Με την στροφή στην ηλεκτροκίνηση να έχει αρχίσει ήδη να αυξάνει σημαντικά τη ζήτηση για νικέλιο, τα επίπεδα προσφοράς πιέζονται με τον υψηλότερο ρυθμό εδώ και μια δεκαετία. Μάλιστα, ειδικά στο London Metal Exchange οι αγοραστές καταβάλουν πλέον υψηλότατα premiums προκειμένου να διασφαλίσουν γρήγορες παραδόσεις του μετάλλου.

Ενδεικτικά τα συμβόλαια σε μετρητά του LME «έπιασαν» μια τιμή premium στα 90 δολάρια ανά τόνο, που είναι το υψηλότερο νούμερο από το 2010 και πολύ κοντά στα ιστορικά υψηλά του 2007. Μετά την εξέλιξη αυτή η διοίκηση του βρετανικού χρηματιστηρίου των commodities αναγκάστηκε να θέσει την αγορά νικελίου υπό εποπτεία και ανακοίνωσε πως είναι έτοιμη να λάβει και επιπλέον μέτρα, αν χρειαστεί, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή διαπραγμάτευση της τιμής του μετάλλου.

Η αναταραχή γύρω από το νικέλιο είναι μόλις το τελευταίο παράδειγμα του ευρύτερου προβλήματος που υπάρχει αναφορικά με τις ελλείψεις στις πρώτες ύλες και δη, στα μέταλλα. Μάλιστα, συνολικά μέσα στο τελευταίο δωδεκάμηνο το LME έχει αναγκαστεί να παρέμβει τρεις φορές και να θέσει υπό εποπτεία την διακύμανση συγκεκριμένων μετάλλων.

Άλλωστε, τόσο ο χαλκός όσο και ο κασσίτερος έχουν βιώσει τεράστιες διακυμάνσεις τους τελευταίους μήνες, με φόντο την εκτίναξη της παγκόσμιας ζήτησης και τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Για παράδειγμα, στην περίπτωση του χαλκού το LME έφτασε στο σημείο να θέσει πλαφόν στο βραχυπρόθεσμο spread των συμβολαίων χαλκού.

Προφανώς η αναταραχή δεν περιορίζεται στην αγορά μετάλλων του Λονδίνου. Η μείωση των αποθεμάτων έχει φέρει τριγμούς και στο Shanghai Futures Exchange πιέζοντας τους αγοραστές και ωθώντας τις τιμές στα υψηλότερα επίπεδα από το 2011. Και βέβαια το σύνολο των αναλυτών συμφωνεί πως ειδικά για το νικέλιο με δεδομένο ότι η ζήτηση θα παραμείνει σε ισχυρά επίπεδα το πρόβλημα δεν πρόκειται να εκτονωθεί, αλλά ενδεχομένως και να ενταθεί.

Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, όπως της Rystad Energy, η διαθεσιμότητα νικελίου δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση της επόμενης δεκαετίας, δεδομένου μάλιστα πως οι ανάγκες για το μέταλλο λόγω της ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης εκτιμάται πως θα εκτιναχθούν από τα 2,5 στα 3,4 εκατ. τόνους ετησίως.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Αγορές