Τον κώδωνα του κινδύνου για σοβαρές ελλείψεις στο ντίζελ παγκοσμίως, αλλά κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, προειδοποίησαν στελέχη του πετρελαϊκού κλάδου, κάνοντας λόγο για την απειλή ενός «συστημικού» ελλείμματος που μπορεί να οδηγήσει σε δελτίο στο καύσιμο!
Η προειδοποίηση καταγράφηκε μέσα από δηλώσεις κορυφαίων traders, που μετείχαν στην συνέδριο του FT Commodities Global Summit που διοργάνωσε στη Λοζάνη της Ελβετίας η εφημερίδα «Financial Times».
Σύμφωνα με τα στελέχη, έως και τρία εκατ. βαρέλια πετρελαίου και υποπροϊόντων που προέρχονται από τη Ρωσία μπορούν να χαθούν ημερησίως λόγω των κυρώσεων που δρομολογήθηκαν από τη Δύση λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.
«Αυτό για το οποίο ανησυχούν όλοι είναι οι προμήθειες σε ντίζελ. Η Ευρώπη εισάγει περίπου το μισό από το ντίζελ από τη Ρωσία και περίπου το μισό από τη Μέση Ανατολή. Επομένως η συστημική απώλεια σε ντίζελ είναι ήδη εδώ» σχολίασε ο Ράσελ Χάρντι, της ελβετικής Vitol.
Σύμφωνα με τον Χάρντι, η στροφή σε υψηλότερη κατανάλωση ντίζελ έναντι πετρελαίου στην Ευρώπη βοήθησε στο να δημιουργούν τώρα μεγαλύτερες ελλείψεις. Βέβαια, τα διυλιστήρια θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή ντίζελ προκειμένου να αντιμετωπίσουν την άνοδο των τιμών εις βάρος της παραγωγής έτερων υποπροϊόντων για να καλύψουν τη ζήτηση, όμως ο ίδιος υποστήριξε πως η επιβολή δελτίου στις ποσότητες που θα πωλούνται παραμένει μια (δυσάρεστη) πιθανότητα.
Κατά τον Τόρμπγιορν Τόρνκβιστ, της Gunvor Group, το πρόβλημα της έλλειψης ντίζελ δεν είναι ευρωπαϊκό, αλλά παγκόσμιο πρόβλημα. Μια άποψη στην οποία συμφώνησε απόλυτα και ο Τζέρεμι Γουίρ, ο διευθύνων σύμβουλος της Trafigura επισημαίνοντας πως «η αγορά ντίζελ είναι εξαιρετικά “σφιχτή” και μάλιστα θα γίνει ακόμη πιο “σφιχτή”».
«Το ντίζελ είναι μακράν αυτό που επηρεάζεται χειρότερα από την κρίση» των πετρελαϊκών προϊόντων στην Ευρώπη, σχολίασε από την πλευρά του και ο κορυφαίος αναλυτής της Energy Aspects, Αμρίτα Σεν. Κι αυτό διότι η Ευρώπη εισάγει κοντά στο ένα εκατ. βαρέλια ρωσικού ντίζελ την ημέρα και η τωρινή κρίση ξέσπασε σε ένα διάστημα που τα παγκόσμια πετρελαϊκά αποθέματα κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ.
Latest News
Στο 2,7% - ως αναμενόταν- ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Η αύξηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων εφτά μηνών - Πώς θα επηρεάσει την απόφαση της Fed
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους