Μείωση για έκτο συνεχόμενο μήνα, της τάξης του 22,8%, σημείωσαν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2021 και διαμορφώθηκαν σε 795.295 οχήματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων Ευρώπης (ACEA) στις περισσότερες χώρες σημειώθηκε διψήφια πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών αυτοκινήτου, της Ιταλίας (-27,5%), της Γερμανίας (-26,9%), της Ισπανίας (-18,7%) και της Γαλλίας (-15,1%). Στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 12,2% .
Στο σύνολο του έτους, οι νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε σύγκριση με το 2020, παρά το χαμηλό ρεκόρ του 2020 που αποτελεί το έτος σύγκρισης. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών που επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Πέρυσι ταξινομήθηκαν συνολικά στην ΕΕ 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας.
Η Ελλάδα αποτελεί τη δεύτερη από τις τέσσερις χώρες της ΕΕ στις οποίες οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων εμφανίζουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, 24,6%. Προηγείται η Κροατία με 24,7%, και έπονται η Δανία και η Ιρλανδία με 19,1% και 18,5% αντίστοιχα.
Στο δωδεκάμηνο, από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) το 2021.
Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%).
Οι εταιρείες
Όσον αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των εταιρειών, τη μεγαλύτερη πτώση σε νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων καταγράφει η Mitsubishi (-27%) και η Honda (24,2%). Ακολουθεί η Ford 9-19% και η Nissan (-17,7), ενώ μικρότερα ποσοστά μειώσεων εμφανίζουν οι ευρωπαϊκοί όμιλοι. Συγκεκριμένα η Daimler εμφανίζει μείωση 12,4% στις νέες ταξινομήσεις, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 34% στα Smart και μείωση κατά 14,4% στα Mercedes. Ακολουθεί ο όμιλος της Renault (-10,2%), της Volkswagen (-4,8%), της Stellantis (-2,1%). Στον αντίποδα, εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζουν οι νέες ταξινομήσεις για αυτοκίνητα του ομίλου Hyundai κατά 18,4%, ενώ και η BMW «τσίμπησε» 1,5%.
Latest News
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς