Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις πολλών παραγόντων της αγοράς, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων έκλεισε θετικά σε αξία στο +1,3% το 2021, ενώ τα FMCGs στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +0,7%, πολύ κοντά στην εκτίμηση που είχε κάνει η NielsenIQ στις αρχές της χρονιάς.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του +1,6%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης σημείωσαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία κατά -1,7% & -2,4% αντίστοιχα.
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφάνισε την πιο θετική, διψήφια τάση στο +14,9%, ενώ τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν οριακά θετικά με +0,3%.
Κερδίζουν έδαφος τα μικρά καταστήματα
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν και το 2021 να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,1% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, αν και αρκετά πιο συγκρατημένο, ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Παρατηρώντας την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στις οποίες η NielsenIQ αποδομεί την αγορά, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν θετικές τάσεις -με πιο υψηλή αυτή της Πελοποννήσου στο +4,5%-με εξαίρεση την Αττική, η οποία κινήθηκε πτωτικά στο -0,4%.
Στροφή στο… αλκοόλ
Σε επίπεδο κατηγοριών, στα Τρόφιμα & Ποτά, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Βότκα +18,4%, Ρούμι +16,5%, Ουίσκι +13,3%), ενώ επίσης πολύ υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, κατηγορίες όπως τα Φυτικά Ροφήματα (+20,9%), καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά (+16,5%).
Βουτιά στα αντισηπτικά
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι δύο κατηγορίες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 είναι τα αντισηπτικά (-37,9%) καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (-17,7%), γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020. Χρησιμοποιώντας παρόμοια λογική μπορούμε να ερμηνεύσουμε και την επίσης πολύ έντονα αρνητική τάση των καθαριστικών σπιτιού (-13,9%), καθώς και της κατηγορίας των χλωρινών (-12,6%).
Latest News
Trastor: Αύξηση κατά 17,5% των εσόδων από μισθώματα το 2023
Το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο του ομίλου την 31η Δεκεμβρίου 2023 περιλάμβανε 55 ακίνητα, με εύλογη αξία 468,7 εκατ. ευρώ έναντι 392,3 εκατ. ευρώ πέρυσι
Ο Νίκος Σαλακάς αναλαμβάνει Chief of Corporate Center και General Counsel στην Alpha Bank
Αναλαμβάνει τους τομείς της Στρατηγικής, της Εταιρικής Διακυβέρνησης και Βιωσιμότητας, της Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων, των Νομικών Υπηρεσιών και του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ιntralot: Ομολογιακό δάνειο 100 εκατ. ευρώ με πέντε ελληνικές τράπεζες
Εκταμιεύθηκε το ποσό - Η ανακοίνωση της εταιρείας
Η United Airlines επεκτείνει τις πτήσεις από Αθήνα προς Ν. Υόρκη και Ουάσινγκτον
Η αεροπορική εταιρεία αυξάνει τις πτήσεις από την Ελλάδα σχεδόν κατά 25% το 2024
Ποιος είναι ο νέος Διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων στην Ζυθοποιία Μακεδονίας - Θράκης
Το βιογραφικό του νέου διευθυντή
Στη διαιτησία η ΔΕΠΑ Εμπορίας για την τιμή του φυσικού αερίου της Gazprom
Στα 400 εκατ. το ποσό που διεκδικούν οι Ρώσοι – Θέμα σύμβασης εγείρει η ΔΕΠΑ Εμπορίας
Επιστολή Καφούνη σε Θεοχάρη, Πιτσιλή για την διασύνδεση POS - Ταμειακών: Tα 7 ζητήματα που ταλαιπωρούν την αγορά
«Οι επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίζουν τι να κάνουν για να αποφύγουν τα υπερβολικά και εξοντωτικά πρόστιμα», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ
«Κάποιοι πήγαν να καταστρέψουν ένα διαμάντι» - Τι είπε ο Δ. Κουτσολιούτσος στη δίκη της Folli Follie
Η δίκη για την υπόθεση των παραποιημένων ισολογισμών στην εταιρεία συνεχίζεται
Άνοιξαν... ελαφρώς την κάνουλα της χορήγησης δανείων οι τράπεζες
Πώς κινήθηκαν τα δάνεια προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις για τον δεύτερο μήνα του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος
Πάνω από 1 δισ. «σήκωσαν» οι Έλληνες από τις καταθέσεις τον Φεβρουάριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων