Nέα δεδομένα για την παγκόσμια ναυτιλία διαμορφώνει η απόφαση της Διώρυγας του Παναμά, του δεύτερου σε μέγεθος τεχνικού διαύλου της παγκόσμιας ναυτιλίας να υιοθετήσει νέα τιμολογιακή πολιτική. Εκπρόσωπος της Διώρυγας μιλώντας στα «ΝΕΑ» εξηγεί πως η Διώρυγα του Παναμά επανεξετάζει περιοδικά τα διόδια για να συμμορφωθεί με τις διατάξεις του Οργανικού Νόμου, επισημαίνοντας πως δεν πρόκειται για μια νέα τιμολογιακή πολιτική, αλλά για μια νέα δομή που προτείνεται στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω μιας διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης και ακρόασης. Η νέα δομή έχει ως στόχο να προσφέρει πρακτικότητα, προβλεψιμότητα και να αντικατοπτρίζει την αξία της διαδρομής. Η πρότασή μας, αναφέρει το Γραφείο, επικεντρώνεται στις ακόλουθες βασικές αλλαγές που αποσκοπούν στην επίτευξη αυτών των τριών κύριων στόχων:
Περισσότερη πρακτικότητα:
Μειώνοντας τον αριθμό δασμολογίων για τα σκάφη μεγάλου βυθίσματος από 430 σε 60, ελαχιστοποιώντας την πολυπλοκότητα και διευκολύνοντας τις συναλλαγές με την κατάργηση των ζωνών διοδίων και την καθιέρωση τιμολογίων με βάση τις χρησιμοποιούμενες ανισοϋψείς δεξαμενές και τον τύπο και το μέγεθος του σκάφους.
Περισσότερη προβλεψιμότητα:
Η προτεινόμενη δομή των διοδίων θα δώσει ορατότητα ως προς τα επίπεδα των διοδίων για τα επόμενα τρία χρόνια.
Να αντικατοπτρίζει την αξία της διαδρομής: Η δομή των διοδίων έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει την οικονομική αξία που παρέχει η πλωτή οδός σε κάθε έναν από τους διαφορετικούς τύπους πελατών της.
Οι προτεινόμενες αλλαγές αναγνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο η Διώρυγα του Παναμά δημιουργεί, δεσμεύει και παράγει αξία στο νέο παγκόσμιο εμπορικό τοπίο, τονίζει το Γραφείο Επικοινωνίας και Εταιρικής Εικόνας της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.
Οπως επισημαίνει ο αναλυτής Γιάννης Παργαντάς του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal μετά από μια δημόσια διαβούλευση η οποία λήγει στις 17 Μαΐου, η εφαρμογή των αλλαγών θα ξεκινήσει από το 2023 ως το 2025 και θα περιλαμβάνουν σταθερά διόδια για όλα τα είδη πλοίων (μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αεριού, containerships) ανάλογα με τη δεξαμενή που θα χρησιμοποιούν, το μέγεθος και το είδος του πλοίου, αλλά και τη χωρητικότητά του. Ενδεικτικά ένα δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει 450.000 βαρέλια αργού διαμέσου του original lock, θα χρειαστεί να πληρώσει επιπλέον 0,20 δολ. ανά βαρέλι.
Σε ένα άλλο παράδειγμα, ένα LNG carrier φορτωμένο με 160.000 κυβικά μέτρα αέριο που θα χρησιμοποιήσει το neopanamax lock, θα χρειαστεί να πληρώσει περίπου 516.000 δολ. από 442.600 δολ. σήμερα, το οποίο αντιστοιχεί σε 3,23 δολ. ανά κυβικό μέτρο. Ωστόσο, ένα μεγαλύτερο LNG Carrier π.χ. 170.000 κυβικών μέτρων θα πληρώσει 3,07 δολ. ανά κυβικό μέτρο. Συνεπώς η νέα αυτή αλλαγή αποτελεί μία παρότρυνση στην ενοποίηση φορτίων σε μεγαλύτερα πλοία. Υπολογίζεται ότι ο κλάδος των containerships θα είναι αυτός που θα επηρεαστεί περισσότερο με μία αύξηση 8% κατά μέσο όρο.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών