Αύξηση 5,1% παρουσίασε ο τζίρος σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ, πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία παρουσίασαν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου), πολλές κατηγορίες τροφίμων, όπως τα ζυμαρικά (+43,6%), τα άλευρα, τα όσπρια (+20,6%), αλλά και το κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%). Όπως αναφέρει σχετικά η εταιρεία, η εκτόξευση των πωλήσεων για αυτές τις κατηγορίες συνδέεται περισσότερο με τον φόβο των αγοραστών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και με την ανησυχία τους για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων.

Την ίδια στιγμή, μεγάλες είναι οι ανατιμήσεις σε ορισμένες βασικές κατηγορίες καθημερινής χρήσης. Συγκεκριμένα τα σπορέλαια, την συγκεκριμένη περίοδο, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 37,4% και το ελαιόλαδο κατά 33,9%, ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.

Από τα στοιχεία της NielsenIQ όλες οι μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, παρουσίασαν θετική τάση την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Πιο συγκεκριμένα τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%, γεγονός που πιθανότατα να συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα.

Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.), καθώς την περυσινή χρονιά υπήρχαν περιορισμοί στην πώληση ορισμένων κατηγοριών διαρκών αγαθών από το κανάλι των σούπερ μάρκετ. Όσον αφορά στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs), παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5%, με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%. Ακολούθησαν τα τρόφιμα & ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης με +4,5%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Ελληνικά Γαλακτοκομεία: «Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την οικογένεια Σαράντη
Επιχειρήσεις |

«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη

Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία