Μια ολοκληρωμένη αναδιάρθρωση του συστήματος διοδίων της ανακοίνωσε την Παρασκευή η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, η οποία προβλέπει αύξηση των τελών σε συγκεκριμένα φορτία όπως οχήματα, πετρέλαιο, φυσικό αέριο και σόγια που διασχίζουν την πλωτή οδό.

Με βάση τις αλλαγές αυτές τα διαφορετικά τιμολόγια θα μειωθούν σε λιγότερα από 60 από 430 που είναι τώρα και θα επικεντρωθούν στη χωρητικότητα των πλοίων και στα σταθερά τιμολόγια ανά διέλευση.

Για παράδειγμα, ένας μεταφορέας LPG που μεταφέρει 46.000 τόνους προπανίου μέσω των διευρυμένων δεξαμενών του καναλιού, θα πληρώνει 5,20 δολάρια περισσότερα ανά τόνο έως το 2025, που αντιπροσωπεύει περίπου το 0,9% της τελικής τιμής αγοράς κάθε μονάδας.

Τα πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν 450.000 βαρέλια αργού μέσω των αρχικών δεξαμενών θα καταγράψουν αύξηση 0,20 $ ανά βαρέλι, ενισχύοντας την τελική τιμή μονάδας αγοράς κατά 0,4%, σύμφωνα με τη δήλωση της Αρχής.

Οι μεταφορείς αυτοκινήτων, τα δεξαμενόπλοια χημικών και υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα πλοία που φορτία χύδην, όπως σιτηρά και άνθρακας θα έχουν επίσης υψηλότερους δασμούς, επηρεάζοντας τις τιμές της αγοράς κατά περίπου 0,1% έως 0,7%.

Μεταξύ των τμημάτων που επηρεάζονται περισσότερο θα είναι τα επιβατηγά πλοία και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο μεγαλύτερος πελάτης του καναλιού, θα δουν αυξήσεις της τάξης του 8% σε σχέση με τα τρέχοντα διόδια.

Η αρχή του καναλιού θα πραγματοποιήσει δημόσια ακρόαση για τις αλλαγές στις 20 Μαΐου στον Παναμά και θα εξετάσει τα σχόλια που θα σταλούν μέσω email έως τις 17 Μαΐου. Μόλις εγκριθεί, η νέα δομή διοδίων θα εφαρμοστεί σταδιακά από τον Ιανουάριο του 2023 έως το 2025.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα