Σε σημαντικό παράγοντα διευκόλυνσης της καθημερινότητας πολιτών και επιχειρήσεων εξελίσσονται τα ραντεβού με βιντεοκλήση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η πλατφόρμα myDESKlive έχει καταγράψει μέχρι σήμερα 227.313 ψηφιακά ραντεβού, συμβάλλοντας στην αποφυγή αντίστοιχου αριθμού φυσικών επισκέψεων στους φορείς του Δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι τα ψηφιακά ραντεβού παρέχουν στους πολίτες τη δυνατότητα να προγραμματίσουν να συνδεθούν μέσω βιντεοκλήσης με υπάλληλο της υπηρεσίας στην οποία επιθυμούν να απευθυνθούν, σε ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί. Ξεκίνησαν τον Μάιο του 2020 από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να αποκτούν κλειδάριθμο χωρίς επίσκεψη στη ΔΟΥ τους. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους ακολούθησε η δημιουργία του myKEPlive, μέσω του οποίου καθιερώθηκαν τα ραντεβού με βιντεοκλήση στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών για συγκεκριμένες υπηρεσίες των ΚΕΠ.
Το myOAEDlive
Τον Δεκέμβριο του 2020 τέθηκε σε λειτουργία το myOAEDlive για συμβουλευτικές υπηρεσίες του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού τόσο προς ανέργους, όσο και προς επιχειρήσεις. Τον ίδιο μήνα ενεργοποιήθηκε και το myConsulLive για υπηρεσίες των κατά τόπους προξενικών αρχών, το οποίο σήμερα διατίθεται συνολικά από 86 Πρεσβείες και Γενικά Προξενεία της Ελλάδας σε 55 χώρες. Τέλος, σε πιλοτική λειτουργία βρίσκονται τα ραντεβού με βιντεοκλήση για τρεις ακόμα υπηρεσίες και, συγκεκριμένα, τον eΕΦΚΑ (myEFKAlive), το Ελληνικό Κτηματολόγιο (myKtimatologioLive) και τους Δήμους (myDimosLive).
Με τον τρόπο αυτό, τα ψηφιακά ραντεβού έχουν συμβάλει σημαντικά στη μείωση της γραφειοκρατίας και της αναμονής των πολιτών στα φυσικά σημεία παροχής εξυπηρέτησης, στην εξοικονόμηση χρόνου και την αποφυγή συνωστισμού. Διευκολύνεται, ταυτόχρονα, το έργο της Διοίκησης, επιτρέποντας την αξιοποίηση του προσωπικού με τον βέλτιστο και πλέον αποτελεσματικό τρόπο. Περαιτέρω, ειδική πρόβλεψη έχει ληφθεί για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, αλλά και για τον προγραμματισμό ραντεβού για λογαριασμό τρίτου προσώπου, σε περίπτωση που αυτό δεν διαθέτει κωδικούς Taxisnet ή ψηφιακές δεξιότητες.
«Μεγάλη η ανταπόκριση»
Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Τα ραντεβού με βιντεοκλήση ξεκίνησαν μέσα στην πανδημία, ως ένα ακόμα εργαλείο προστασίας από τον κορωνοϊό. Ωστόσο, η μεγάλη ανταπόκριση εκ μέρους των πολιτών επιβεβαιώνει ότι θα παραμείνουν και μετά την πανδημία, ως εργαλείο διευκόλυνσης της καθημερινότητας και επιτάχυνσης των συναλλαγών με το κράτος. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, τα ψηφιακά ραντεβού έγιναν η πρώτη υπηρεσία που “εξάγουμε”, καθώς ξεκίνησε η εφαρμογή τους και στην Κύπρο.
Θα ήθελα για μια ακόμα φορά να συγχαρώ τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη διαρκή υποστήριξη της πλατφόρμας myDESKlive, αλλά και να ευχαριστήσω όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία για την άριστη συνεργασία στην ένταξη νέων φορέων και υπηρεσιών στην πλατφόρμα. Συνεχίζουμε να αξιοποιούμε τις ψηφιακές τεχνολογίες με σκοπό να κάνουμε απλούστερη, γρηγορότερη και ευκολότερη την επαφή των πολιτών και των επιχειρήσεων με το Δημόσιο».
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος σημείωσε: «Τα ψηφιακά ραντεβού ήταν μια ιδέα για να διευκολύνουμε ακόμα περισσότερο τους πολίτες, ώστε να διεκπεραιώνουν χωρίς φυσική παρουσία ακόμα και διαδικασίες που δεν μπορούσαμε να ψηφιοποιήσουμε άμεσα. Ο μεγάλος όγκος των ψηφιακών ραντεβού μας ικανοποιεί ιδιαίτερα, καθώς μας δείχνει ότι οι πολίτες αναγνωρίζουν στην καθημερινότητά τους τη χρησιμότητα των υπηρεσιών που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε. Αυτή η αναγνώριση είναι που μας δίνει κίνητρο να αυξάνουμε και να διευρύνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες».
Latest News
Γιατί πολεμά η Moderna τις Pfizer και BioNTech
Η Moderna ισχυρίζεται ότι η Pfizer και η BioNTech παραβίασαν τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της κατά τη χρήση της πλατφόρμας mRNA
Ο Μακρόν θέλει τον... Σούπερ Μάριο πρόεδρο της Κομισιόν - Οι παρασκηνιακές διεργασίες
Ο Μακρόν θέλει στα ηνία της ΕΕ έναν τεχνοκράτη, αλλά δεν θα είναι εύκολη υπόθεση να «απαλλαγεί» από την φον ντερ Λάιεν
ΟΑΣΑ: Επιβίβαση με smartphones και κάρτα στα λεωφορεία, ποιες γραμμές αφορά
Οι αστικές συγκοινωνίες στην ψηφιακή εποχή - Το έργο υλοποίησε η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Στο Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για τις καθυστερήσεις πληρωμών από τα νοσοκομεία
Η οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών υποχρεώνει τις δημόσιες αρχές να εξοφλούν τα τιμολόγιά τους εντός 30 ημερών
Αφρικανική σκόνη: Ποιες συστάσεις απευθύνει στους εργοδότες το υπουργείο Εργασίας
Η σύσταση αφορά σε περιοχές που παρουσιάζουν επιβάρυνση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα λόγω των μετεωρολογικών συνθηκών και της αφρικανικής σκόνης
Σαράντης: Αύξηση ΕΒΙΤ στα 13,6 εκατ. ευρώ το α τρίμηνο
Βρισκόμαστε σε τροχιά επίτευξης των στόχων μας για το 2024, δηλώνει η Σαράντης
Πότε υποχωρεί η αφρικανική σκόνη
Γενικά άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Τετάρτη 24 Απριλίου
Γιατί τα όμορφα μνημεία... όμορφα καίγονται
Το ιστορικό χρηματιστήριο της Δανίας είναι το τελευταίο σε μια σειρά ευρωπαϊκών μνημείων που κάηκαν
Το πόδι μιας «αρκούδας» διασχίζει την Ευρώπη - Ανάλυση του Economist
Στο αμείλικτο ερώτημα «τι θα γίνει εάν χάσει η Ουκρανία» επιχειρεί να απαντήσει ο Economist
Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή
Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για προ ημερησίας συζήτηση. Η τελευταία συζήτηση επί του ζητήματος προκλήθηκε από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα το 2021.