Πεδίο δόξης λαμπρό αναδεικνύεται η ελληνική αγορά για τους retailers της ανατολικής Ευρώπης, καθώς μετά την πολωνέζικη εκπτωτική αλυσίδα Pepco (σ.σ. μια μικρογραφία των Jumbo), η οποία θα ανοίξει 4 καταστήματα στην Αθήνα το Φθινόπωρο, ο πολωνικός όμιλος LPP, ένας από τους μεγαλύτερους λιανέμπορους «γρήγορης μόδας» (fast fashion) της Πολωνίας, ανακοίνωσε ότι εισέρχεται και στη χώρα μας το 2023.
Στην Ελλάδα, όπως και στην Ιταλία, ο όμιλος LPP θα έρθει με τη μάρκα Sinsay, για να ακολουθήσει η Κύπρος όπου πρόκειται να αναπτυχθεί η Reserved, μέσω συστήματος δικαιόχρησης. Επιπλέον, η παρουσία του ομίλου στην αγορά της Αλβανίας πρόκειται να εγκαινιαστεί μέσα στο 2022.
Να σημειωθεί ότι οι αγορές της νοτίου Ευρώπης, και συγκεκριμένα η Ιταλία και η Ελλάδα, χαρακτηρίζονται ως «πολλά υποσχόμενες» για τον πολωνικό όμιλο.
Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος οικονομικού έτους, η οικογενειακή εταιρεία με έδρα το Γκντανσκ, σχεδιάζει να ανοίξει περισσότερα από 500 νέα καταστήματα με συνολική έκταση λιανικής περίπου 500.000 τ.μ., δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη μάρκα Sinsay.
Συγκεκριμένα, για την αλυσίδα Sinsay προγραμματίζεται το άνοιγμα περί των 440 καταστημάτων, ενώ ακόμη 100 σημεία όμως πρόκειται να προστεθούν φέτος και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές από τα έτερα brands που ο όμιλος αναπτύσσει (Cropp, House και Mohito).
Αντιστάθμισμα στις πολεμικές απώλειες
Η απόφαση για επέκταση σε νέες αγορές, ειδικά στη Νότια Ευρώπη, όπου ο πολωνικός όμιλος «βλέπει δυνατότητες ανάπτυξης για τα brand της», πάρθηκε μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ως αντιστάθμισμα στη διακοπή των δραστηριοτήτων του σε Ρωσία και Ουκρανία.
Οι απώλειες στις πωλήσεις λόγω του Ουκρανικού εκτιμώνται στο 25% περίπου επί του συνολικού τζίρου του ομίλου LPP.
Παρόλα αυτά, η κατάσταση της εταιρείας παραμένει σταθερή, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση και τα αναμενόμενα έσοδα για το τρέχον οικονομικό έτος υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε πάνω από 16 δισ. ζλότι (3,4 δισ. ευρώ). Επιπλέον, στα 5 δισ. ζλότι (περί το 1 δισ. ευρώ) υπολογίζονται τα έσοδα μόνο από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις για φέτος.
«Πιστεύουμε ότι αυτές οι συγκεκριμένες αποφάσεις και τα φιλόδοξα σχέδια για περαιτέρω διεθνή επέκταση θα μας επιτρέψουν να διατηρήσουμε τη σταθερή κατάσταση του ομίλου, ανεξάρτητα από την κατάσταση στις ανατολικές αγορές», δήλωσε ο Przemysław Lutkiewicz, Αντιπρόεδρος της LPP.
Οι νέες συνθήκες και οι αλλαγές στην παγκόσμια οικονομία ανάγκασαν την εταιρεία να εστιάσει εκ νέου τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες από τις ανατολικές αγορές προς τις κεντρικές, νότιες και δυτικές περιοχές της Ευρώπης, επισημαίνεται. Ωστόσο, δεν αλλάζει τις υιοθετούμενες παραδοχές για την ενίσχυση της LPP ως πλήρως πολυκαναλικής εταιρείας.
Ποιος είναι ο όμιλος LPP
Με 5 brands: Reserved, Cropp, House, Mohito και Sinsay και παρουσία σε 40 χώρες σε Ευρώπη, Ασία και Μέση Ανατολή, ο όμιλος LPP δραστηριοποιείται στον κλάδο της «γρήγορης μόδας» (fast fashion) τα τελευταία 30 χρόνια και είναι εισηγμένος στην πολωνική χρηματιστηριακή αγορά.
Ο πολωνικός όμιλος διαχειρίζεται 2.000 καταστήματα σε περισσότερες από 27 αγορές ανά τον κόσμο συνολικής επιφάνειας άνω των 1,7 εκατ. τ.μ. και απασχολεί 27.000 εργαζόμενους, ενώ τα ηλεκτρονικά του καταστήματα να εξυπηρετούν περισσότερες από 30 αγορές.
Ο όμιλος υπολογίζεται ότι διανέμει περισσότερα από 259 εκατομμύρια είδη ρουχισμού σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική ετησίως και διευθύνεται από τον ιδρυτή της, Marek Piechocki.
Πολωνοί εναντίον Ισπανών και Σουηδών
Πριν ξεσπάσει ο πόλεμος της Ουκρανίας ο οποίος της κοστίζει το ¼ των πωλήσεων της, οι οικονομικοί αναλυτές ανέφεραν πως η οικογενειακή πολωνική εταιρεία λιανικής μόδας πέρασε σχεδόν αλώβητη από το «ναρκοπέδιο» των περιορισμών λόγω του Covid, ξεπερνώντας τόσο τους διεθνείς ανταγωνιστές της όσο και κάθε μετοχή του δείκτη blue-chip της Βαρσοβίας.
Οι μετοχές της LPP κέρδισαν 108% το 2021, δέκα φορές περισσότερο από τον δείκτη WIG20 της Βαρσοβίας. Η αποτίμηση του Σουηδού ανταγωνιστή της Hennes & Mauritz AB παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη το 2021, ενώ ο ιδιοκτήτης των Zara, η ισπανική Inditex SA, κέρδισε 5%.
Και οι τρεις εταιρείες ρούχων αντιμετώπισαν lockdown, μια συνεχή μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ωστόσο η LPP κατάφερε να παρουσιάσει ισχυρά κέρδη και να θέσει φιλόδοξους στόχους για το 2022. Σε αντίθεση με την H&M και τη Zara, συνέχισε να επενδύει σε μεγάλο βαθμό για την ενίσχυση της φυσικής της παρουσίας σε μικρότερες αγορές, ενώ ο κλάδος επικεντρώθηκε στις διαδικτυακές πωλήσεις.
Latest News
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις
Attica Bank: Πρώτη τιτλοποίηση ενήμερων δανείων 220 εκατ.
Η Attica Bank ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης της Συνθετικής Τιτλοποίησης χαρτοφυλακίου εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ΜΜΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων (Project Perseus)
Στον Παπαλέκα για 7,7 εκατ. περνά το Αθηνών Αρένα - Μετατρέπεται σε γραφεία
Το τίμημα θα καταβληθεί τμηματικά με την πρώτη δόση 3 εκατ. ευρώ να πληρώνεται μετά την υπογραφή των τελικών συμβολαίων
Αρέσουν τα Marks & Spencer στους Έλληνες - Αύξηση τζίρου και κερδοφορία για την Μαρινόπουλος το 2023
Το μέλλον ανήκει στην ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων - Συνεχίζει το e-shop - Αλλαγή στρατηγικής σε διεθνές επίπεδο