Οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν αγωγές κατά των κυβερνήσεών τους και να διεκδικούν αποζημιώσεις για προβλήματα υγείας που οφείλονται σε υπερβάσεις των ορίων ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αποφάνθηκε η γενική εισαγγελέας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
«Οι παραβιάσεις των οριακών τιμών για την προστασία της ποιότητας του αέρα σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ μπορούν να οδηγήσουν σε αξιώσεις αποζημίωσης από το Κράτος» ανέφερε το δικαστήριο σε ανακοίνωσή του.
Η γνωμοδότηση της γενικής εισαγγελέα Τζούλιαν Κόκοτ δεν είναι δεσμευτική, το δικαστήριο όμως αναμένεται να την υιοθετήσει όταν ανακοινώσει την επίσημη ετυμηγορία του τους επόμενους μήνες, σημειώνει το Reuters.ευρω
Η Κόκοτ σημείωσε στη γνωμοδότησή της ότι υπάρχει η ανάγκη νομικής προστασίας είναι μεγαλύτερη για τις φτωχότερες κοινότητες που συνήθως ζουν και εργάζονται σε περιοχές υψηλότερης ρύπανσης.
Πώς αποζημιώνονται οι ενάγοντες
Για να λάβουν αποζημίωση οι ενάγοντες θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οφείλονται άμεσα στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Το δημόσιο μπορεί επίσης να αποφύγει την καταδίκη αν αποδείξει ότι τα όρια ρύπανσης θα παραβιάζονταν ακόμα και αν βρισκόταν σε εφαρμογή σχέδιο μείωσης της ρύπανσης.
«Η νομική αυτή επιβεβαίωση ότι υπάρχουν τρόποι να κριθούν ένοχες οι Αρχές είναι μείζον επίτευγμα στη μάχη για καθαρό και υγιεινό αέρα» σχολίασε η Ιρμίνα Κότιουκ, δικηγόρος της νομικής εταιρείας Client Earth που ειδικεύεται στις περιβαλλοντικές υποθέσεις.
Η γνωμοδότηση εκδόθηκε για την υπόθεση κατοίκου του Παρισιού που ζήτησε αποζημίωση 21 εκατ. ευρώ από το γαλλικό δημόσιο για την υπέρβαση των ορίων ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τις βλάβες που υποστηρίζει ότι υπέστη η υγεία του.,
Η υπόθεση εξετάστηκε από δικαστήριο των Βερσαλλιών που ζήτησε από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διευκρινίσει αν οι πολίτες μπορούν να αξιώνουν τέτοιες αποζημιώσεις.
Το Παρίσι παραβίαζε τα νομικά δεσμευτικά όρια της ΕΕ για το διοξείδιο του αζώτου –ουσία που μπορεί να προκαλέσει αναπνευστικά και καρδιακά προβλήματα- την περίοδο 2010-20.
Σε μια προσπάθεια να περιορίσει τους πρόωρους θανάτους που αποδίδονται στην κακή ποιότητα του αέρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να προτείνει μείωση των ορίων ρύπανσης έτσι ώστε να συμμορφώνονται με τις αυστηρότερες προδιαγραφές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Latest News
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης