Εκδόθηκε το ΦΕΚ με την απόφαση, που υπέγραψε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Στύλιος, σύμφωνα με το οποίο παρατείνεται μέχρι 31/12/2022 η προθεσμία, για την προμήθεια και εγκατάσταση των ειδικών προστατευτικών μπαρών-αψίδων στους γεωργικούς ελκυστήρες -τρακτέρ, που κατασκευάστηκαν και πήραν άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν τις 22 Μαΐου 1998.
Ο υφΑΑΤ, Γιώργος Στύλιος υπογράμμισε ότι: «με την παράταση που δώσαμε, επιλύεται ένα σημαντικό πρόβλημα που θα αντιμετώπιζαν πολλοί αγρότες στη χώρα μας σε μία δύσκολη διεθνή συγκυρία και θα είχε ως συνέπεια, αφενός την απαξίωση του καλλιεργητικού τους εξοπλισμού (τρακτέρ) και αφετέρου θα έθετε σε κίνδυνο τη συμμετοχή τους σε κοινοτικά προγράμματα εκσυγχρονισμού και αναδιάρθρωσης των γεωργικών τους εκμεταλλεύσεων».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την απόφαση ΔΓC47/23-4-1998 και στη συνέχεια με την 11337/Γ3Β/2365/2009, καθίσταται υποχρεωτική η ύπαρξη ΔΠΕΑ στους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες. Αρχικά δόθηκε μια περίοδος προσαρμογής έως τις 31-12-1999 και σταδιακά συνεχίστηκαν οι παρατάσεις μέχρι σήμερα.
Ο σημαντικότερος λόγος που εξακολουθεί να δίνεται η παράταση είναι ότι δεν υπάρχουν στην αγορά εγκεκριμένες ΔΠΕΑ (Διατάξεις προστασίας έναντι ανατροπής για τους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες) για όλους τους τύπους διαξονικών ελκυστήρων που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.
Τι απαιτείται για τον τερματισμό των παρατάσεων
Για τον τερματισμό των παρατάσεων απαιτείται:
α. Απογραφή των διαξονικών ελκυστήρων
Σήμερα η απογραφή γίνεται στις Περιφέρειες αλλά δεν υπάρχει ενιαίο μηχανογραφικό σύστημα ώστε να υπάρχει εικόνα για το πόσοι και ποιοι τύποι ελκυστήρων κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.
β. Θεσμοθέτηση διαφορετικής διαδικασίας εθνικής έγκρισης τύπου των ΔΠΕΑ
Σήμερα η εθνική έγκριση τύπου (ισχύει μόνο για κυκλοφορία αγροτικών μηχανημάτων στην Ελλάδα) μιας ΔΠΕΑ, απαιτεί ως δικαιολογητικό την έγκριση τύπου ΕΕ.
«Αναγνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι το ζήτημα για την ασφάλεια των αγροτών μας. Για αυτό μελετά με τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου και την ανάπτυξη νέου πληροφοριακού συστήματος που θα ενσωματώνει την υφιστάμενη πληροφορία και θα υποστηρίζει το σύνολο των διαδικασιών που απαιτούνται σχετικά με: τη χρήση, την έγκριση τύπου, την επισκευή, τον τεχνικό έλεγχο, τη μεταβίβαση και γενικά όλο τον κύκλο ζωής των αγροτικών μηχανημάτων. Ενεργοποιώντας την απογραφή των αγροτικών μηχανημάτων θα μάθουμε σε ποιους και πόσους ελκυστήρες υπάρχει έλλειψη πιστοποιημένων διατάξεων προστασίας. Επιπλέον είναι ίσως το χρησιμότερο εργαλείο για την εφαρμογή των πολιτικών που αφορούν τα αγροτικά μηχανήματα», ανέφερε ο κ. Στύλιος.
Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ ΕΔΩ
Latest News
Πάνω από 77 εκ. ευρώ η επιστροφή του ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους αγρότες
Οι δικαιούχοι αναμένεται να δουν τα χρήματά τους στο λογαριασμό τους έως την Δευτέρα 16/12.
Τσιάρας: Η παραίτηση του ΔΣ του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν σημαίνει παύση πληρωμών
Στόχος είναι να μη κινδυνέψουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια, επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας
Αδυναμία καταβολής ασφαλιστικών εισφορών ΕΛΓΑ από τους αγρότες
Απαντήσεις για το αν ενεργοποιηθεί η Ενιαία Συναλλαγή Πληρωμής (RF) από τον ΕΛΓΑ εντός του 2024 ζητά η ΕΘΕΑΣ
Τσιάρας: Σε εξέλιξη έργα και δράσεις στο Ρέθυμνο ύψους 455,3 εκατ. ευρώ
Η ποιότητα των κρητικών προϊόντων κινητήρια δύναμη στην τουριστική ανάπτυξη του Ρεθύμνου, είπε ο Κώστας Τσιάρας
Απειλείται η επιβίωση της ελληνικής κτηνοτροφίας
Η ένταξη του αρνιού στο «καλάθι» της νοικοκυράς πλήγμα για τους κτηνοτρόφους, τονίζει ο ΣΕΚ – Οικονομική καταστροφή η συμφωνία Mercosur
Την ανάκληση «αντισυνταγματικής» και «παράνομης» εγκυκλίου του ΟΠΕΚΕΠΕ ζητά η ΕΘΕΑΣ
«Πρόκειται για παράνομη και καταχρηστική άσκηση εξουσίας και αρμοδιότητας που δεν έχει ανατεθεί στον ΟΠΕΚΕΠΕ», τονίζει η ΕΘΕΑΣ
«Βόμβα» το λαθρεμπόριο αλκοολούχων ποτών - Οι απώλειες στην οικονομία και τι ζητά η αγορά
Εγκληματικά κυκλώματα βρίσκουν τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου να καρπωθούν τα οφέλη της φοροαποφυγής από τα αλκοολούχα ποτά
Παρατάσσουν οι αγρότες τα τρακτέρ στις πλατείες - Τι λέει στον ΟΤ ο πρόεδρος της ΕΟΑΣΚ
Τι οδηγεί ξανά τους αγρότες στο δρόμο εξηγεί στον ΟΤ ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων ν. Καρδίτσας (ΕΟΑΣΚ) Κώστας Τζέλλας
Τι προβλέπει η αγορά για τη γεωργία έως το 2035 - Τι αλλάζει
Η ΕΕ παραμένει καθαρός εξαγωγέας αγροτικών προϊόντων - Η κλιματική αλλαγή, οι ανησυχίες και οι αλλαγές στην κατανάλωση
Στα 255 εκατ. ευρώ η εξισωτική αποζημίωση – Οι εντάξεις
Πώς κατανέμεται η συνολική δημόσια δαπάνη ανά δράση - Οι δικαιούχοι για την εξισωτική αποζημίωση και οι υποχρεώσεις