Αυξημένος κατά 7,6% στα 30,73 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ έναντι 28,56 εκατ. ευρώ το 2021.

Επίσης τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 1,75 εκατ. ευρώ έναντι 4,53 εκατ. ευρώ το 2021, τα κέρδη προ φόρων σε 0,55 εκατ. ευρώ, έναντι 3,55 εκατ. ευρώ το 2021 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 0,45 εκατ. ευρώ, έναντι 2,82 εκατ. ευρώ το 2021.

Αύξηση στον κλάδο γιαουρτιού

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +8,6% σε αξία και +5,7% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν διψήφια ανάπτυξη +15,4%, αγγίζοντας τα €15 εκ.

Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +18,8%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +4,2%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο πενταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +17%.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν μικρή αύξηση +1,4%, αγγίζοντας τα €12,25 εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση, -11,3% σε όγκο και -6,8% σε αξία [στοιχεία IRI, Ιαν.-Μαρ. 2022].

Ωστόσο, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται.

Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 16,9%, αυξημένο κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2022].

Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο πεντάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το 6%.

Ο κλάδος παγωτού

Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε €1,93εκ. έναντι €2,50εκ. της προηγούμενης χρονιάς. Η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στους πρώτους μήνες του φετινού έτους. Στο προσεχές διάστημα όμως, η πορεία των πωλήσεων αναστράφηκε, καθώς οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν, και έτσι αναδείχθηκε το αποτέλεσμα της επέκτασης του δικτύου πωλήσεων και του λανσαρίσματος της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich. Έτσι, στο πεντάμηνο οι πωλήσεις παγωτού εσωτερικού εμφανίζονται αυξημένες κατά +8% περίπου.

Υψηλές τιμές υλικών και ενέργειας

Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων. Ο πρώτος κύκλος των ανατιμήσεων ολοκληρώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου, ενώ ακολούθησε και δεύτερος κύκλος με ανατιμήσεις που εφαρμόζονται από τον Μάιο ή τον Ιούνιο. Το τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας σταθεροποιητικές τάσεις και ορισμένα σημάδια αποκλιμάκωσης στον ορίζοντα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις