Τις κινήσεις αντικατάστασης του αργού πετρελαίου που προμηθεύονταν από τη Ρωσία έχουν ήδη δρομολογήσει τα δύο διυλιστήρια της χώρας.
Το στρατηγικό πλάνο των Ελληνικών Πετρελαίων και της Motor Oil προέβλεπε από πέρυσι και πριν τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας το σταδιακό περιορισμό της προμήθειας αργού από τις εταιρείες της Μόσχας. Έτσι, συνολικά η χώρα δείχνει να μην αντιμετωπίζει επιπτώσεις από τις κυρώσεις της Ε.Ε. προς το ρωσικό πετρέλαιο.
Τα διυλιστήρια ξεκίνησαν από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και έως σήμερα έχουν περιορίσει σημαντικά την έκθεση τους απέναντι στις εισαγωγές αργού αντικαθιστώντας τις ποσότητες με αντίστοιχες άλλων ομίλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών.
Πιο συγκεκριμένα, η Motor Oil όπως έκανε γνωστό τον περασμένο μήνα ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των διυλιστηρίων Πέτρος Τζαννετάκης κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών έκανε από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 είχε σταματήσει τις εισαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου.
Πάντως, ο όμιλος είχε διαχρονικά μικρές εισαγωγές από εταιρείες της χώρας, οι οποίες αντιστοιχούσαν στο 5% με 7% του συνόλου των ποσοτήτων που αγόραζε για τους Αγίους Θεοδώρους.
Συμφωνία ΕΛ.ΠΕ – Aramco
Από την πλευρά του και ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης τον περασμένο Φεβρουάριο είχε ενημερώσει τους αναλυτές πως τα διυλιστήρια δεν έκαναν απευθείας εισαγωγές από τη Ρωσία αλλά από εμπόρους (traders).
Πάντως ο κ. Σιάμισιης στο πλαίσιο της πρόσφατης επιχειρηματικής αποστολής υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στη Σαουδική Αραβία συναντήθηκε με στελέχη της Aramco και σύμφωνα με πληροφορίες συζήτησαν τη δυνατότητα προμήθειας αργού πετρελαίου από την κρατική εταιρεία, με ποσότητες οι οποίες, κατά τις πηγές θα αντικαταστήσουν το ρωσικό αργό.
Πάντως η Ελλάδα, όπως και οι υπόλοιπες χώρες – καταναλωτές πετρελαίου αναμένεται να αντιμετωπίσουν επιπτώσεις στο ενεργειακό κόστος από τις κυρώσεις της Ε.Ε. προς τη Ρωσία με τη σταδιακή απαγόρευση εισαγωγών πετρελαίου. Οι ανατιμήσεις που θα προκληθούν στη διεθνή αγορά δεν θα αφήσουν ανεπηρέαστη και την ελληνική αγορά αφού οι τιμές διαμορφώνονται χρηματιστηριακά.
Ως προς το θέμα της επάρκειας πηγές των δύο διυλιστηρίων διαβεβαιώνουν για τη διάθεση αναγκαίων ποσοτήτων προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες της εγχώριας αγοράς.
Latest News
ΡΑΑΕΥ: Βροχή οι τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας
Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Η μεγάλη αλλαγή των Big Oil - Οι γιγάντιες επενδύσεις στα... πλαστικά
Οι εταιρείες πετρελαίου στρέφονται προς έναν άλλον κλάδο χρήσης των ορυκτών καυσίμων, τα χημικά
Fast track αδειοδοτήσεις στα δίκτυα ηλεκτρισμού - Η Σδουκου στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
«Κοινό ευρωπαϊκό αγαθό τα ηλεκτρικά δίκτυα» τόνισε η κ. Σκούδου
Σαρωτικό comeback του ρωσικού φυσικού αερίου – Πάνω από 55% το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 30,91% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου [γράφημα]
Η συνολική ζήτηση μειώθηκε κατά 8,63%
Ο «χρησμός» SocGen και Citi για το πετρέλαιο – Ποιο σενάριο είναι το πιο επικίνδυνο
Σύμφωνα με αναλυτές οι σοβαροί κίνδυνοι για τις τιμές του αργού σχετίζονται με μια άμεση αντιπαράθεση μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν
Γιατί η Κίνα στοκάρει ρωσικό πετρέλαιο - Ο ρόλος των νέων αποθηκών της CNOOC
Η Κίνα, ο μεγαλύτερος αγοραστής αργού πετρελαίου στον κόσμο, φυλάσσει αυστηρά τις πληροφορίες σχετικά με το απόθεμα της κυβέρνησης έκτακτης ανάγκης