
Τουριστική περίοδος δυο τουλάχιστον ταχυτήτων, καταγράφει με τα έως τώρα δεδομένα η «ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» (ΓΕΠΟΕΤ). Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της κ. Άρης Μαρίνης υπάρχουν περιοχές της χώρας κυρίως νησιωτικές που μπορεί οι αφίξεις να ξεπεράσουν και τα επίπεδα του 2019, υπάρχουν όμως και περιοχές της ηπειρωτικής κυρίως Ελλάδας, όπου η ζήτηση κυμαίνεται ακόμη μέχρι και 30% κάτω από το 2019.
Απέδωσε δε αυτή την υστέρηση στο γεγονός ότι πολλοί από αυτούς τους προορισμούς στηρίζονται κυρίως σε τουρίστες από τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, περιοχές που έχουν επηρεασθεί περισσότερο από την πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία αλλά και το ενεργειακό πρόβλημα.
Νέο φαινόμενο
Ο κ. Μαρίνης συνομιλώντας με δημοσιογράφους αναφέρθηκε και σε ένα νέο φαινόμενο που καταγράφεται ακόμη και σε δημοφιλείς προορισμούς. Διαπιστώνουμε σημειώνει ότι ο ξένος επισκέπτης ξοδεύει λιγότερα είναι πιο «σφικτός» από άλλες χρονιές και αυτό οφείλεται στο κύμα ακρίβειας που πλήττει και τη χώρα του και το δικό του εισόδημα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως ο κ. Μαρίνης χαρακτηρίζει το 2022 ως έτος ιδιαίτερων προκλήσεων, για τα τουριστικά γραφεία και λεωφορεία. Η σχετικά αισιόδοξη έναρξη της σεζόν πιο νωρίς από ποτέ –αν και κατώτερη των εκτιμήσεων- δημιουργεί προσδοκίες στις επιχειρήσεις του κλάδου για έξοδο από την πλήρη στασιμότητα και την αβεβαιότητα των τελευταίων δύο ετών.
Όμως η κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα τουριστικά γραφεία μετά τη διετή κρίση είναι εξαιρετικά επιβαρυμένη, με αυξημένο κόστος λειτουργίας λόγω της υψηλής τιμής των καυσίμων, περιορισμένη ρευστότητα και αδυναμία ανταπόκρισης στις καθημερινές υποχρεώσεις για την μεγάλη πλειοψηφία αυτών.
Μέτρα στήριξης
Στο πλαίσιο αυτό η ΓΕΠΟΕΤ, με γνώμονα τις ανάγκες των μελών της, όχι μόνο στις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές αλλά και στις περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας με περιορισμένη σε διάρκεια τουριστική περίοδο, με μειωμένο τουριστικό έργο και έντονο πρόβλημα υποκλοπής του μεταφορικού τους έργου καλεί την Πολιτεία να προχωρήσει σε έξι ζωτικής σημασίας μέτρα στήριξης και αποφυγής δραματικής συρρίκνωσης του κλάδου :
– Διατήρηση της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης για όσο διάστημα διαρκέσει η πληθωριστική κρίση ή επιστροφή μέρους του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης μέσω συμψηφισμού του με ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις την επιχείρησης κατά το προσεχές διάστημα,
– Διαγραφή των τόκων και των προσαυξήσεων που δημιουργήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια από ρυθμίσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών που προϋπήρχαν έως το τέλος του 2019 και δυνατότητα επαναρύθμισης. Το ίδιο να ισχύσει και για τις νέες υποχρεώσεις που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του κορονοϊού,
– Επιδότηση ανανέωσης του στόλου των τουριστικών λεωφορείων με τελευταίας τεχνολογίας οχήματα στα πλαίσια του καινούριου ΕΣΠΑ μέσω του γενικού απαλλακτικού, καθώς εξαιρέθηκαν από το Νέο Αναπτυξιακό Νόμο,
– Ένταξη του ΚΑΔ των τουριστικών λεωφορείων και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2022 και 2023 για τη διενέργεια επενδύσεων αντικατάστασης στόλου και δημιουργίας εγκαταστάσεων στάθμευσης και υποστήριξης τουριστικών λεωφορείων, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση και τη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος,
– Εξομοίωση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των ΚΤΕΛ που είναι 50% χαμηλότερα, αφού και οι δύο αποτελούν μεταφορικούς φορείς που χρησιμοποιούν το ίδιο οδικό δίκτυο και
– Απελευθέρωση των υπεραστικών γραμμών της χώρας, μέσω προκήρυξης διαγωνισμού βάσει των προβλέψεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007 περί Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών, για την οποία η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί και έχει καθυστερήσει. Είναι κοινός τόπος ότι η απελευθέρωση δύναται να οδηγήσει σε σημαντική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, προς όφελος του επιβάτη-καταναλωτή.
Τέλος η Ομοσπονδία υπογραμμίζει ότι χαιρετίζει την πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού για τη σύσταση συνεγγυητικού κεφαλαίου για την προστασία και αποζημίωση των καταναλωτών από αθέτηση τουριστικών υπηρεσιών, λειτουργικό κενό που διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Έχοντας ήδη συμμετάσχει στον αρχικό κύκλο διαβούλευσης η ΓΕΠΟΕΤ αναμένεται να καταθέσει τις προτάσεις της που θα εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία της αγοράς υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.


Latest News
![ΣΕΛΠΕ: Η ακρίβεια ψαλίδισε κατά 17% το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/tourismos-600x400.jpg)
«Αντίο» διακοπές για έναν στους δύο Ελληνες λόγω ακρίβειας [έρευνα]
Η ερευνα του ΣΕΛΠΕ δείχνει ότι 1 στους 2 δεν θα κάνει φέτος διακοπές λόγω μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος

Β. Κικίλιας: «Ποια Κόμο; Η Λίμνη Καστοριάς»
Την προβολή της Καστοριάς στο εξωτερικό προανήγγειλε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας

Οι Γερμανοί ψάχνουν εξοχικές κατοικίες στην Ελλάδα
Προχωρούν σε αγορές κατοικιών που αγγίζουν κατά μέσο όρο τις 350.000 ευρώ

Ερευνα για τις επιπτώσεις του πολέμου στον ελληνικό τουρισμό
Τι δείχνει έρευνα που παρουσίασε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) σε συνεργασία με την Palmos Analysis

Αφιέρωμα του βρετανικού περιοδικού «Conde Nast Traveller» σε Πάτμο και Λειψούς
Μια αληθινή απόλαυση για σώμα και ψυχή, γραφει ο συντάκτης του άρθρου

Δεν έχετε εμπειρία, ούτε βιογραφικό; Προσλαμβάνεστε!
Οι ξενοδόχοι παλεύουν για προσωπικό

Handelsblatt: Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια - Όχι όμως στην Ελλάδα
Τι κάνουν καλά φέτος τα ελληνικά αεροδρόμια σε αντίθεση με άλλα ευρωπαϊκά

Κικίλιας: Στο top 10 της Ευρώπης έξι ελληνικοί προορισμοί
Σύμφωνα με έρευνα της World Travel Marke

Tα τρία ελληνικά νησιά στην «πράσινη» λίστα του National Geograph
Η ισπανόφωνη έκδοση του γνωστού περιοδικού National Geographic έχει αφιέρωμα σε τρία ελληνικά νησιά.

Απαγορευτικό το κόστος των διακοπών γαι χιλιάδες οικογένειες
Οι οικονομικές δυσκολίες είναι ο κύριος λόγος των μειωμένων φετινών καλοκαιρινών διακοπών για τους τρεις στους τέσσερις.