Πάμε ξανά το ίδιο έργο. Οι επικού χαρακτήρα ανακοινώσεις για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα και η αδυναμία των ευρωπαίων αρχηγών να αποφασίσουν μια κοινή δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, επαναφέρει τη συζήτηση για νέες εθνικές παρεμβάσεις στην ενέργεια. Οχι στο ρεύμα. Για αυτό έχουν ήδη δρομολογηθεί λύσεις από την 1η Ιουλίου και όλοι αναμένουν τα αποτελέσματα, εάν αυτή τη φορά, σε αντίθεση με ό,τι έγινε τον χειμώνα, θα απορροφηθεί τουλάχιστον το 80% της επιβάρυνσης. Το νέο ενεργειακό πρόβλημα, όμως, είναι τα υγρά καύσιμα και όσο έλεγαν στην κυβέρνηση ότι δεν πίστευαν στην αναγκαιότητα της μείωσης των φόρων στη βενζίνη και το πετρέλαιο, τόσο φαίνεται ότι είναι κάτι που δεν θα αποφύγουν τελικά.

Οταν η επιβάρυνση από την αύξηση των τελευταίων 12 μηνών για έναν ιδιοκτήτη αυτοκινήτου που καίει αμόλυβδη βενζίνη, φτάνει στο ύψος ενός μηνιαίου μισθού, τότε τα περιθώρια μη παρέμβασης είναι μηδενικά. Αν οι αυξήσεις στη βενζίνη τρώνε ετησίως 800 ευρώ από το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών (για κάποιον που καταναλώνει 100 λίτρα τον μήνα), το ρεύμα στοιχίζει ακόμα παραπάνω και από κοντά ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα αυξημένα έξοδα, αυτόματα όλη αυτή η κατάσταση μεταφράζεται σε μια οικονομική αφαίμαξη ετησίως της τάξης του 30-40%!

Οι επιβαρύνσεις είναι κολοσσιαίες και αν ακόμα δεν έχουν γίνει πλήρως αντιληπτές, ως προς το πόσο επηρεάζουν τον τρόπο ζωής μας, αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα. Στην κυβέρνηση δείχνουν να το αντιλαμβάνονται, απλά ακόμα δυσκολεύονται να βρουν τον τρόπο αντίδρασης.

Κατά σειρά τις τελευταίες μέρες ο υπουργός Ενέργειας το άφησε ανοιχτό «δείχνοντας» ως αρμόδιο το οικονομικό επιτελείο. Αντίστοιχα ο υπουργός Οικονομικών το άφησε με τη σειρά του ανοιχτό, παραπέμποντας στο Μέγαρο Μαξίμου. Χθες ο ίδιος ο Πρωθυπουργός το είπε ξεκάθαρα, «όταν θα είμαστε έτοιμοι θα σας ενημερώσω». Ενδιαμέσως ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης έβαλε τη δική του πινελιά, μιλώντας ανοιχτά για κυβερνητική συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ στα προϊόντα άρτου που σήμερα είναι στο 13% και οι αρτοποιοί ζητούν να μειωθεί στο 6%.

Βρισκόμαστε προ των πυλών ενός νέου πακέτου, αγνώστου για την ώρα ύψους και με χρηματοδότηση επίσης αγνώστου προελεύσεως. Πιθανότατα με κάποιες παρεμβάσεις στους συντελεστές ΦΠΑ και ενδεχομένως μια… μικρή ελάφρυνση (όσο η αύξηση που είχε γίνει επί ΣΥΡΙΖΑ) στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα. Ισα να περιοριστεί η ζημιά.

Μπορεί να μην είναι παρήγορο, αλλά στην ίδια μοίρα βρίσκονται όλες οι μεγάλες χώρες. Χωρίς παρέμβαση είναι βέβαιο ότι οι οικονομίες θα «γυρίσουν» πολύ γρήγορα σε ύφεση. Κάποιες όπως η Γαλλία γυρίζουν σε ύφεση παρά τις παρεμβάσεις. Στη Γαλλία το ρεκόρ όλων των εποχών του πληθωρισμού συνοδεύτηκε από συρρίκνωση της οικονομίας της κατά 0,2% στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Μια ξεχωριστή έκθεση του ινστιτούτου Insi επίσης στη Γαλλία έδειξε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες μειώθηκαν απροσδόκητα κατά 0,4% τον Απρίλιο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, καθώς τα νοικοκυριά μείωσαν τις αγορές τους σε τρόφιμα και βιομηχανικά προϊόντα. Και αυτό έγινε παρά τα μέτρα ύψους περίπου 25 δισεκατομμυρίων ευρώ που ήδη έχει εφαρμόσει ο γάλλος πρόεδρος Εμ. Μακρόν. Τώρα λέγεται ότι πρέπει να βρει άλλα 2 δισεκατομμύρια ευρώ ως τις βουλευτικές εκλογές αυτού του μήνα, καθώς το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκε ακόμα περισσότερο. Γενικώς όλοι οι ηγέτες δείχνουν να κυνηγούν συνεχώς την «ουρά» τους και αποτέλεσμα ακόμα να μην πετυχαίνουν…

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Opinion