Στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) αναφέρεται δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, το οποίο σε μεγάλο βαθμό έχει αναπαραχθεί και σε δημοσίευμα της Deutsche Welle.
Το δημοσίευμα αναφέρεται στη διάθεση του 67% των μετοχών του ΟΛΑ και στο γεγονός ότι ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους διεκδικητές είναι και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Μόνο που σχεδόν το 72% του ΟΛΘ ανήκει στην Belterra Investments Ltd, εταιρεία συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, τον οποίο η γερμανική εφημερίδα περιγράφει ως «Ρώσο ολιγάρχη» που είναι «κοντά στον Πούτιν».
Το δημοσίευμα εξηγεί την αμερικανική ανησυχία για το ενδεχόμενο να είναι ο Ιβάν Σαββίδης ο πλειοδότης, στη βάση της ιδιαίτερης σημασίας που έχει για τις ΗΠΑ η Αλεξανδρούπολη. Για τις ΗΠΑ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει στρατηγική σημασία που έχει αναδειχτεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οχήματα και εξοπλισμός μεταφέρεται από την Αλεξανδρούπολη προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
«Μεγάλα σχέδια»
Όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ της Handelsblatt «οι ΗΠΑ έχουν ακόμη μεγάλα σχέδια για το λιμάνι. Ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, δεν έχει επισκεφθεί καμία άλλη επαρχιακή πόλη τόσο συχνά όσο η Αλεξανδρούπολη τα τελευταία χρόνια. Στις αρχές Δεκεμβρίου 2021, οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ μετέφεραν στην Αλεξανδρούπολη περίπου 150 επιθετικά ελικόπτερα, αρκετές εκατοντάδες τανκς και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό στο πλαίσιο της επιχείρησης Atlantic Resolve. “Οι σταθερά αυξανόμενες στρατιωτικές δραστηριότητες δείχνουν τον αυξανόμενο στρατηγικό ρόλο του λιμανιού για την Ελλάδα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την περιοχή”, δήλωσε ο Αμερικανός πρέσβης Πάιατ».
Ταυτόχρονα το άρθρο επισημαίνει ότι η Αλεξανδρούπολη δεν είναι σημαντική για τους Αμερικανούς μόνο ως κόμβος στρατιωτικών επιχειρήσεων στα Βαλκάνια και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Αναφέρεται και στο γεγονός ότι μια ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία κατασκευάζει δύο τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εκεί. Παραθέτει και τη δήλωση του Τζέφρι Πάιατ ότι η Αλεξανδρούπολη «θα διαδραματίσει έτσι έναν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στην ενεργειακή διαφοροποίηση της Ευρώπης».
Αλεξανδρούπολη, Πειραιάς και Open
Για όλους αυτούς τους λόγους οι ΗΠΑ δεν βλέπουν με καλό μάτι το ενδεχόμενο να αποκτήσει ο Ιβάν Σαββίδης και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Άλλωστε, όπως επισημαίνει το δημοσίευμα «το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, αυτό του Πειραιά, βρίσκεται υπό τον έλεγχο της Κίνας από τότε που η κρατική εταιρεία Cosco ανέλαβε το πλειοψηφικό μερίδιο της λιμενικής εταιρείας OLP το 2016.
Το ρεπορτάζ της Handelsblatt αναφέρεται ακόμη στη συνολική διαδρομή του Ιβάν Σαββίδη, ενώ δεν παραλείπει να επισημάνει ότι πρόσφατα η Ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα «υπέδειξε» το δικό του κανάλι, το OPEN, ως το μέσο στο οποίο θα μπορούσαν να δουν «κάτι άλλο εκτός από ψεύτικη προπαγάνδα για την κατάσταση στην Ουκρανία».
Γι’ αυτό και η γερμανική εφημερίδα υποστηρίζει ότι «με αυτή την παρέμβαση της ρωσικής πρεσβείας, το μακροχρόνιο ερώτημα στην Ελλάδα για το τι ρόλο παίζει ο Σαββίδης και ποια μπορεί να είναι η πραγματική του αποστολή έχει αποκτήσει νέα επικαιρότητα».
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα