
Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις πολλών παραγόντων της αγοράς, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων έκλεισε θετικά σε αξία στο +1,3% το 2021, ενώ τα FMCGs στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +0,7%, πολύ κοντά στην εκτίμηση που είχε κάνει η NielsenIQ στις αρχές της χρονιάς.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του +1,6%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης σημείωσαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία κατά -1,7% & -2,4% αντίστοιχα.
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφάνισε την πιο θετική, διψήφια τάση στο +14,9%, ενώ τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν οριακά θετικά με +0,3%.
Κερδίζουν έδαφος τα μικρά καταστήματα
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν και το 2021 να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,1% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, αν και αρκετά πιο συγκρατημένο, ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Παρατηρώντας την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στις οποίες η NielsenIQ αποδομεί την αγορά, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν θετικές τάσεις -με πιο υψηλή αυτή της Πελοποννήσου στο +4,5%-με εξαίρεση την Αττική, η οποία κινήθηκε πτωτικά στο -0,4%.
Στροφή στο… αλκοόλ
Σε επίπεδο κατηγοριών, στα Τρόφιμα & Ποτά, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Βότκα +18,4%, Ρούμι +16,5%, Ουίσκι +13,3%), ενώ επίσης πολύ υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, κατηγορίες όπως τα Φυτικά Ροφήματα (+20,9%), καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά (+16,5%).
Βουτιά στα αντισηπτικά
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι δύο κατηγορίες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 είναι τα αντισηπτικά (-37,9%) καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (-17,7%), γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020. Χρησιμοποιώντας παρόμοια λογική μπορούμε να ερμηνεύσουμε και την επίσης πολύ έντονα αρνητική τάση των καθαριστικών σπιτιού (-13,9%), καθώς και της κατηγορίας των χλωρινών (-12,6%).


Latest News

ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Έγκριση διανομής μερίσματος και έκδοση ομολογιακών δανείων
Διανομή μερίσματος 0,03 ευρώ ανά μετοχή από τη γενική συνέλευση - Έγκριση έκδοσης κοινών ομολογιακών δανείων ύψους μέχρι 150 εκατ. ευρώ για αναχρηματοδότηση δανεισμού

Με σημαντικές συμμετοχές και οργανωτικές καινοτομίες το Συνέδριο Future of Retail 2022 της ΕΣΕΕ
Το μεγάλο Συνέδριο της ΕΣΕΕ για το λιανικό εμπόριο με ορίζοντα το 2040 λαμβάνει χώρα στις 27–29 Μαΐου - Όλο το πρόγραμμα

Σταϊκούρας: Η ελληνική οικονομία διαθέτει αντοχές και ισχυρή δυναμική
Το νομοσχέδιο για τα αναπτυξιακά κίνητρα των επιχειρήσεων έχει γενναία, καινοτόμα, ισχυρά και με θετικό πρόσημο κίνητρα για την μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα

Οι θέσεις των κομμάτων για τα «κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
«Το νομοσχέδιο ακολουθεί πλήρως τη φιλοσοφία της κυβέρνησης στο να δίνει φορολογικά κίνητρα», είπε η εισηγήτρια της ΝΔ Μίκα Ιατρίδη

ΕΛΠΕ: Σε διαπραγματεύσεις με την ΤotalEnergies
Τι απαντά η εταιρεία αναφορικά με την μεταβίβαση ποσοστών της TotalEnergies σε κοινοπραξία για έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων

Νέα χρηματοδοτικά εργαλεία από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
Φοροαπαλλαγές 30-50% για 9 χρόνια σε όλες τις νέες εταιρείες πρότεινε ο κ. Βασίλης Κορκίδης - Πλατφόρμα από την Ε.Α.Τ. που θα συνδέει επιχειρήσεις και τράπεζες

Ισχυρή αύξηση σε πωλήσεις και κέρδη για την Epsilon Net το α' τρίμηνο
Συνέχιση του επενδυτικού πλάνου - Επιβεβαιώνεται η εκτίμηση για αύξηση τζίρου άνω του 50% φέτος, λέει η διοίκηση

Μείωσε κατά 8% τις εκπομπές άνθρακα η Energean
Η εταιρεία δημοσίευσε 4η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης

Πώς θα δοθούν τα voucher για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΜμΕ
Κουπόνια ως και 14.000 ευρώ για ΜμΕ με ως 250 εργαζόμενους και έσοδα ως 50 εκατ. ευρώ

Η ΔΕΠΑ εξόφλησε την Gazprom για το αέριο Απριλίου
Η πληρωμή πραγματοποιήθηκε σε ευρώ, κατόπιν συνεργασίας με την Gazprom, και είναι απολύτως ασφαλής