Το πορτρέτο της Μέριλιν Μονρόε του Άντι Γουόρχολ το 1964 πουλήθηκε προς 195 εκατομμύρια δολάρια στον οίκο δημοπρασιών Christie’s τη Δευτέρα το βράδυ, και έγινε το πιο ακριβό έργο αμερικανικής τέχνης που δημοπρατήθηκε ποτέ.
Η τιμή υποδηλώνει ότι η αγορά τέχνης, τουλάχιστον σε πολύ υψηλό επίπεδο, αντέχει σε μεγάλο βαθμό τις πιέσεις της πτώσης των μετοχών και της αύξησης των επιτοκίων. Το σχέδιο των Christie’s και Sotheby’s να πουλήσουν έργα τέχνης αξίας άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων τις επόμενες δύο εβδομάδες και η ιστορική τιμή για το “Marilyn” θα μπορούσε να τονώσει την εμπιστοσύνη των πλούσιων αγοραστών για άλλα έργα.
Αν και ελαφρώς κάτω από την εκτίμηση των 200 εκατομμυρίων δολαρίων και πολύ κάτω από τις τιμές που ψιθυρίζονταν για 250 έως 300 εκατ. δολ., η πώληση εξακολουθεί να θεωρείται ως ψήφος εμπιστοσύνης για την τέχνη ως μακροπρόθεσμη αποθήκευση αξίας σε ασταθείς κύκλους της αγοράς . Ο αγοραστής δεν ταυτοποιήθηκε.
Ψήφος εμπιστοσύνης
«Αυτό δείχνει ότι η ποιότητα και η σπανιότητα θα ωθούν πάντα την αγορά προς τα εμπρός», είπε στο CNBC πριν από την πώληση ο Andrew Fabricant, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής των γκαλερί Gagosian. «Θα δώσει μια ψυχολογική ώθηση στη σκέψη όλων».
Το Marilyn, γνωστό ως “Shot Sage Blue Marilyn”, ήταν μία από τις πέντε εκδοχές σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς που ζωγράφισε ο Γουόρχολ το 1964, δύο χρόνια μετά τον θάνατο της Marilyn Monroe. Με τα έντονα χρώματα και τη σαγηνευτική έκφραση, τα πορτρέτα έγιναν μερικές από τις πιο εμβληματικές και διάσημες εικόνες του Warhol. Μια πορτοκαλί έκδοση πουλήθηκε πρόσφατα στον δισεκατομμυριούχο hedge fund Ken Griffin για περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια.
«Είναι το Έβερεστ της εποχής του», είπε ο Fabricant. «Όλοι στον κόσμο όταν δημιουργήθηκαν αυτοί οι πίνακες γνώριζαν την ιστορία της Μέριλιν Μονρό, την επική απώλεια και το επικό επίτευγμα. Και ο ίδιος ο Γουόρχολ είχε αρχίσει να γίνεται είδωλο. Άρα είναι δύο είδωλα στο ύψος τους».
Τα πορτρέτα βασίστηκαν σε μια διαφημιστική φωτογραφία της Monroe από την ταινία “Niagara”. Τα πορτρέτα έγιναν ακόμη πιο διάσημα όταν, λίγο μετά την ολοκλήρωσή τους, μια γυναίκα μπήκε στο στούντιο του Warhol’s Factory με ένα όπλο και πυροβόλησε μια στοίβα τεσσάρων από αυτά. Ο πίνακας «φασκόμηλο μπλε» γλίτωσε τη ζημιά και οι άλλοι επισκευάστηκαν.
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
Ασθενείς δύο ταχυτήτων - Τι συμβαίνει με την αξιολόγηση καινοτόμων φαρμάκωνσ την Ελλάδα
Νομικά κενά και υποστελέχωση διαπιστώνουν ΠΟΥ και Ε.Ε. ως εμπόδια στην αξιολόγηση νέων τεχνολογιών υγείας στην Ελλάδα
Πόσα έχασε ο Μάικλ Τζόρνταν πουλώντας την τεράστια έπαυλή του στο Σικάγο
Ακόμη και για είδωλα όπως ο Μάικλ Τζόρνταν δεν είναι κάθε τελευταία βολή πετυχημένη
Ποια είναι η κολομβιανή Τέιλορ Σουίφτ
Φέτος, το άλμπουμ Mañana Será Bonito της KarolG ήταν το τέταρτο σε μεταδόσεις παγκοσμίως στο Spotify
Ανησυχούν για τη συνταξιοδότηση οι Έλληνες - Μόνο το 18% δηλώνει έτοιμο
Τι αναφέρει η έρευνα της NN Hellas για τη μακροζωία - Πώς την αντιμετωπίζουν
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Έσοδα 2,1 δισ. και 10 εκατ. εισιτήρια σε 149 παραστάσεις: Τα κέρδη ρεκόρ για την Τέιλορ Σουίφτ
Η Σουίφτ ολοκλήρωσε την περιοδεία με μια τελευταία παράσταση το βράδυ της Κυριακής στο Βανκούβερ του Καναδά.
Τζον Πόλσον: «Ελλάδα, οικονομία και τράπεζες έχουν πολύ ευνοϊκό μέλλον»
Ο αμερικανός επενδυτής Τζον Πόλσον μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής εξηγεί που εδράζει την αισιοδοξία του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας