Με τη Βρετανία να βρίσκεται σε κατάσταση ευφορίας για τους μεγάλους εορτασμούς του Πλατινένιου Ιωβηλαίου της Βασίλισσας Ελισάβετ, που ξεκινούν επισήμως την Πέμπτη, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για άνθιση του λιανεμπορίου και της εστίασης. Από κοντά, λοιπόν, βρίσκονται και οι μεγάλες επιχειρήσεις κυρίως του τομέα των τροφίμων που, είτε θέλοντας να τιμήσουν την Βασίλισσα είτε θέλοντας απλά να εκμεταλλευτούν την εμπορική ευκαιρία που τους δίδεται, έχουν τοποθετήσει στα ράφια των σούπερ μάρκετ και όχι μόνο δεκάδες προϊόντα σε νέα συλλεκτική έκδοση για το «Platinum Jubilee».
Μαγιονέζες, τσιπς, καφέδες, τσάγια, κέικ, μαρμελάδες, αλκοολούχα ποτά, αλλά και καλλυντικά, σαμπουάν, κεριά, κραγιόν και βέβαια κάθε είδους διακοσμητικά έχουν επανεκδοθεί σε έκδοση Ιωβηλαίου, καλώντας το κοινό να τα αγοράσει και να τα απολαύσει στο πλαίσιο των επίσημων, αλλά και ανεπίσημων εορτασμών που διοργανώνονται, όλη την εβδομάδα, κυριολεκτικά σε όλες τις γωνιές της χώρας.
Πολιτική ή εμπορική γιορτή;
«Στην Βρετανία αντιμετωπίζουμε τις εκδηλώσεις του Ιωβηλαίου ως μια στιγμή κοινής γιορτής, οπότε δεν είναι απλά μια στιγμή για τα brands που υποστηρίζουν τον βασιλικό θεσμό, αλλά είναι μέρος της εθνικής συζήτησης» εξηγεί ο Τζο Άρντεν της μεγάλης διαφημιστικής Ogilvy UK.
Πραγματικά τα στελέχη του κλάδου του marketing που έχουν δουλέψει υπερωρίες για να προετοιμάσουν τις εταιρείες για την δημιουργία και προώθηση θεματικών προϊόντων συμφωνούν πως το Jubilee έχει ξεπεράσει τα στενά πολιτικά όρια μιας βασιλικής επετείου και έχει μετατραπεί σε μια πολυήμερη γιορτή, ένα τετραήμερο ανάπαυλας, που ο κόσμος θα ταξιδέψει, θα βγει, θα ψωνίσει, θα διασκεδάσει μετά και την… κλεισούρα της πανδημίας.
Φυσικά τα θεματικά προϊόντα προς τιμήν της Βασίλισσας και του θεσμού δεν είναι νέο φαινόμενο. Όπως αποδεικνύεται και από την μεγάλη θεματική έκθεση που φιλοξενείται στο Μουσείο του Λονδίνου υπό τον τίτλο «Jubilation: 200 Years of Royal Souvenirs» η εμπορική αγορά είχε βρει τρόπους να εκμεταλλευτεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών για οτιδήποτε έχει… γαλαζοαίματη χροιά εδώ και αιώνες. Όμως, φέτος η γιορτή είναι ξεχωριστή.
Είναι εξάλλου η πρώτη φορά που ένας μονάρχης φτάνει στο ρεκόρ των 70 ετών στο θρόνο (και το κοντέρ ακόμη μετρά), οπότε τόσο σε ιστορικούς και πολιτισμικούς όρους για τη βρετανική κοινωνία όσο και σε καθαρά εμπορικούς η πλατινένια επέτειος της Ελισάβετ είναι μοναδική. Και αυτό είναι κάτι που φαίνεται ήδη πως εκτιμούν οι καταναλωτές βάζοντας το χέρι στην τσέπη ακόμη και σε μια περίοδο ισχνών αγελάδων για να αγοράσουν τα θεματικά προϊόντα της επετείου.
Είναι πολλά τα λεφτά…
Σύμφωνα με έκθεση του Center for Retail Research οι καταναλωτές θα ξοδέψουν πάνω από 510 εκατ. δολάρια μόνο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας των εορτασμών, ποσό από το οποίο τα περισσότερα χρήματα, 350 εκατ. θα δαπανηθούν για την αγορά θεματικών προϊόντων και αναμνηστικών.
Εκθέσεις όπως αυτή είχε υπόψη της η Kraft Heinz Co. όταν αποφάσισε να επενδύσει στο λανσάρισμα δύο θεματικών σος για τον Ιωβηλαίο. Η «HP brown sauce» μετονομάστηκε σε HM (Her Majesty) σε νέα συσκευασία, ενώ η σάλτσα «Salad Cream» έγινε προσωρινά «Salad Queen» με τα στελέχη του τμήματος marketing να παραδέχονται πως έχουν υπόψη τους τόσο να τιμήσουν την επέτειο όσο και να ωθήσουν τις πωλήσεις.
It’s LIVE 👑 👑 👑 Complete your Heinz Jubilee collection and shop our limited edition Queenz Beanz, launching now only on Heinz to Home here – https://t.co/aRMYjSyT0W
Limited quantity available, so be quick! 🇬🇧 pic.twitter.com/z25bibKARB
— Heinz (@HeinzUK) June 1, 2022
Θεματικό τσάτνεϊ με πίκλες υπό την ονομάσια Right Royal Pickle έχει κυκλοφορήσει και Tracklment Co., με φωτογραφία της Βασίλισσας και των αγαπημένων της σκύλων ράτσας Corgi, ενώ η Pork Farms προχώρησε σε ένα βασιλικό… makeover της δημοφιλούς πίτας της σε μια έκδοση που ταιριάζει σε βασιλιάδες. Αντιστοίχως, η Tims Dairy τιμά την επέτειο με ένα «βασιλικό» ελληνικό γιαούρτι με φράουλες που θα κάνει τον κάθε καταναλωτή να αισθάνεται… γαλαζοαίματος.
Η διάσημη φίρμα τσιπς των Tyrrells πήγε ένα βήμα πιο πέρα λανσάροντας μια νέα γεύση που δημιουργήθηκε ακριβώς για την επέτειο και τα πάρτι που θα στηθούν στους δρόμους και τις αυλές. Το θεματικά τσιπς της Tyrrels έχουν γεύση κοτόπουλου υπό την ονομασία «Jubilee Edition Coronation Chicken crisps». Για όποιον προτιμά τα ποπκορν από τα τσιπς, υπάρχει λύση, την δίνει η Popcorn Shed με τις θεματικές συσκευασίες που δημιούργησε, με ποπκρον με καραμέλα. Και επειδή μαζί με τα τσιπς και τα ποπκορν ταιριάζει και ένα ποτάκι, η Whitley Neill προνόησε με ένα μπουκάλι από το υψηλής ποιότητας τζιν της, σε ένα θεματικό μπουκάλι με τα χρώματα της Αγγλίας και το σήμα του Ιωβηλαίου, όπως και η Adnams με ένα περιορισμένης έκδοσης τζιν που ταιριάζει σε μια… βασιλική γιορτή.
Για τους λάτρεις της μπύρας οι θεματικές επιλογές που μπορεί να απολαύσει κανείς στο σπίτι ή στις παμπ που θα οργανώνουν ειδικές βραδιές όλη την εβδομάδα, είναι πολλαπλές. Αν και ξεχωρίζει η πρωτοβουλία της The Good Beer Co. η οποία σε συνεργασία με 25 ζυθοποιίες της χώρας δημιούργησαν από κοινού μια ειδική έκδοση μπύρας προς τιμήν της βασίλισσας
Για όποιον προτιμά να κρατήσει την διαύγεια του και να επιλέξει ένα… καλό, παραδοσιακό τσάι, δεν υπάρχει κυριολεκτικά φίρμα που δεν έχει δημιουργήσει τη δική της Platinum Teatime Collection, με έμφαση στις γεύσεις που είναι γνωστό ότι προτιμά η Βασίλισσα.
Άπειρες φυσικά είναι και οι θεματικές επιλογές σε μαρμελάδες, κέικ και κάθε είδους σοκολάτες και γλυκά. Όλα τα σούπερ μάρκετ και τα πολυκαταστήματα, από το Marks & Spencer (κυρίως το τμήμα τροφίμων) και τα Aldi έως το Selfridges έχουν δημιουργήσει ολόκληρα νέα τμήματα με προϊόντα του Jubillee, πολλά από τα οποία έχουν δημιουργήσει και τα ίδια τα καταστήματα.
Σύμφωνα με το Selfridges, οι πωλήσεις για τα θεματικά προϊόντα της επετείου έχουν εκτιναχθεί κατά πάνω από 350% τις τελευταίες ημέρες δίδοντας συνολική ώθηση στα έσοδα του καταστήματος.
Σημειωτέον πως αν και οι επίσημοι εορτασμοί για τον Πλατινένιο Ιωβηλαίο θα διαρκέσουν από την Πέμπτη έως την Κυριακή, οι εκδηλώσεις σε καταστήματα, εστιατόρια, μπαρ ακόμη και στους δρόμους (με street parties) έχουν ξεκινήσει από την περασμένη εβδομάδα, δημιουργώντας ένα ευχάριστο κλίμα που σίγουρα ευνοεί την κατανάλωση και τις πωλήσεις.
Latest News
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ
Τραμπ: Εξετάζει την ιδιωτικοποίηση του αμερικανικού Ταχυδρομείου
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post
Βιομηχανική παραγωγή: Σταθερή στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο - Αύξηση 0,3% στην ΕΕ
Σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2024 η βιομηχανική παραγωγή παρέμεινε σταθερή στη ζώνη του ευρώ
Ιταλία: Πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των σχεδίων της Stellantis
Η Ρώμη ελπίζει να διορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Stellantis
Μισθολογικό χάσμα: Η χώρα στην Ευρώπη όπου οι γυναίκες πληρώνονται καλύτερα
Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων αποτελεί μόνο ένα μέρος μιας ευρύτερης εικόνας ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας.