Τρέμει πλέον το φυλλοκάρδι των οδηγών κάθε φορά που φτάνουν στο βενζινάδικο για την τιμή που θα δουν στην αμόλυβδη και το πετρέλαιο κίνησης, καθώς οι ανατιμήσεις οι οποίες γίνονται πλέον σε καθημερινή βάση προκαλούν σοκ και δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια για προγραμματισμό είτε σε επίπεδο νοικοκυριών είτε σε επίπεδο ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων.
Ιδιώτες και επαγγελματίες που αγοράζουν αμόλυβδη και πετρέλαιο κίνησης για να κάνουν τη δουλειά τους βλέπουν τις τσέπες τους να αδειάζουν βάζοντας στα ρεζερβουάρ ακόμη και μικρές ποσότητες, καθιστώντας πανάκριβες τις μετακινήσεις σε δρόμους οι οποίοι μάλιστα συχνά είναι γεμάτοι και από κίνηση. Σε μάστιγα εξελίσσεται την ίδια στιγμή και η νοθεία αφού όσο ανεβαίνουν οι τιμές, τόσο αυξάνεται το όφελος των επιτηδείων.
Πλέον η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει αγγίξει σε πανελλήνια βάση τα 2,26 ευρώ(!), η αμόλυβδη 100 οκτανίων περνά τα 2,4 ευρώ και το πετρέλαιο κίνησης πλησιάζει τα 1,9 ευρώ το λίτρο. Στο πετρέλαιο κίνησης διαφαίνονται κάποιες πολύ μικρές υποχωρήσεις στις τιμές, σε αντίθεση με την αμόλυβδη όπου έχουν «σπάσει τα φρένα». Στην περιφέρεια μάλιστα και ειδικά σε περιοχές όπως οι Κυκλάδες, η Λευκάδα, αλλά και η Ευρυτανία οι τιμές της απλής αμόλυβδης έχουν περάσει τα 2,43 ευρώ, της αμόλυβδης 100 οκτανίων τα 2,55 ευρώ και του πετρελαίου κίνησης τα 2,08 ευρώ το λίτρο.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για να βάλει κανείς 40 λίτρα απλής αμόλυβδης με τη μέση πανελλήνια τιμή θέλει πλέον σχεδόν 90 ευρώ. Για το ντίζελ το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 76 ευρώ, εξανεμίζοντας ουσιαστικά με τη μια το επίδομα που έχει δώσει η κυβέρνηση για να τονώσει τους οδηγούς.
«Βάλε 20 ευρώ»
Πλέον με βάση τη μέση πανελλήνια τιμή το «βάλε 20 ευρώ αμόλυβδη» που ακούγεται συχνά στα βενζινάδικα ρίχνει στα ρεζερβουάρ, στην καλύτερη περίπτωση, λιγότερο από 9 λίτρα -από 10,6 λίτρα πριν τον πόλεμο και σχεδόν 11,5 λίτρα στις αρχές του έτους. Με την ποσότητα αυτή ένα βενζινοκίνητο όχημα μεσαίου κυβισμού μπορεί να κάνει μέσα στην πόλη περίπου 100 χιλιόμετρα. Για όσους αναγκάζονται να κάνουν αυξημένες αποστάσεις κάθε μέρα, για παράδειγμα για να πάνε στη δουλειά τους, σε συνδυασμό και με την αυξημένη κίνηση στους δρόμους, το κόστος αυξάνεται σημαντικά.
Τεράστιες οι αυξήσεις –ανησυχία για νέο ράλι πληθωρισμού
Από τα 1,892 που ήταν η -ήδη αυξημένη- τιμή της αμόλυβδης στις 24 Φεβρουαρίου όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία, πλέον οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 19,3%. Οι αυξήσεις από τις αρχές του 2022 στην απλή αμόλυβδη και λόγω της πανδημίας ανέρχονται σε 29,3% και από τις αρχές του 2021 ξεπερνούν το 57%. Για το πετρέλαιο θέρμανσης τα αντίστοιχα ποσοστά φτάνουν το 15,4%, το 26,7% και το 61% αντίστοιχα.
Όλα αυτά δημιουργούν προϋποθέσεις για νέο άλμα του πληθωρισμού ο οποίος ήδη στην Ελλάδα ξεπερνά το 10% σε ετήσια βάση. Όχι μόνο τα νοικοκυριά αναγκάζονται και βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, αλλά ανεβαίνει σημαντικά το κόστος και για τις μεταφορές. Αυτό προκαλεί ανατιμήσεις και σε άλλες σειρές προϊόντων, από τρόφιμα είτε βιομηχανικά και άλλα υλικά πλήττοντας και τις επιχειρήσεις.
Σοκ από το ημερήσιο ράλι
Το ράλι του αργού πετρελαίου ειδικά μέσα στο Μάιο που έχει οδηγήσει τις τιμές του αργού στις διεθνείς αγορές πάνω από τα 113 δολάρια το βαρέλι, έχει δημιουργήσει πλέον «μαγική εικόνα» στις τιμές, αφού οι αυξήσεις είναι καθημερινές και σε σημαντική βάση. Οι πίνακες που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος για την εξέλιξη των τιμών, ειδικά μέσα στο μήνα που διανύουμε δείχνουν το μέγεθος της κρίσης όπως διαμορφώνεται στην αγορά για οδηγούς αλλά και πρατηριούχους που βλέπουν τη ζήτηση να μειώνεται. Η διαφορά στις τιμές ειδικά από τον Απρίλιο του 2020 όταν οι ζήτηση για καύσιμα είχε σχεδόν μηδενιστεί λόγω των περιοριστικών μέτρων είναι εντυπωσιακή.
Μάστιγα η νοθεία
Οι πολύ μεγάλες αυξήσεις στις τιμές φαίνεται ότι αυξάνουν το κίνητρο επιτηδείων για νοθεία, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να πληρώνουν διπλά τη νύφη αφού εκτός από το πρόσθετο κόστος αντιμετωπίζουν και τον κίνδυνο να γίνει κάποια ζημιά στα οχήματά τους. Σε πολύ πρόσφατο ρεπορτάζ του το Mega TV ανέφερε ότι πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα γεμίζουν συνεργεία αυτοκινήτων από διάφορες βλάβες καθώς το φαινόμενο της νοθείας παίρνει μεγάλες διαστάσεις. Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι έλεγχοι και επιβάλλονται πρόστιμα, όμως τα ποσά που πληρώνουν οι παραβάτες είναι συνήθως τόσο χαμηλά που κανείς δε νοιάζεται αν θα εντοπιστεί από τα ελεγκτικά κλιμάκια, ανέφερε στο ρεπορτάζ του το τηλεοπτικό κανάλι.
Latest News
ΡΑΑΕΥ: Βροχή οι τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας
Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Η μεγάλη αλλαγή των Big Oil - Οι γιγάντιες επενδύσεις στα... πλαστικά
Οι εταιρείες πετρελαίου στρέφονται προς έναν άλλον κλάδο χρήσης των ορυκτών καυσίμων, τα χημικά
Fast track αδειοδοτήσεις στα δίκτυα ηλεκτρισμού - Η Σδουκου στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
«Κοινό ευρωπαϊκό αγαθό τα ηλεκτρικά δίκτυα» τόνισε η κ. Σκούδου
Σαρωτικό comeback του ρωσικού φυσικού αερίου – Πάνω από 55% το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 30,91% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου [γράφημα]
Η συνολική ζήτηση μειώθηκε κατά 8,63%
Ο «χρησμός» SocGen και Citi για το πετρέλαιο – Ποιο σενάριο είναι το πιο επικίνδυνο
Σύμφωνα με αναλυτές οι σοβαροί κίνδυνοι για τις τιμές του αργού σχετίζονται με μια άμεση αντιπαράθεση μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν
Γιατί η Κίνα στοκάρει ρωσικό πετρέλαιο - Ο ρόλος των νέων αποθηκών της CNOOC
Η Κίνα, ο μεγαλύτερος αγοραστής αργού πετρελαίου στον κόσμο, φυλάσσει αυστηρά τις πληροφορίες σχετικά με το απόθεμα της κυβέρνησης έκτακτης ανάγκης