Αναπόσπαστο τμήμα της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας έχουν γίνει -και- για τις ελληνικές επιχειρήσεις οι online πωλήσεις, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να κερδίζει σταθερά έδαφος. Η Ελλάδα, μάλιστα, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ, κάθε άλλο παρά υπολείπεται των ευρωπαϊκών επιδόσεων στις διαδικτυακές πωλήσεις από επιχειρήσεις.

Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο η Ελλάδα στο ποσοστό των εταιρειών που κάνουν πάνω από το 1% του τζίρου τους ηλεκτρονικά. Για την ακρίβεια, η χώρα μας βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ως προς το ποσοστό των εταιρειών, των οποίων τουλάχιστον το 1% του συνολικού τζίρου προέρχεται από το online κανάλι. To 2021, ποσοστό 20% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ήτοι μία στις πέντε εταιρείες, έκαναν ποσοστό τουλάχιστον 1% των πωλήσεων τους online.

Μόλις μία διετία νωρίτερα, το 2019, το ποσοστό των ελληνικών εταιρειών, που έκαναν άνω του 1% του συνολικού τους τζίρου online μόλις που έφτανε το 9%. Ο υπερ-διπλασιασμός του ποσοστού αυτού – από το 9% το 2019 στο 20% το 2021 – αποδεικνύει στην πράξη ότι η πανδημία λειτούργησε ως ψηφιακός επιταχυντής για το επιχειρείν στην Ελλάδα.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο αντίστοιχος μέσος όρος των εταιρειών, που κάνουν τουλάχιστον το 1% των πωλήσεων τους διαδικτυακά, διαμορφώθηκε για το 2021 ελαφρά χαμηλότερα από την Ελλάδα και συγκεκριμένα στο 19%. Το 2020 το ποσοστό αυτό ήταν 18%, το 2019 και το 2018% έφθανε το 17%, ενώ το 2012 μόλις που άγγιζε το 14%.

Πρωταθλήτρια η Δανία

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η σταθερή ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την Ευρώπη ενισχύθηκε από την πανδημία και τους περιορισμούς στις μετακινήσεις. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η Δανία είναι η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό επιχειρήσεων, που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (τουλάχιστον 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους) με 38%.

Η Ιρλανδία και η Σουηδία κατατάσσονται στη δεύτερη θέση, με ποσοστό 34% των ιρλανδικών και των σουηδικών εταιρειών να κάνει το 2021 άνω του 1% του συνολικού κύκλου εργασιών online.

Στην ίδια λίστα ακολουθεί η Λιθουανία, το Βέλγιο και η Κροατία με 32%, 31% και 30% αντίστοιχα. Στην άλλη άκρη της κλίμακας βρίσκεται το Λουξεμβούργο και η Βουλγαρία, όπου μόλις το 9% και 10%, αντίστοιχα, των επιχειρήσεων έκανε το 2021 ποσοστό άνω του 1% του συνολικού του κύκλου εργασιών δια της ψηφιακής οδού.

Το Βέλγιο και η Φινλανδία κατέγραψαν το 2021 τη μεγαλύτερη αύξηση στις επιχειρήσεις, που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού τους κύκλου εργασιών) το 2021, αυξημένες κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε 31% και 24% αντίστοιχα. Αντίθετα, η Ρουμανία και η Τσεχία σημείωσαν το 2021 τη μεγαλύτερη μείωση των σχετικών ποσοστών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις