Nέα δεδομένα για την παγκόσμια ναυτιλία διαμορφώνει η απόφαση της Διώρυγας του Παναμά, του δεύτερου σε μέγεθος τεχνικού διαύλου της παγκόσμιας ναυτιλίας να υιοθετήσει νέα τιμολογιακή πολιτική. Εκπρόσωπος της Διώρυγας μιλώντας στα «ΝΕΑ» εξηγεί πως η Διώρυγα του Παναμά επανεξετάζει περιοδικά τα διόδια για να συμμορφωθεί με τις διατάξεις του Οργανικού Νόμου, επισημαίνοντας πως δεν πρόκειται για μια νέα τιμολογιακή πολιτική, αλλά για μια νέα δομή που προτείνεται στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω μιας διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης και ακρόασης. Η νέα δομή έχει ως στόχο να προσφέρει πρακτικότητα, προβλεψιμότητα και να αντικατοπτρίζει την αξία της διαδρομής. Η πρότασή μας, αναφέρει το Γραφείο, επικεντρώνεται στις ακόλουθες βασικές αλλαγές που αποσκοπούν στην επίτευξη αυτών των τριών κύριων στόχων:

Περισσότερη πρακτικότητα:

Μειώνοντας τον αριθμό δασμολογίων για τα σκάφη μεγάλου βυθίσματος από 430 σε 60, ελαχιστοποιώντας την πολυπλοκότητα και διευκολύνοντας τις συναλλαγές με την κατάργηση των ζωνών διοδίων και την καθιέρωση τιμολογίων με βάση τις χρησιμοποιούμενες ανισοϋψείς δεξαμενές και τον τύπο και το μέγεθος του σκάφους.

Περισσότερη προβλεψιμότητα:

Η προτεινόμενη δομή των διοδίων θα δώσει ορατότητα ως προς τα επίπεδα των διοδίων για τα επόμενα τρία χρόνια.
Να αντικατοπτρίζει την αξία της διαδρομής: Η δομή των διοδίων έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει την οικονομική αξία που παρέχει η πλωτή οδός σε κάθε έναν από τους διαφορετικούς τύπους πελατών της.
Οι προτεινόμενες αλλαγές αναγνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο η Διώρυγα του Παναμά δημιουργεί, δεσμεύει και παράγει αξία στο νέο παγκόσμιο εμπορικό τοπίο, τονίζει το Γραφείο Επικοινωνίας και Εταιρικής Εικόνας της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.

Οπως επισημαίνει ο αναλυτής Γιάννης Παργαντάς του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal μετά από μια δημόσια διαβούλευση η οποία λήγει στις 17 Μαΐου, η εφαρμογή των αλλαγών θα ξεκινήσει από το 2023 ως το 2025 και θα περιλαμβάνουν σταθερά διόδια για όλα τα είδη πλοίων (μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αεριού, containerships) ανάλογα με τη δεξαμενή που θα χρησιμοποιούν, το μέγεθος και το είδος του πλοίου, αλλά και τη χωρητικότητά του. Ενδεικτικά ένα δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει 450.000 βαρέλια αργού διαμέσου του original lock, θα χρειαστεί να πληρώσει επιπλέον 0,20 δολ. ανά βαρέλι.

Σε ένα άλλο παράδειγμα, ένα LNG carrier φορτωμένο με 160.000 κυβικά μέτρα αέριο που θα χρησιμοποιήσει το neopanamax lock, θα χρειαστεί να πληρώσει περίπου 516.000 δολ. από 442.600 δολ. σήμερα, το οποίο αντιστοιχεί σε 3,23 δολ. ανά κυβικό μέτρο. Ωστόσο, ένα μεγαλύτερο LNG Carrier π.χ. 170.000 κυβικών μέτρων θα πληρώσει 3,07 δολ. ανά κυβικό μέτρο. Συνεπώς η νέα αυτή αλλαγή αποτελεί μία παρότρυνση στην ενοποίηση φορτίων σε μεγαλύτερα πλοία. Υπολογίζεται ότι ο κλάδος των containerships θα είναι αυτός που θα επηρεαστεί περισσότερο με μία αύξηση 8% κατά μέσο όρο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα