Αναπόσπαστο τμήμα της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας έχουν γίνει -και- για τις ελληνικές επιχειρήσεις οι online πωλήσεις, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να κερδίζει σταθερά έδαφος. Η Ελλάδα, μάλιστα, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ, κάθε άλλο παρά υπολείπεται των ευρωπαϊκών επιδόσεων στις διαδικτυακές πωλήσεις από επιχειρήσεις.
Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο η Ελλάδα στο ποσοστό των εταιρειών που κάνουν πάνω από το 1% του τζίρου τους ηλεκτρονικά. Για την ακρίβεια, η χώρα μας βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ως προς το ποσοστό των εταιρειών, των οποίων τουλάχιστον το 1% του συνολικού τζίρου προέρχεται από το online κανάλι. To 2021, ποσοστό 20% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ήτοι μία στις πέντε εταιρείες, έκαναν ποσοστό τουλάχιστον 1% των πωλήσεων τους online.
Μόλις μία διετία νωρίτερα, το 2019, το ποσοστό των ελληνικών εταιρειών, που έκαναν άνω του 1% του συνολικού τους τζίρου online μόλις που έφτανε το 9%. Ο υπερ-διπλασιασμός του ποσοστού αυτού – από το 9% το 2019 στο 20% το 2021 – αποδεικνύει στην πράξη ότι η πανδημία λειτούργησε ως ψηφιακός επιταχυντής για το επιχειρείν στην Ελλάδα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο αντίστοιχος μέσος όρος των εταιρειών, που κάνουν τουλάχιστον το 1% των πωλήσεων τους διαδικτυακά, διαμορφώθηκε για το 2021 ελαφρά χαμηλότερα από την Ελλάδα και συγκεκριμένα στο 19%. Το 2020 το ποσοστό αυτό ήταν 18%, το 2019 και το 2018% έφθανε το 17%, ενώ το 2012 μόλις που άγγιζε το 14%.
Πρωταθλήτρια η Δανία
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η σταθερή ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την Ευρώπη ενισχύθηκε από την πανδημία και τους περιορισμούς στις μετακινήσεις. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η Δανία είναι η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό επιχειρήσεων, που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (τουλάχιστον 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους) με 38%.
Η Ιρλανδία και η Σουηδία κατατάσσονται στη δεύτερη θέση, με ποσοστό 34% των ιρλανδικών και των σουηδικών εταιρειών να κάνει το 2021 άνω του 1% του συνολικού κύκλου εργασιών online.
Στην ίδια λίστα ακολουθεί η Λιθουανία, το Βέλγιο και η Κροατία με 32%, 31% και 30% αντίστοιχα. Στην άλλη άκρη της κλίμακας βρίσκεται το Λουξεμβούργο και η Βουλγαρία, όπου μόλις το 9% και 10%, αντίστοιχα, των επιχειρήσεων έκανε το 2021 ποσοστό άνω του 1% του συνολικού του κύκλου εργασιών δια της ψηφιακής οδού.
Το Βέλγιο και η Φινλανδία κατέγραψαν το 2021 τη μεγαλύτερη αύξηση στις επιχειρήσεις, που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού τους κύκλου εργασιών) το 2021, αυξημένες κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε 31% και 24% αντίστοιχα. Αντίθετα, η Ρουμανία και η Τσεχία σημείωσαν το 2021 τη μεγαλύτερη μείωση των σχετικών ποσοστών.
Latest News
Σε καλό δρόμο το project αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο
Πρόβλημα η γραφειοκρατία σύμφωνα με την CEO Energean
Τι φοβούνται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Τα προβλήματα με τη φορολογία και το αυξημένο μη μισθολογικό κόστος
Καθαρή ανάπτυξη πωλήσεων 4% για τις επιχειρήσεις το 2024 «βλέπει» η Εθνική [έρευνα]
Γιατί η τράπεζα περιμένει η «νέα οικονομία» να κερδίσει περισσότερο έδαφος τα επόμενα χρόνια και να στηρίξει ακόμη περισσότερο το ΑΕΠ
Mytilineos Energy Metals: Σύμπραξη για το Data Youth για ανέργους με ψηφιακές δεξιότητες
Μέσω του Data Youth θα παρέχονται δωρεάν συμβουλευτική και κατάρτιση δεξιοτήτων σε δεκάδες άνεργους νέους και νέες
«Μπήκε» με το... αριστερό το 2024 για το λιανεμπόριο - Πτώση 2,3% τον Ιανουάριο [γράφημα]
Ποιοι κλάδοι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023
«Λευκός καπνός» για την Avramar – Έπεσαν οι υπογραφές για δάνειο 20 εκατ. ευρώ
Το αμέσως επόμενο διάστημα εκτιμάται πως θα ξεκινήσει και η διαδικασία εύρεσης νέου επενδυτή
Χρηματοδότηση 45 εκατ. δολαρίων για την Blueground – Πώς έφτασε τα 15.000 διαμερίσματα σε όλο τον κόσμο
Η αξία της εταιρείας έχει αυξηθεί από την προηγούμενη αποτίμηση των 750 εκατ. δολαρίων τον Σεπτέμβριο του 2021
Δέσμη 7 μέτρων για τη ΛΑΡΚΟ - Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους
Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση
Τζίρος 150 εκατ. ευρώ για την Cordia του Ν. Καραμούζη και νέα deals στα τρόφιμα
Ανεβάζουν ταχύτητα ο Νίκος Καραμούζης και το family office της Μαριάννας Λάτση – Σε ποιους κλάδους θα γίνουν τα επόμενα deals
Στο ραντάρ μεγάλων funds η Ελλάδα – Τι βλέπει η Bain & Company
Πώς εδραιώνει την παρουσία της η Bain & Company στην Ελλάδα