Eνσυναίσθηση και κατανόηση θέλουν 7 στους 10 καταναλωτές να έχουν τα brands, ενώ 6 στους 10 επιθυμούν να συνδεθούν με ένα brand σε προσωπικό επίπεδο. Αυτό δείχνει ότι έχει έρθει η ώρα για τα ελληνικά brands να εγκαταλείψουν τις παλιές πρακτικές και να υιοθετήσουν μια διαφορετική αληθινή συναισθηματική προσέγγιση για να εξασφαλίσουν την ικανοποίηση των πελατών, αναφέρει νέα έρευνα της Sitecore με τίτλο «Sitecore Brand Authenticity Report» 2022, η οποία διεξήχθη με τη συμμετοχή 1070 καταναλωτών από την Ελλάδα.
Τα ελληνικά brands στερούνται «οπαδών»
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας το Brand Loyalty δεν αποτελεί έναν σταθερό στόχο στην Ελλάδα. Μόλις το 18% των καταναλωτών εμφανίζεται να περιγράφει τον εαυτό του ως «οπαδό» του αγαπημένου του brand, ενώ μόνο το 10% δηλώνει ότι είναι «μέλος μιας κοινότητας».
Από την άλλη, μόλις το 4% δηλώνει ότι είναι influencer ή υποστηρικτής του αγαπημένου του brand, με τους κλάδους των καταναλωτικών αγαθών, της καταναλωτικής τεχνολογίας και της υγείας και ευεξίας δημιουργούν το μεγαλύτερο brand loyalty.
Το Brand Representation είναι απαραίτητo για τη θετική αγοραστική συμπεριφορά
Στην πραγματικότητα, σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες (93%) υποστηρίξαν ότι τα brands θα πρέπει να καταβάλλουν συνειδητή προσπάθεια για να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους αισθάνονται ότι εκπροσωπούνται στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία τους.
Οι Έλληνες θέλουν να δουν τους εαυτούς τους να εκπροσωπούνται επαρκώς στις μάρκες από τις οποίες ψωνίζουν. Μάλιστα, το 59% θέλει τα brands να συνδέονται μαζί τους σε προσωπικό επίπεδο, ενώ 1 στους 3 αναφέρει ότι επέλεξε να ψωνίζει brands που επιδεικνύουν αξίες που ευθυγραμμίζονται με τις δικές τους.
Διαφάνεια αναζητούν οι Έλληνες
Όσον αφορά την αξιολόγηση των brand κλάδων ως προς τη διαφάνεια και την αυθεντικότητα, οι περισσότερες εταιρείες στην Ελλάδα έλαβαν μέτρια αξιολόγηση. Παρόλο που οι εταιρείες καταναλωτικής τεχνολογίας, καταναλωτικών αγαθών, υγείας και ευεξίας λαμβάνουν τους υψηλότερους βαθμούς, μόνο 1 στους 5 δηλώνει ότι οι κλάδοι αυτοί είναι «εξαιρετικά διαφανείς και αυθεντικοί».
Οι τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καθώς και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, θεωρούνται οι λιγότερο διαφανείς και αυθεντικές. Εντυπωσιακό εύρημα ήταν επίσης ότι το 74% των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι τα brands θα πρέπει να παρουσιάζουν διαφάνεια σχετικά με τα πολιτικά κόμματα και τα κοινωνικά ζητήματα που υποστηρίζουν οικονομικά.
Η υποστήριξη των επιχειρήσεων που ανήκουν σε μειονότητες είναι επίσης σημαντική για τους Έλληνες, με 4 στους 10 να θέλουν περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες διαθέσιμα από τέτοιες εταιρίες. Οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ψωνίσουν από μια επωνυμία με ισχυρή ηθική στάση, αν και η τιμή εξακολουθεί να είναι βασικό κριτήριο για την πλειονότητα των καταναλωτών.
«Η μεταπανδημική εποχή έφερε στην επιφάνεια νέες δυναμικές και δεδομένα για τους Έλληνες καταναλωτές και τα ευρήματα της έρευνας της Sitecore αποδεικνύουν ακριβώς ότι η νέα εποχή των πραγματικών αξιών που ζητούν όχι μόνο οι Έλληνες καταναλωτές αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι εδώ,» σχολίασε ο Γιάννης Ψαρράς VP of Engineering της Sitecore. «Το νέο αυτό περιβάλλον, αποτελεί πρόκληση αλλά και ευκαιρία για τα brands. Οι άνθρωποι αναζητούν την αντανάκλαση του εαυτού τους στα brands που αγοράζουν και με τις τιμές να αυξάνονται, η έμφαση στην ποιότητα και την αξιοπιστία θα βοηθήσει στην προσέλκυση περισσότερων αγοραστών. Τα brands πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτή την συγκυρία για να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με τους καταναλωτές, εστιάζοντας στην εμπιστοσύνη και δημιουργώντας εμπειρίες που απευθύνονται σ’αυτούς σε ατομικό και ανθρώπινο επίπεδο.»
Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις που αυξάνουν τις τιμές
Η προσφορά ενός προγράμματος loyalty ή μιας έκπτωσης για πολλαπλές αγορές μπορεί να αντισταθμίσει τις ανατιμήσεις περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Επιπλέον, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία πελάτες εκτιμούν επίσης την ξεκάθαρη επικοινωνία, ει δυνατόν, πριν από τις αυξήσεις των τιμών, με το 97% των ερωτηθέντων να σημειώνουν ότι είναι σημαντικό για τα brands να εξηγούν και να είναι διαφανή για τις ανατιμήσεις που κάνουν. Ωστόσο, είναι λιγότερο πιστοί σε προϊόντα, με πολλούς να αναφέρουν ότι οι αύξηση τιμών θα τους οδηγούσε προς πιο γενικές μάρκες. Στον αντίποδα, οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να δεχτούν αυξήσεις τιμών από brands που υποστηρίζουν τη δίκαιη αμοιβή του προσωπικού ή για προϊόντα που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Από το κινητό οι ηλεκτρονικές αγορές
Τέσσερις στους 10 ‘Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι έχουν στραφεί στην ψηφιακή τεχνολογία (40%), ιδίως όσοι είναι κάτω των 44 ετών ή εργάζονται, παρά επιλέγουν την προσωπική αγοραστική εμπειρία (34%).
Οι μισοί αισθάνονται ότι έχουν δημιουργήσει μια βαθύτερη σύνδεση με κάποιες εταιρείες φέτος, μέσω της online εμπειρίας τους. Επίσης, περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές έχουν ψωνίσει από κινητή συσκευή και το 61% κατατάσσει την ευκολία των αγορών μέσω κινητού ως τον πιο σημαντικό τρόπο με τον οποίο ένα brand μπορεί να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία. Τέλος, οι πληρωμές από τρίτους γίνονται επίσης όλο και πιο συνηθισμένες.
Latest News
UBS για Εθνική: Στα top picks του τραπεζικού κλάδου για το 2025
Η Εθνική Τράπεζα βρίσκεται στις 6 επιλογές της UBS - Ποιες είναι οι υπόλοιπες επιλογές
Με οδηγό τη δημιουργία αξίας και σχέσεων εμπιστοσύνης
Διάκριση της Εθνικής Τράπεζας στον θεσμό Superbrands 2024, με την υψηλότερη θέση στην κατηγορία Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα/Τράπεζες
Αντώνης Μιτζάλης (AVAX): Ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα βρίσκεται και πάλι σε εξέλιξη
Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κ. Αντώνης Μιτζάλης συμμετείχε στο 26th Annual Capital Link Invest in Greece Forum
Π. Λαζαρίδου (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ιστορική ευκαιρία για ένα πιο πράσινο μέλλον για την Ελλάδα
«Το χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εναρμονίζονται πλήρως με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις», δήλωσε η Πηνελόπη Λαζαρίδου
Τι λέει για το «φάντασμα» των εμπορικών δασμών η Jumbo - Γιατί παγώνει το guidance
Στο σημερινό πολύπλοκο περιβάλλον η διοίκηση της Jumbo αναστέλλει την απόφασή της για δημοσιοποίηση του προϋπολογισμού για το επόμενο έτος
Εξάρχου (ΑΚΤΟR): Μεταρρυθμίσεις τώρα - Αλλαγή στο παραγωγικό μοντέλο
Ο O Αλ. Εξάρχου υπογράμμισε στο Capital Link Invest in Greece Forum ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, αλλά απαιτούνται διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις
Έλληνας επιστήμονας ο πρόεδρος του 15ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Ρομποτικής Χειρουργικής του CRSA Ο Δρ. Κωνσταντίνος Μ. Κωνσταντινίδης
Ο Δρ. Κωνσταντίνος Μ. Κωνσταντινίδης
Πόσο νοικιάζονται και πόσο πωλούνται τα δυάρια και τα τριάρια του Λάτση στο Ελληνικό [φωτογραφίες]
Στο τέλος του 2028 ολοκληρώνονται οι τέσσερις οικιστικοί πύργοι 28.699 τ.μ. της Aura Residential στο Ελληνικό – Οι τιμές ενοικίασης και πώλησης
Κωνσταντίνου (Yalco) στον ΟΤ: Τι σηματοδοτεί το deal με την Sohanalo
Η εκτιμώμενη ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας των μετοχών της Yalco Trading στη Sohanalo, θα γίνει μέσα στο Δεκέμβριο
Κληρώνει... για τις προμήθειες των τραπεζών - Έρχεται (;) κρατική παρέμβαση
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την παρέμβαση της κυβέρνησης όσον αφορά στις τραπεζικές προμήθειες - Τι υποστηρίζουν τραπεζικές πηγές