Mε άνοδο τζίρου και καθαρών κερδών, σε σχέση με το 2020, έκλεισε η χρήση 2021 για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), ενώ και σε ενοποιημένο επίπεδο τα μεγέθη παρουσίασαν συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Αναλυτικότερα, τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε 77,9 εκατ. ευρώ (με τα έσοδα της ιδρυθείσας τον Νοέμβριο του 2020 θυγατρικής «ThPA Sofia» να διαμορφώνονται σε 1 εκατ.). Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 33,4 εκατ. και τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 19,8 εκατ.
Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ ΑΕ καθεαυτήν, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε 76,9 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 71,7 εκατ. το 2020 (+7,2%), με 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα να προέρχονται από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (+2,7%) και 3,3 εκατ. από τον σταθμό συμβατικού φορτίου (+16,3%).
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από 33,9 εκατ. το 2020 σε 37,0 εκατ. το 2021, αυξημένα κατά 9%. Τα δε λειτουργικά κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν, από 30,9 εκατ. το 2020 σε 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων. Τα δε καθαρά κέρδη μετά φόρων σημείωσαν αύξηση κατά 5% σε σχέση με το 2020 και διαμορφώθηκαν σε 21,1 εκατ. το 2021.
Η διακίνηση
Η διακίνηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461.000 TEUs (σ.σ. Μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) το 2020 σε 471.000 TEUs το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.714 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.
Οι δύο νέοι γερανοί
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε 17,4 εκατ., έναντι 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS), που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε 1,50 ευρώ.
Αισιοδοξία
«Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του λιμένος Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα» σημείωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος.
Υπενθύμισε δε, ότι στις αρχές του 2022 υπεγράφη συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας -όπως είπε- τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
«Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικού προορισμού κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021 (σ.σ. και μίας το 2020). Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».
Latest News
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς
Πώς τα «τραπεζάκια έξω» έσωσαν την παρτίδα για την Coca Cola HBC
Τι είπε για την ελληνική αγορά ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς – Οι εκτιμήσεις για το 2024 και οι ανατιμήσεις που έρχονται
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Νatech: Από τα Γιάννενα μέχρι... την Αφρική φέρνει τα πάνω - κάτω στις τράπεζες
Αναπτύσσει τραπεζικά συστήματα για ιδρύματα σε πάνω από 40 χώρες του κόσμου
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Interlife: Υψηλά κέρδη για το 2023 και αύξηση παραγωγής
Η εταιρεία πρότεινε διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ ανά μετοχή
Χαρδούβελης: Ξανά ισχυρές οι ελληνικές τράπεζες – Καθοριστικός ο ρόλος τους στη χρηματοδότηση της οικονομίας
Συνάντηση της ΕΕΤ με εκπροσώπους του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ
Κοντά στο 71% το ποσοστό του Ν. Λύκου στην AustriaCard - Μέσω placement σε επενδυτές το 15%
Η διαδικασία εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη διασπορά των μετοχών της, καθώς στον κ. Λύκο άνηκε λίγο πάνω από το 77% της εταιρείας