Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των μέτρων κατά της ακρίβειας από τους συναρμόδιους υπουργούς την Πέμπτη το πρωί, αναφέρθηκε ότι υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνουν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ. Μέχρι εδώ όλα καλά. Στη συνέχεια, όμως, ειπώθηκε ότι η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο που διαθέτει αυτοκίνητο υπολογίζεται σε 54 λίτρα το μήνα. Δηλαδή μέσα σε αυτό τον μέσο όρο βάζουμε και όσους έχουν το αυτοκίνητό τους και απλώς το κυκλοφορούν 2-3 φορές το μήνα ή και εκείνους που κινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς γιατί τους συμφέρει προφανώς και έχουν το όχημα για μία βόλτα το Σαββατοκύριακο και αυτή όχι σε πολύ απομακρυσμένο σημείο από το σπίτι τους.
Εδώ λοιπόν ο μέσος όρος της στατιστικής «καίει» και όλους αυτούς που χρησιμοποιούν το όχημά τους σε καθημερινή βάση για επαγγελματικούς κυρίως λόγους και τα 54 λίτρα γέμισμα δεν τους φθάνουν ούτε για μία εβδομάδα, όχι για ένα μήνα.
Έρχεται, λοιπόν, τώρα το κράτος – που κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός ότι πράγματι κάνει μία προσπάθεια να καλύψει μέσα από στοχευμένα μέτρα μέρος έστω της χασούρας των εισοδημάτων που έχουν υποστεί τα νοικοκυριά λόγω της ακρίβειας, ιδιαίτερα από τότε που ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αποφάσισε να εισβάλει παράνομα με τανκς στην Ουκρανία – να δώσει ένα έκτακτο βοήθημα 13,3 ευρώ το μήνα, γιατί τόσο του λέει η στατιστική ότι πρέπει να δώσει σύμφωνα με τη μέση κατανάλωση πανελλαδικά. Αν δηλαδή κανείς διαιρέσει τα 13,3 ευρώ με περίπου 22 εργάσιμες ημέρες βγαίνει ως ημερήσια επιδότηση 60 λεπτά του ευρώ. Και αυτό το ποσό θα το λάβει ο μέσος ιδιοκτήτης ΙΧ για 3 μήνες. Συνολικά δηλαδή θα εισπράξει το ποσό των 40 ευρώ!
Όσοι όμως γνωρίζουν τις πραγματικές συνθήκες και όχι αυτές της στατιστικής, αντιλαμβάνονται ότι ένας εργαζόμενος που χρησιμοποιεί καθημερινά το όχημά του και κάνει περίπου 300 χιλιόμετρα την εβδομάδα, δηλαδή 1.200 το μήνα για τη δουλειά του όχι για να πάει μία βόλτα να ξεσκάσει, με μία μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα θέλει το μήνα 96 λίτρα βενζίνης και όχι 54 που του βγάζει η στατιστική. Δηλαδή ο συγκεκριμένος θα πληρώσει περίπου 200 ευρώ σε βενζίνες και θα λάβει επιδότηση 13,3 ευρώ, δηλαδή περίπου 6,6% του συνολικού κόστους. Δώρο άδωρο θα σκεφτεί κανείς και όχι άδικα.
Από την άλλη, η κυβέρνηση δίνει περίπου 1,1 δισ. ευρώ σε χαμηλοσυνταξιούχους, οικογένειες με παιδιά, ενώ συνεχίζει να επιδοτεί το ρεύμα και το φυσικό αέριο κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Όμως όλοι συζητάνε για τα 13,3 ευρώ το μήνα ή 44 λεπτά την ημέρα και όχι για τα υπόλοιπα μέτρα που είναι σαφώς πιο σημαντικά από αυτό της επιδότησης του καυσίμου.
Δυστυχώς κάποιοι πιάστηκαν στην παγίδα της στατιστικής και οι πολίτες συνεχίζουν να πιάνονται στη δαγκάνα της ακρίβειας.
Latest News
Πανεπιστήμια στην αγορά
Ο πραγματικός αθέμιτος ανταγωνισμός απέναντι στο δημόσιο πανεπιστήμιο
Γιατί είναι σημαντικό το ομόλογο;
Αυτές οι εκδόσεις είναι σχεδόν «υποχρεωτικές»
Η τιμή του μπρόκολου
Ποιος ασχολείται με εκδόσεις και αποπληρωμή χρεών, μόνο οι τιμές στο ράφι μετράνε
Ακριβή ασφάλεια
Το μεγαλύτερο όφελος, η «προίκα» που έχει αυτή η χώρα και μας πηγαίνει εδώ και χρόνια και ελπίζουμε και τα πολλά επόμενα, είναι ότι βρισκόμαστε σε μια ρώτα δημοσιονομικής ασφάλειας
Το ζήτημα της ενεργειακής μετάβασης
Κάθε υπερβολή σε στόχους και φιλοδοξίες μπορεί να στοιχίσει ακριβά όχι μόνο σε οικονομικούς πόρους και κοινωνικές αντιδράσεις αλλά και να προκαλέσει σοβαρές πολιτικές αναταράξεις
Γιατί δεν πληρώνει;
Το σύγχρονο «γεφύρι της Αρτας», συνεχώς το «άδειαζαν» και συνεχώς αυτό ξαναγέμιζε
Η Δύση και το Ισραήλ
Η ισραηλινή κυβέρνηση, θα πρέπει να καταλάβει ότι ο δυτικός κόσμος που την στηρίζει, εξυπηρετεί την ιστορία και όχι προσωπικές φιλοδοξίες και διάφορες άλλες επιδιώξεις
Ευρωεκλογές στην κόψη του ξυραφιού
Οσον αφορά τα πρόσωπα που επιλέγονται για υποψήφια, ελάχιστα τηρούν τα απαραίτητα κριτήρια
Η χώρα «πάει καλά», αλλά αυτό δεν είναι αρκετό
Να κάνουν «εικόνα» τη βελτίωση που υπάρχει σε επίπεδο μεγεθών
Ευρωψηφοδέλτια με όρους casting «μαϊντανών»
Ο τρόπος που τα κόμματα φτιάχνουν τα ευρωψηφοδέλτιά τους είναι ενδεικτικός του πώς αντιμετωπίζουν τους πολίτες