Αγώνα δρόμου κάνει η γαλλική γραφειοκρατία για να επισπεύσει όσο γίνεται περισσότερο την υλοποίηση της υπόσχεσης που είχε δώσει πριν από τις προεδρικές εκλογές ο Εμμανουέλ Μακρόν, να υιοθετήσει «εφόσον επανεκλεγεί» το θεσμό του «κοινωνικού leasing» σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Διότι οι τιμές των καυσίμων εξακολουθούν να καλπάζουν και στη Γαλλία. Η σύγκριση με την Ελλάδα είναι βέβαια μια θλιβερή υπόθεση, αφού την Πέμπτη στο Παρίσι έβρισκε κανείς τη αμόλυβδη σε τιμή 2,085 ευρώ το λίτρο και το ντίζελ σε τιμή 1,899 ευρώ – και ο κατώτατος μισθός στη Γαλλία είναι 1.302 ευρώ καθαρά…
Η χρονομίσθωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνεται στην προνομιακή τιμή των μόλις 100 ευρώ μηνιαίως και θα απυθύνεται κατά κύριο λόγο «σε επαγγελματίες για τους οποίους το αυτοκίνητο αποτελεί εργαλείο δουλειάς, όπως είναι για παράδειγμα οι νοσηλεύτριες που κάνουν ελεύθερο επάγγελμα, και με κριτήρια βέβαια εισοδηματικά», σημείωσε μιλώντας στο γαλλικό ραδιόφωνο France Info η υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης Ανιές Πανιέ-Ρινασέ.
«Το μέτρο δεν απευθύνεται σε όλους τους Γάλλους, αλλά σ’ αυτούς που το έχουν πραγματικά ανάγκη», διευκρίνισε η υπουργός, εξηγώντας ότι, εκτός από τους ελεύθερους επαγγελματίες που πρέπει να μετακινούνται διαρκώς για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, δεύτεροι στη λίστα των δικαιούχων του «κοινωνικού leasing» θα είναι «όσοι δεν έχουν τα οικονομικά μέσα για να αποκτήσουν ένα ‘καθαρό’ αυτοκίνητο, διότι ακόμα είναι πολύ ακριβό στην αγορά».
«Μάλλον μετά το Σεπτέμβρη»
Η έναρξη της ισχύος του μέτρου εξαρτάται από τις συναντήσεις που θα πρέπει να κάνει η υπουργός και από τις διαπραγματεύσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα προμηθεύσουν τα οχήματα, με τις τράπεζες που θα χρηματοδοτήσουν και με τις κρατικές υπηρεσίες και τα συναρμόδια υπουργεία. Είναι προφανές ότι θα χρειαστεί χρόνος. «Ίσως δεν είναι κάτι που θα ξεκινήσει το Σεπτέμβρη», προειδοποίησε η Ανιές Πανιέ-Ρινασέ.
Η υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης υπενθύμισε ότι οι πρώτοι υπολογισμοί που έγιναν κατά την προεκλογική εκστρατεία κατέληξαν στην εκτίμηση ότι το μέτρο θα αφορά περίπου 100.000 άτομα και ότι η αρχική κρατική εισφορά θα ανέρχεται σε 500 ευρώ για κάθε δικαιούχο.
Η Πανιέ-Ρινασέ ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για «πολύ πρώιμους υπολογισμούς». Σημειωτέον ότι ο Μακρόν εξέφρασε την ιδέα αυτή – και ανέλαβε την υπόσχεση να την υλοποιήσει – κατά την πρώτη προεκλογική του ομιλία, στις 17 του περασμένου Μαρτίου.
Το μεγαλύτερο e-parking
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία Saemes, που ελέγχεται από το Δήμο του Παρισιού, ανακοίνωσε ότι ήταν απόλυτα επιτυχημένοι οι δύο πρώτοι μήνες λειτουργίας του σταθμού σταθμεύσεως ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάστηκε κάτω από την ιστορική εκκλησία της Μαντλέν, στο 8ο Διαμέρισμα της πόλης.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο Parking που λειτουργεί στη Γαλλία και προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Διαθέτει 505 τερματικά φόρτισης, συμβατά με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 30 τερματικά φόρτισης για δίτροχα.
Τον εξοπλισμό προμήθευσε η TotalEnergies σε συνεργασία με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών και εξοπλισμού Sogetrel. Η Saemes με την αρωγή των εταιρειών αυτών ξεκίνησε τον εκσυγχρονισμό και τη μετατροπή περίπου 200 παλαιών σταθμών φόρτισης ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της υπηρεσίας Autolib (του επιχειρηματικού ομίλου Bolloré), που έπαψαν να λειτουργούν το 2018 λόγω της οικονομικής αποτυχίας του εγχειρήματος.
«Το συμβόλαιο που έχει υπογράψει ο Δήμος του Παρισιού είναι 10ετές και η αξία του φθάνει τα 15 εκατ. ευρώ», σημειώνει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). Στόχος της δημάρχου Αν Ινταλγκό είναι να αποκτήσει η Πόλη του Φωτός 8.400 τερματικά φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2024.
Εκτός Παρισιού οι συμβατικοί κινητήρες
«Λίγο περισσότερα από 2.200 τερματικά λειτουργούν σήμερα στους δρόμους του Παρισιού και ήδη 10 υπόγεια Parking έχουν μετατραπεί σε κέντρα επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με ισχύ 50 κιλοβατ, ώστε να επιτυγχάνεται μια πλήρης φόρτιση μέσα σε μία ώρα», εξήγησε στο AFP ο Φιλίπ Καγεζόν αρμόδιος διευθυντής της TotalEnergies.
«Διαπιστώνουμε ότι μήνα με το μήνα ο αριθμός των χρηστών των σταθμών επαναφόρτισης αυξάνεται διαρκώς. Υπολογίζουμε ότι από τις αρχές του 2021, που ξεκινήσαμε να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας, περίπου 25.000 Παριζιάνοι έχουν εξυπηρετηθεί στους σταθμούς μας, ενώ μόνο το μήνα Μάρτιο έγιναν περισσότερες από 70.000 φορτίσεις ηλεκτρικών οχημάτων», πρόσθεσε ο Καγεζόν.
Υπενθυμίζεται ότι η Σοσιαλίστρια δήμαρχος του Παρισιού (η Ινταλγκό ήταν και υποψήφια για την προεδρία της χώρας, αλλά συγκέντρωσε μόλις το 1,75% των ψήφων των Γάλλων και ήρθε δέκατη) έχει εξαγγείλει τον εξοστρακισμό από την πρωτεύουσα των αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ έως το έτος 2024 και την απαγόρευση κυυκλοφορίας όλων των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσεως το 2030.
Latest News
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ