Μέχρι τις 12 Μαΐου θα έχει κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως ανακοινώθηκε χθες στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης των Εργαζομένων .
Με επιστολή του προς τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ο Πάνος Ξενοκώστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ONEX, της εταιρείας που σε συνεργασία με την ιταλική Fincantieri «τρέχει» το σχέδιο εξυγίανσης, τόνισε ότι έχει «τη διαβεβαίωση ότι ο σχετικός νόμος θα κατατεθεί στη Βουλή μέχρι τις 12 Μαΐου».
Το σχέδιο εξυγίανσης
Επισημαίνεται ότι σε ημερίδα για τη βιομηχανική συνεργασία που διοργάνωσαν οι όμιλοι Fincantieri και ONEX, με θέμα: «Εγχώριες δυνατότητες ναυπηγικού τομέα – Δημιουργία ναυπηγικού οικοσυστήματος» στα ναυπηγεία Ελευσίνας, τον προηγούμνεο Φεβρουάριο παρουσία του Υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, ο κ. Ξενοκώστας παρουσίασε σε γενικές γραμμές το σχέδιο εξυγίανσης του Ναυπηγείου που περιλαμβάνει ανάληψη χρεών περίπου 220 εκ. ευρώ, επενδύσεις 200 εκ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας, δημιουργία 1.000 θέσεων εργασίας στο εμπορικό κομμάτι και άλλων 1.000 στο αμυντικό.
Υπενθυμίζεται ότι στη συνέχεια στα τέλη Μαρτίου ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης δεσμεύθηκε ενώπιον των εργαζομένων στη μονάδα ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, δεν θα κλείσουν, «τελεία και παύλα», όπως είπε. Ο ίδιος προανάγγειλε νομοθετική ρύθμιση η οποία θα κατατεθεί στη Βουλή εντός των 15-20 επόμενων ημερών, η οποία καθυστέρησε, αλλά φαίνεται να προωθείται τώρα, προκειμένου να αρθούν τα κωλύματα που έχουν ανακύψει σχετικά με την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Ισχυρές δεσμεύσεις ΗΠΑ
Όπως τόνισε τότε ο κ. Γεωργιάδης, απευθυνόμενος στους εργαζόμενους των ναυπηγείων στη διάρκεια της γενικής τους συνέλευσης «για να μην ακούτε διάφορα, έρχομαι και λέω το εξής, το Ναυπηγείο Ελευσίνας δεν κλείνει, τελεία και παύλα. Είναι απόφαση του Πρωθυπουργού να προχωρήσουμε το σχέδιο της ONEX».
Ακόμη τόνισε ότι η αμερικανική κυβέρνηση έχει δώσει ισχυρές δεσμεύσεις -στο πλαίσιο της επίσκεψης του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκου Παπαθανάση στην Ουάσιγκτον, ότι θα συμμετάσχει στο εγχείρημα της ONEX, χρηματοδοτώντας το εμπορικό κομμάτι, και συνεχίζει τη συζήτηση με το Πολεμικό Ναυτικό για τα προγράμματα των κορβετών. Προσέθεσε, δε, ότι στο στρατιωτικό κομμάτι θα συμμετέχει η ιταλική Fincantieri αναλόγως με προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού.
Η επιστολή του κ. Ξενοκώστα έχει ως εξής:
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση