αποτύπωμα ρύπων τους για να αποφύγουν τυχόν πρόστιμα από τις Βρυξέλλες.
Μόνο το Δεκέμβριο οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη δυτική Ευρώπη διαμορφώθηκαν στα 176.000 συνιστώντας ρεκόρ για τον κλάδο, με αύξηση άνω του 6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκριτικά τον ίδιο μήνα οι πωλήσεις ντιζελοκίνητων κινήθηκαν κάτω από τις 160.000.
Οι πωλήσεις οχημάτων ντίζελ βρίσκονται σε συνεχή πίεση τα τελευταία χρόνια, κυρίως μετά τη δημοσιοποίηση του μέγα σκανδάλου της Volkswagen με το «πειραγμένο» λογισμικό για την καταγραφή χαμηλότερων ρύπων. Την εποχή που ξέσπασε το Dieselgate, το Σεπτέμβριο του 2015, τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα αναλογούσαν σε πάνω από τις μισές από τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων, στις εν λόγω 18 ευρωπαϊκές αγορές της τωρινής έρευνας.
Είναι δε, εντυπωσιακό πως η ίδια η Volkswagen κατάφερε σταδιακά να ξεπεράσει το σκάνδαλο και να καταλήξει να διεκδικεί την κορυφαία θέση στη δυτική Ευρώπη στην παραγωγή και πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Την περσινή χρονιά πούλησε πάνω από 310.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην περιοχή, από τα 3,5 εκατ. συνολικά.
Latest News
Αλλάζει το «Εξοικονομώ» - Ανατροπές σε κριτήρια και επιδοτήσεις το 2024
Τι σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το «Εξοικονομώ 2024»
Ποια είναι η startup που πρασινίζει τις μεταφορές με «καύσιμο» την AI
Με την καινοτομία οδηγό, χαράσσει ρότα για ένα πιο βιώσιμο μέλλον
Στόλτενμπεργκ: Η κλιματική αλλαγή απειλεί την παγκόσμια ασφάλεια
«Ο αγώνας εναντίον της κλιματικής αλλαγής είναι σημαντικός για την ασφάλεια του NATO»
Γιατί η BYD αντιμετωπίζει προβλήματα σε αγορές του εξωτερικού
Τα προβλήματα σχετίζονται με την πτώση πωλήσεων EV αλλά και σε εσωτερικά ζητήματα
ΔΕΗ, Motor Oil, HELLENiQ ENERGY και βιομηχανίες στη μάχη για το «πράσινο» υδρογόνο
Σε αναμονή για το ρυθμιστικό πλαίσιο
«Πρασινίζει» το Ελ. Βενιζέλος - Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό 35,5 MW
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια
«Πράσινο φως» για τις γενετικά μεταλλαγμένες μπανάνες – Πού επιτρέπεται η κατανάλωσή τους
Το 2022, τα νοικοκυριά προμηθεύτηκαν κατά κεφαλήν περισσότερες μπανάνες από ό,τι μήλα
«Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές - Τι λέει η Κομισιόν
Η Επιτροπή δεν πιέζει διά της δικαστικής οδού μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες, όπως την Ισπανία και την Κύπρο
«Χρυσό» deal στις ΑΠΕ - To ΚΚR εξαγοράζει την γερμανική Encavis με εντυπωσιακό premium
Το deal πραγματοποιείται σε εκτιμώμενη αποτίμηση 15,8x EBITDA και με premium άνω του 50%
Συμμαχία HONDA και NISSAN απέναντι στα κινεζικά EVs
Οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας συνεργάζονται μπροστά στον ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας