Περισσότερα ρομπότ από κάθε άλλη χρονιά εντάχθηκαν στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων στις ΗΠΑ το 2021, επιτελώντας πλήθος εργασιών σε εταιρείες εμφιάλωσης και κονσερβοποιίες, σε εργοστάσια ανακύκλωσης απορριμμάτων και σε αποθήκες σε γραμμές πλήρωσης χαρτοκιβωτίων με προϊόντα για τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Με βάση όμως τα νεότερα στοιχεία, φαίνεται ότι ακόμη περισσότερα ρομπότ θα ριχτούν στη «μάχη» της βιομηχανικής παραγωγής το 2022.

Εταιρείες σε όλη τη Βόρεια Αμερική διέθεσαν περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια για αγορά σχεδόν 40.000 ρομπότ το 2021 επιδιώκοντας να αντιμετωπίσουν τη ζήτηση ρεκόρ και την έλλειψη εργατικού δυναμικού που ενισχύεται από την πανδημία. Τα ρομπότ επιστρατεύτηκαν σε έναν αυξανόμενο αριθμό βιομηχανιών, και κατακτώντας νέα πεδία μετά την ιστορική τους άνοδο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Οι άνθρωποι με την εργασία τους, αυτό που παράγουν εξαρτάται από το αν πεινούν ή είναι κουρασμένοι ή αν έχουν πιει τον καφέ τους», δήλωσε ο Μπράιαν Του, επικεφαλής εσόδων της DCL Logistics στο Fremont της Καλιφόρνια, η οποία άρχισε να εγκαθιστά ρομπότ στις γραμμές πλήρωσης χαρτοκιβωτίων για ηλεκτρονικό εμπόριο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Τα ρομπότ είναι αξιόπιστα, γρήγορα και δεν κάνουν διαλείμματα», υποστήριξε ο κ. Του.

Εργοστάσια και άλλοι βιομηχανικοί χρήστες παρήγγειλαν 39.708 ρομπότ το 2021, 28% περισσότερα από το 2020, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε ο βιομηχανικός όμιλος Association for Advancing Automation, γνωστός και ως A3. Το προηγούμενο ετήσιο ρεκόρ για παραγγελίες ρομπότ σημειώθηκε το 2017 – όταν εταιρείες της Βόρειας Αμερικής παρήγγειλαν 34.904 ρομπότ αξίας 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Το 2016, τα διπλάσια και πλέον ρομπότ είχαν πωληθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες σε σύγκριση με όλους τους άλλους κλάδους μαζί. Αλλά το 2020, άλλες επιχειρήσεις επισκίασαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες ως αγοραστές των προηγμένων μηχανημάτων και το μερίδιο των ρομπότ που πηγαίνουν σε εταιρείες εκτός κλάδου αυτοκινητοβιομηχανιών αυξήθηκε περαιτέρω το 2021.

Μερικές από τις ταχύτερες αυξήσεις στις παραγγελίες ρομπότ σημειώνονται στις βιομηχανίες μετάλλων και τροφίμων και καταναλωτικών αγαθών, σύμφωνα με το A3.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας άλλος τομέας ταχείας ανάπτυξης. Στην DCL, η οποία διαθέτει πέντε κέντρα πλήρωσης στις ΗΠΑ και σύντομα θα ανοίξει ένα έκτο, οι γραμμές που έχουν αποκτήσει ρομπότ μπορούν να λειτουργούν με λιγότερα άτομα – ωστόσο παράγουν 200% περισσότερα, σύμφωνα με τον κ. Του.

«Έχουμε ακόμη υπαλλήλους που εργάζονται γύρω από τα ρομπότ», πρόσθεσε, «αλλά μπορούμε να μειώσουμε την εργασία περίπου στο μισό».

Φέρτε τα… cobots

Τα δεδομένα της A3 παρακολουθούν κυρίως παραγγελίες για παραδοσιακά βιομηχανικά ρομπότ – μεγάλα συστήματα που συνήθως αντικαθιστούν ένα ολόκληρο τμήμα μιας γραμμής συναρμολόγησης με κινούμενους βραχίονες. Ωστόσο, διαρκώς αυξανόμενο είναι το μερίδιο ενός νέου είδους ρομπότ, τα αποκαλούμενα και «κομπότ», που έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν παράλληλα με ανθρώπους στις γραμμές συναρμολόγησης.

«Ο νούμερο ένα οδηγός προς την αυτοματοποίηση είναι η έλλειψη εργατικού δυναμικού στον τομέα της μεταποίησης», δήλωσε ο Τζόε Κάμπελ, ανώτερος διευθυντής για την ανάπτυξη εφαρμογών στη Universal Robots, μια μονάδα της Teradyne με έδρα τη Μασαχουσέτη, η οποία ειδικεύεται στα cobots. Και η πανδημία δεν είναι ο μόνος παράγοντας που τροφοδοτεί αυτή την αλλαγή. Η Universal υπολογίζει ότι 2.000 «Baby Boomers» συνταξιοδοτούνται καθημερινά στον τομέα της μεταποίησης, «αδειάζοντας» τα εργοστάσια από τα έμπειρα χέρια των βετεράνων της εργασίας.

Ο Κάμπελ είπε ότι τα cobot εισχωρούν σε πολλές βιομηχανίες που αντιστέκονταν από καιρό στον αυτοματισμό. Στις κατασκευές, για παράδειγμα, η εταιρεία πούλησε βραχίονες ρομπότ σε μια εταιρεία που τους χρησιμοποιεί για την εγκατάσταση γυψοσανίδων σε μεγάλα οικοδομικά έργα, μια δύσκολη διαδικασία έντασης εργασίας.

Αυτοκινητοβιομηχανία και ρομπότ

Τα εργοστάσια αυτοκινήτων βρίσκουν επίσης νέες χρήσεις για τα cobot. Η Stellantis, η ολλανδική αυτοκινητοβιομηχανία, χρησιμοποιεί τώρα τα cobot της Universal στην τελική φάση συναρμολόγησης του εργοστασίου της στο Τορίνο της Ιταλίας, για να βοηθήσει στην παραγωγή του νέου ηλεκτρικού οχήματος Fiat 500. Οι βραχίονες συνδέονται σε ένα πλαίσιο που κινείται πάνω από το αυτοκίνητο, όπου εντοπίζουν και στερεώνουν τα παξιμάδια.

Μπορεί τα εργοστάσια αυτοκινήτων να έχουν χρησιμοποιήσει ρομπότ για δεκαετίες για να κάνουν εργασίες όπως η συγκόλληση μετάλλων, ωστόσο θεωρείται ότι είναι πρώιμη ακόμα η χρήση cobots για εργασίες τελικής συναρμολόγησης.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla Ίλον Μασκ είπε ότι οι μηχανικοί του θα λανσάρουν ένα ανθρωποειδές ρομπότ που ονομάζεται Optimus στα εργοστάσιά της τον επόμενο χρόνο. Βραχυπρόθεσμα, ο Μασκ είπε ότι αυτά τα ρομπότ μπορεί να μεταφέρουν αντικείμενα σε ένα εργοστάσιο και θα μπορούσαν τελικά να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Apple: Πού και πότε θα «αποκαλύψει» την στρατηγική για την ΑΙ
Tεχνητή νοημοσύνη |

Πού και πότε θα «αποκαλύψει» η Apple την στρατηγική για την ΑΙ

To tech event προσελκύει παραδοσιακά το ενδιαφέρον πελατών και συνεργατών της Apple σε όλο τον κόσμο, όπως και της παγκόσμιας αγοράς και του τεχνολογικού κλάδου λόγω των καινοτομιών που παρουσιάζονται εκεί