Τον κώδωνα του κινδύνου για σοβαρές ελλείψεις στο ντίζελ παγκοσμίως, αλλά κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, προειδοποίησαν στελέχη του πετρελαϊκού κλάδου, κάνοντας λόγο για την απειλή ενός «συστημικού» ελλείμματος που μπορεί να οδηγήσει σε δελτίο στο καύσιμο!
Η προειδοποίηση καταγράφηκε μέσα από δηλώσεις κορυφαίων traders, που μετείχαν στην συνέδριο του FT Commodities Global Summit που διοργάνωσε στη Λοζάνη της Ελβετίας η εφημερίδα «Financial Times».
Σύμφωνα με τα στελέχη, έως και τρία εκατ. βαρέλια πετρελαίου και υποπροϊόντων που προέρχονται από τη Ρωσία μπορούν να χαθούν ημερησίως λόγω των κυρώσεων που δρομολογήθηκαν από τη Δύση λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.
«Αυτό για το οποίο ανησυχούν όλοι είναι οι προμήθειες σε ντίζελ. Η Ευρώπη εισάγει περίπου το μισό από το ντίζελ από τη Ρωσία και περίπου το μισό από τη Μέση Ανατολή. Επομένως η συστημική απώλεια σε ντίζελ είναι ήδη εδώ» σχολίασε ο Ράσελ Χάρντι, της ελβετικής Vitol.
Σύμφωνα με τον Χάρντι, η στροφή σε υψηλότερη κατανάλωση ντίζελ έναντι πετρελαίου στην Ευρώπη βοήθησε στο να δημιουργούν τώρα μεγαλύτερες ελλείψεις. Βέβαια, τα διυλιστήρια θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή ντίζελ προκειμένου να αντιμετωπίσουν την άνοδο των τιμών εις βάρος της παραγωγής έτερων υποπροϊόντων για να καλύψουν τη ζήτηση, όμως ο ίδιος υποστήριξε πως η επιβολή δελτίου στις ποσότητες που θα πωλούνται παραμένει μια (δυσάρεστη) πιθανότητα.
Κατά τον Τόρμπγιορν Τόρνκβιστ, της Gunvor Group, το πρόβλημα της έλλειψης ντίζελ δεν είναι ευρωπαϊκό, αλλά παγκόσμιο πρόβλημα. Μια άποψη στην οποία συμφώνησε απόλυτα και ο Τζέρεμι Γουίρ, ο διευθύνων σύμβουλος της Trafigura επισημαίνοντας πως «η αγορά ντίζελ είναι εξαιρετικά “σφιχτή” και μάλιστα θα γίνει ακόμη πιο “σφιχτή”».
«Το ντίζελ είναι μακράν αυτό που επηρεάζεται χειρότερα από την κρίση» των πετρελαϊκών προϊόντων στην Ευρώπη, σχολίασε από την πλευρά του και ο κορυφαίος αναλυτής της Energy Aspects, Αμρίτα Σεν. Κι αυτό διότι η Ευρώπη εισάγει κοντά στο ένα εκατ. βαρέλια ρωσικού ντίζελ την ημέρα και η τωρινή κρίση ξέσπασε σε ένα διάστημα που τα παγκόσμια πετρελαϊκά αποθέματα κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ.
Latest News
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή
Ποιος αποκάλεσε τεμπέληδες τους Ευρωπαίους;
Ο Νικολάι Τάνγκεν βρίσκει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ πιο ελκυστικές λόγω των πιο αδύναμων κανονισμών και της μεγαλύτερης ανάληψης κινδύνων
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα
Politico: Γιατί η Βουλγαρία δεν θα ενταχθεί στην Ευρωζώνη το 2025
Παρά την ευρεία δημόσια υποστήριξη της ΕΕ για τον στόχο του Ιανουαρίου 2025, ανώτεροι αξιωματούχοι δηλώνουν σε ιδιωτικές συζητήσεις ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως ο στόχος είναι ήδη χαμένος