Τη βεβαιότητα ότι ο κλάδος των αερομεταφορών θα επιστρέψει στην κερδοφορία το 2023, εξέφρασε ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Από αυτήν τη χρονιά αναμένεται οι αεροπορικές εταιρείες να έχουν το 83% των επιβατών που είχαν πριν από την πανδημία της Covid-19.
Ο κλάδος των αερομεταφορών αναμένει ζημίες 9,7 δισ. δολάρια το 2022 -βελτιωμένη εκτίμηση κατά 2 δισ. δολάρια σε σχέση με την προηγούμενη- αλλά θα πρόκειται για «τεράστια βελτίωση» μετά από τα 137,7 δισεκ. που χάθηκαν το 2020 και τα 42,1 δισεκ. το 2021, όπως ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), τα μέλη της οποίας περιλαμβάνουν αεροπορικές εταιρίες από όλο τον κόσμο.
«Η κερδοφορία σε επίπεδο κλάδου το 2023 φαίνεται εφικτή καθώς (οι εταιρίες) στη βόρεια Αμερική αναμένεται να καταγράψουν κέρδη 8,8 δισεκ. το 2022», αναφέρεται σε ανακοίνωση της IATA. Από την άλλη, στην Ασία, όπου τα σύνορα της Κίνας παραμένουν κλειστά και η εσωτερική αγορά είναι περιορισμένη λόγω της πολιτικής μηδενικής Covid, οι εταιρείες περιμένουν συνολκές απώλειες 8,9 δισ. δολάρια.
Επιπλέον, «η ισχυρή συσσωρευμένη ζήτηση, η άρση των περιορισμών στις μετακινήσεων στις περισσότερες αγορές, η χαμηλή ανεργία στην πλειονότητα των χωρών και οι αποταμιεύσεις ιδιωτών τροφοδοτούν μια ανάκαμψη που θα οδηγήσει τον αριθμό των επιβατών στο 83% του προς της πανδημίας επιπέδου» φέτος, σύμφωνα με την IATA.
Η υγειονομική κρίση, της οποίας οι επιπτώσεις έγιναν αισθητές από τον Μάρτιο του 2020, έθεσε ενώπιον μεγάλων προκλήσεων τον κλάδο των αερομεταφορών, που απώλεσε το 60% των πελατών του εκείνη τη χρονιά. Το 2021, η επιβατική κίνηση έφθασε στο 50% των 4,5 δισεκ. επιβατών που μετακινήθηκαν το 2019.
Και αυτή την ώρα, προβλέποντας κέρδη για το 2023, οι εκπρόσωποι του κλάδου προειδοποιούν ότι οι ανατιμήσεις στα καύσιμα και η άνοδος του πληθωρισμού μπορούν να πλήξουν την εύθραυστη ανάκαμψη.
Latest News
Από γεράκι περιστέρι ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας
Οι traders τιμολογούν μειώσεις των βρετανικών επιτοκίων επιτοκίων κατά δύο τρίμηνα ως το τέλος του έτους
Η TAQA των ΗΑΕ θέλει να αποκτήσει την ισπανική εταιρεία φυσικού αερίου Naturgy
Η ισπανική κυβέρνηση δήλωσε ότι θα υπερασπιστεί τα στρατηγικά της συμφέροντα αλλα αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπλοκάρει τη συμφωνία
Το ΔΝΤ καλεί Γαλλία και Ιταλία να σφίξουν το ζωνάρι - Τι ζητάει από τη Γερμανία
Τι αναφέρει το ΔΝΤ στην οικονομική του προοπτική για την Ευρώπη
ΔΝΤ: Ήπια προσγείωση της ευρωπαϊκής οικονομίας με αστερίσκους
Οι προτάσεις για τις κεντρικές τράπεζες της Γηραίας Ηπείρου
Η Ισπανία καλεί τη Γερμανία να ανοίξει τον δρόμο για το ευρωομόλογο
Εντείνονται οι συζητήσεις για τον κοινό δανεισμό στην Ευρώπη
Την αγορά Patriot αξίας 1,3 δισ. ευρώ «σκέφτεται» η Γερμανία
Πρόκειται για νέα αγορά πλέον ων τεσσάρων που παρήγγειλε η κυβέρνηση τον Μάρτιο
ING: Πόσο εκτεθειμένη είναι στο κακό σενάριο η παγκόσμια οικονομία
Το γεωπολιτικό ρίσκο, οι θαλάσσιες οδοί, οι ροές του πετρελαίου και το LNG
Το... ρωσικό αμάρτημα της UniCredit - Η ΕΚΤ απειλεί με κυρώσεις τον ιταλικό κολοσσό
Η ΕΚΤ ενισχύει την πίεση στις τράπεζες να διακόψουν τις ρωσικές συναλλαγές
Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια
Σε εγρήγορση βρίσκονται οι κεντρικές τράπεζες μετά το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Ώρα διαδοχής - Ο Armani τα έβαλε με Gucci και Louis Vuitton
Εξαγορά, συγχώνευση ή IPO δείχνει το μέλλον για τον Armani - Πώς προετοιμάζεται ο οίκος για την επόμενη μέρα