Η Google ανακοίνωσε την πρόθεσή της να υιοθετήσει νέους περιορισμούς στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, μεταξύ των οποίων και την διακοπή «παρακολούθησης» σε όλες τις εφαρμογές στο οικοσύστημα Android.

Πρόκειται ουσιαστικά για κίνηση ανάλογη αυτής στην οποία προχώρησε η Apple πέρυσι και ανέτρεψε τις διαφημιστικές πρακτικές αρκετών εταιρειών, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των εσόδων τους από την ψηφιακή διαφήμιση.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Google, αναπτύσσει ένα νέο τρόπο διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, στην ουσία ένα μοναδικό «νήμα χαρακτήρων» που θα πιστοποιούν την συσκευή του χρήστη. Αυτή η «ψηφιακή ταυτότητα» στα smartphones αρκετά συχνά χρησιμοποιείται για να μοιράζονται διαφημιστές και διαφημιζόμενοι δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες των καταναλωτών-χρηστών.

Οι επερχόμενες αλλαγές ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά μεγάλους οργανισμούς που βασίζονται στο tracking των χρηστών διαμέσου των διαφόρων εφαρμογών, όπως ακριβώς συμβαίνει με την πλατφόρμα του Facebook. Η επίπτωση των περυσινών αλλαγών της Apple ήταν δραματική για τα οικονομικά μεγέθη της Meta (μητρικής εταιρείας του Facebook).

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η ίδια η Meta τον προηγούμενο μήνα, «οι αλλαγές στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων από την Apple θα μειώσει τις πωλήσεις της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης φέτος κατά περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια». Αυτή και μόνο η διαπίστωση ήταν αρκετή για την εταιρεία να χάσει περί τα 232 δισεκατομμύρια δολάρια από τη χρηματιστηριακή της αξία σε μία και μόνο ημέρα, καταλήγοντας σε αξία κάτω από τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σημειώνεται ότι η αξία της Meta τον Ιούνιο του 2021 υπολογίζεται ότι ξεπερνούσε σε αξία το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια.

Παρόλα αυτά η Google στην ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει τα υπάρχοντα συστήματα ηλεκτρονικής ταυτοποίησης για τα επόμενα δύο χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι οι υπόλοιπες εταιρείες θα έχουν αρκετό χρόνο για να ενσωματώσουν τις αλλαγές στα συστήματά τους.

Ιδιαίτερο σημείο αναφοράς είναι πάντως το γεγονός ότι η Google στην ανάρτηση-ανακοίνωσή της ασκεί κριτική στην Apple, χωρίς ωστόσο να την κατονομάζει. «Συνειδητοποιούμε ότι άλλες πλατφόρμες έχουν διαφορετική προσέγγιση στο θέμα της ιδιωτικότητας στην ψηφιακή διαφήμιση, εφαρμόζοντας άμεσο περιορισμό υπαρχόντων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται από προγραμματιστές και διαφημιστές», αναφέρει ο Άντονι Τσάβεζ, αντιπρόεδρος της Google για το Android.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Λιανεμπόριο: Οι αβεβαιότητες, η νέα πραγματικότητα και οι ψηφιακές προκλήσεις
Επιχειρήσεις |

Νέα πραγματικότητα για το λιανεμπόριο - Πόλεμοι και πληθωρισμός κρατούν κλειστές τις τσέπες

Τι δείχνει το Retail Innovation Report 2024 ότι αλλάζει στο λιανεμπόριο στις Ελλάδα - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες, πόσο άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες, πόσο θα βοηθήσει η καινοτομία