Ανοίγει ο δρόμος για το κλείσιμο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ως τα τέλη του 2022. Πρόοδο στις εργασίες που απαιτούνται για να ενεργοποιηθεί η 35ετής παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου εντοπίζει η 13ηέκθεση ενισχυμένης εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα. Με τίμημα 1,49 δισ. ευρώ, η Εγνατία Οδός αποτελεί το μεγαλύτερο πρότζεκτ του ΤΑΙΠΕΔ που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος εσόδων, ύψους 2,2 δισ. ευρώ.

Από εκεί που το 2019 οι εκθέσεις της Κομισιόν έκαναν λόγο για «μηδενική πρόοδο», τώρα για μια ακόμα φορά σημειώνεται περαιτέρω πρόοδος στο τεράστιο πρότζεκτ της Εγνατίας Οδού. Όπως αναφέρεται στο κείμενο των Ευρωπαίων, οι ελληνικές αρχές επαναβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση και λειτουργία των σταθμών διοδίων, καθώς και στην ολοκλήρωση των εργασιών και την αδειοδότηση όλων των σηράγγων, που εκκρεμούν για να περάσει ο αυτοκινητόδρομος των 883 χλμ. στα χέρια της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ– EGIS PROJECTS, που έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής.

Βήμα – βήμα κλείνουν οι εκκρεμότητες

Ειδικότερα, όπως παραθέτει το κείμενο, στα μέσα Φεβρουαρίου ξεκίνησε η κατασκευή δύο πλευρικών σταθμών διοδίων στη Χαλάστρα, ενώ συνεχίστηκαν οι εργασίες για ακόμη τρεις πλευρικούς σταθμούς και έναν μετωπικό. Εκκρεμεί η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή των τελευταίων δύο πλευρικών σταθμών, για τους οποίους όμως μένει να αποφασιστεί η τεχνική λύση. Συνολικά, λειτουργούν σήμερα 17 από τους 18 προαπαιτούμενους μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 31 από τους 40 πλευρικούς.

Μέχρι το τέλος Απριλίου, αναμένεται να ολοκληρωθούν και να λειτουργήσουν ένας επιπλέον μετωπικός και τρεις πλευρικοί σταθμοί διοδίων τελών, ενώ ως το τέλος Οκτωβρίου θα τεθούν σε λειτουργία και οι δύο πλευρικοί σταθμοί στη Χαλάστρα.

Στο θέμα των σηράγγων, που ήταν και ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια του διαγωνισμού, ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο μία μελέτη για τον σαφέστερο προσδιορισμό των πρόσθετων εργασιών που θα χρειαστούν για την πιστοποίηση των υπόλοιπων 16 σηράγγων στην κατηγορία Ε (δηλαδή εξαιρουμένης της μεταφοράς επικίνδυνου φορτίου). Επτά σήραγγες θα έχουν αδειοδοτηθεί ως το τέλος Απριλίου και οι εναπομείνασες ως το τέλος Οκτωβρίου. Το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2022.

Υπενθυμίζεται ότι, πλέον του εφάπαξ τιμήματος των 1,49 δισ. ευρώ, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ, βάσει των προβλέψεων του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.

Ακόμη, οι επενδύσεις που ο ανάδοχος πρόκειται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε περίπου 420 εκατ. ευρώ. Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου εκτιμάται στα 2,76 δισ. ευρώ.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακόσταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές