
Στη Νότιο Κορέα ναυπηγείται ένα μεγάλο μέρος του νέου ελληνόκτητου στόλου, με την αξία των πλοίων Ελλήνων εφοπλιστών που βρίσκονται στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία να ανέρχεται στα 18,8 δις. δολ.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΙΟΒΕ κ. Παναγιώτης Θωμόπουλος, στο Ελληνο – Κορεατικό Forum Ναυτιλιακής Συνεργασίας 2022 (Korean – Hellenic Maritime Cooperation Forum 2022) που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, από την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα και το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 γράφτηκαν στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία 22 ελληνόκτητα πλοία.
Προκλήσεις
«Η ναυτιλία είναι στο αίμα μας», επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, απευθυνόμενος στην κορεατική αντιπροσωπεία. Όπως είπε χαρακτηριστικά, οι χώρες που έχουν κοινούς δεσμούς σε ιστορία και κουλτούρα, συνδέονται διαχρονικά δια μέσω των ωκεανών.
Παράλληλα, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, σημειωνοντας πως η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και η έλλειψη ειδικευμένων αξιωματικών στα πλοία αποτελούν ζητήματα, τα οποία η ευρύτερη κοινότητα πρέπει να βρει λύση. «Όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να συνεργαστούν έναντι αυτών των προκλήσεων».
Από την πλευρά του, ο πρέσβης της Κορέας της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα κ. Jung Il Lee παρέθεσε το απόφθεγμα του Οδυσσέα Ελύτη: «εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις». Τα πλοία είναι, λοιπόν, που ενώνουν τις δύο χώρες ανέφερε ο κ. Jung Il Lee, τονίζοντας πως η Κορέα είναι ο καλύτερος κατασκευαστής πλοίων και η Ελλάδα η καλύτερη ναυτιλιακή χώρα.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες