
Πονοκέφαλο προκαλεί στον τουριστικό κλάδο της Ευρώπης η έλλειψη προσωπικού στις μεταφορές, ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν που μόλις ξεκίνησε. Μάλιστα, το φαινόμενο τείνει να προκαλέσει σοβαρές αρρυθμίες στην τουριστική βιομηχανία, η οποία προσδοκά σε ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο καλοκαίρι, προκειμένου από τη μια πλευρά να κλείσει τις πληγές που άνοιξε η πανδημία και από την άλλη να δημιουργήσει «απόθεμα» στο ακραίο σενάριο που αναζωπυρωθεί το κύμα πανδημίας το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ήδη παρατηρούνται καθυστερήσεις και ακυρώσεις στις πτήσεις, ενώ υπάρχει αναστάτωση στα δρομολόγια των πλοίων και των τρένων σε διάφορες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου λόγω της αδυναμίας των εταιρειών να ανταποκριθούν λόγω έλλειψης του κατάλληλου προσωπικού στη μαζική κάθοδο των Βορειοευρωπαίων προς τις χώρες της Νότιας Ευρώπης για διακοπές.
Τα προβλήματα
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού και Ταξιδιών, που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο, οι ελλείψεις προσωπικού στις μεταφορές φθάνουν το 18% στην Πορτογαλία, το 15% στη Γαλλία και την Ιταλία, το 12% στη Βρετανία, το 11% στις ΗΠΑ και το 9% στη Βρετανία. Πρόκειται για φαινόμενο που αποδίδεται στις απολύσεις προσωπικού που έκαναν οι εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το οποίο τώρα δεν επιθυμεί να επιστρέψει κυρίως γιατί βρήκε αλλού δουλειά.
Τα πρώτα προβλήματα εμφανίστηκαν το Πάσχα, κάνοντας αεροπορικές και άλλες εταιρείες να ανησυχούν για τους καλοκαιρινούς μήνες που θα ακολουθήσουν. Οι ελλείψεις φάνηκαν κυρίως στις αεροπορικές, οι οποίες φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε υψηλότερα φορτία επιβατών.
Ειδικά στη Βρετανία οι προσλήψεις προσωπικού σε εταιρείες όπως η British Airways χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα δύσκολες. Η εταιρεία διαχείρισης του εναέριου χώρου της Ευρώπης, η Eurocontrol, προέβλεψε στις αρχές Απριλίου ότι η καλοκαιρινή κυκλοφορία αεροσκαφών θα αγγίξει τουλάχιστον το 90% των επιπέδων που καταγράφονταν πριν από την πανδημία. Εκτοτε, οι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων και εταιρειών όπως η Ryanair Holdings, κατέγραψαν αλματώδη άνοδο στις πωλήσεις εισιτηρίων. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δεν μπορεί να προβλεφθεί η πραγματική κίνηση καθώς οι ταξιδιώτες λόγω συνθηκών κάνουν κρατήσεις την τελευταία στιγμή.
Προβλήματα στελέχωσης έχουν και τα αεροδρόμια. Το Χίθροου του Λονδίνου, ο πλέον πολυσύχναστος κόμβος της Ευρώπης – τουλάχιστον με βάση τα στοιχεία πριν από την πανδημία -, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Η διοίκηση του αεροδρομίου δυσκολεύτηκε να καλύψει θέσεις ασφαλείας και καθαριότητας, ενώ η British Airways που είναι η μεγαλύτερη αεροπορική της χώρας κάνει λόγο για ελλείψεις σε προσωπικό που δουλεύει γύρω από τα αεροσκάφη. Οι ελλείψεις τέτοιου προσωπικού τελικά οδηγούν ακόμη και σε ματαιώσεις πτήσεων κι ας υπάρχει ζήτηση για εισιτήρια.
Στη ναυτιλία οι προσπάθειες για μείωση του κόστους οδήγησαν σε χάος στην κρίσιμη θαλάσσια διαδρομή Ντόβερ – Καλαί, η οποία είναι η βασική πύλη εξόδου των Βρετανών που μετακινούνται με τα αυτοκίνητά τους προς τη Γαλλία και πέρα από αυτήν. Η P&O Ferries, που ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία της γραμμής, βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τη βρετανική κυβέρνηση αφού απέλυσε 800 ναυτικούς χωρίς προειδοποίηση.
«Καμπανάκι» και για την Ελλάδα
Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού υπάρχουν και στον ελληνικό τουρισμό, με αρμόδιους παράγοντες να έχουν χτυπήσει εδώ και καιρό το καμπανάκι.
Χαρακτηριστική ήταν η ανάρτηση του επίτιμου πρόεδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στο Twitter τον περασμένο μήνα, ο οποίος ανέφερε ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις κυρίως στον επισιτισμό (κουζίνα και service) με ακάλυπτες πάνω από 50.000 θέσεις.


Latest News

Η SAS εξαγοράζει την εξειδικευμένη εταιρεία λογισμικού διαχείρισης κινδύνων Kamakura
Η εξαγορά θα επιτρέψει στην SAS να ενισχύσει το εύρος των risk management λύσεων και να ενισχυθεί στον τομέα των εξειδικευμένων λύσεων

Τίτλοι τέλους για τις ηλεκτρονικές αγορές μέσω TikTok στην Ευρώπη
Το λανσάρισμα στη Βρετανία είχε τόσο κακό χειρισμό που περίπου το μισό προσωπικό αποχώρησε

Αυτά είναι τα 10 πιο ταχέως αναπτυσσόμενα επαγγέλματα στην ΕΕ
Στον αντίποδα, οι εργάτες στους τομείς της γεωργίας, της δασοκομίας και της αλιείας κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση

Η Γερμανία επιταχύνει την ενεργειακή απεξάρτηση
Στα σκαριά νέο σχέδιο μαζικών επενδύσεων στις ΑΠΕ μέχρι το 2030

Η British Airways «κόβει» 1.500 πτήσεις μέσα στο καλοκαίρι
O τομέας των αερομεταφορών αντιμετωπίζει «την πιο δύσκολη περίοδο στην ιστορία του», σύμφωνα με την British Airways

Γερμανία: Προμηθευτές ενέργειας υπό το φάσμα χρεοκοπίας
Στις προσπάθειες της κυβέρνησης να προλάβει τα χειρότερα στον ενεργειακό τομέα αναφέρεται ο Τύπος

Αυξήθηκαν οι αποταμιεύσεις των νοικοκυριών στην ευρωζώνη
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής

Πότε «βλέπει» κορύφωση του πληθωρισμού στην ευρωζώνη η UBS
Η ανάλυση για την μικρή πτώση στη Γερμανία

Μεντβέντεφ: Πώς το πετρέλαιο μπορεί να φτάσει τα 400 δολάρια το βαρέλι
Ο πρώην πρόεδρος της Ρωσίας σχολίασε την ιαπωνική πρόταση για επιβολή ανώτατου ορίου στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου

Αύξηση επιτοκίων των τραπεζικών δανείων στην Ευρωζώνη τον Μάιο
Ο σύνθετος δείκτης κόστους δανεισμού για νέα επιχειρηματικά δάνεια αυξήθηκε κατά 4 μονάδες βάσης στο 1,55%