Συμφωνία που προβλέπει αυξήσεις μισθών άνω του 14% για τους πιλότους, ενέκρινε το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους πιλότους της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας United Airlines, καθιστώντας την εταιρεία τον πρώτο μεγάλο αερομεταφορέα των ΗΠΑ που έφτασε σε συμφωνία από την έναρξη της πανδημίας Covid-19. Η σχετική συμφωνία θέτει τον πήχη σε ένα ύψος που δύσκολα θα αποφύγουν και οι άλλες εταιρείες του κλάδου.
Διαβάστε επίσης: Αεροδρόμια: Οι απεργίες στη Ryanair έφεραν χάος και ακυρώσεις πτήσεων
Η συμφωνία πιλότων και εταιρείας έρχεται σε μια περίοδο όπου εντείνονται τα προβλήματα με καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων στα αεροδρόμια, λόγω των μεγάλων ελλείψεων προσωπικού καμπίνας και εδάφους που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, ειδικά στη σημερινή συγκυρία όπου έχει αυξηθεί κατακόρυφα η ζήτηση των επιβατών για αεροπορικά ταξίδια.
Διαβάστε σχετικά: Πενταπλάσιος αριθμός των διακινηθέντων επιβατών στα αεροδρόμια στο πεντάμηνο
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμφωνία πρέπει να ψηφιστεί από τους ίδιους τους πιλότους κάτι που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα μέσα Ιουλίου.
Αυξήσεις 14,5%
Σύμφωνα με τη συμφωνία που εγκρίθηκε την Παρασκευή, οι πιλότοι θα λάβουν αύξηση περισσότερο από 14,5% στους επόμενους 18 μήνες, σύμφωνα με την ένωση πιλότων ALPA, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου 14.000 πιλότους της United.
Οι αμοιβές των πιλότων στη United από το 2020 κυμαίνονταν από περίπου 73.000 δολάρια ετησίως για έναν πρώτο αξιωματικό στην αρχή της καριέρας στο μικρότερο αεροσκάφος του αερομεταφορέα έως περισσότερα από 337.000 δολάρια για έναν κυβερνήτη, σύμφωνα με τον Κιτ Ντάρμπι, σύμβουλο αμοιβών πιλότων και συνταξιούχο κυβερνήτη της United. Ωστόσο, η αμοιβή μπορεί να ποικίλλει ευρέως ανάλογα με το πόσο συχνά πετούν οι πιλότοι.
Η διετής συμφωνία περιλαμβάνει επίσης οκτώ εβδομάδες άδεια μητρότητας μετ’ αποδοχών, για πρώτη φορά για τους πιλότους της εταιρείας. Στη United, οι γυναίκες αποτελούν περίπου το 7% των πιλότων της.
Η συμφωνία δίνει τον τόνο για το πού θα κινηθούν οι διαπραγματεύσεις των εργαζομένων και στους άλλους μεγάλους αερομεταφορείς των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Delta Air Lines, American Airlines και Southwest Airlines, καθώς τα συνδικάτα αναζητούν βελτιώσεις στην ποιότητα ζωής μετά από δύο χρόνια από την πανδημία. Ορισμένοι πιλότοι καταγγέλλουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δημιουργήσει εξαντλητικά προγράμματα για να επωφεληθούν από την ανάκαμψη στα ταξίδια, γεγονός που έχει οδηγήσει πολλού από τους πιλότους στην εξάντληση, ωθώντας μάλιστα και σε συμβολικές κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας για τις συνθήκες εργασίας,
Σε ανάλογες διαβουλεύσεις με τους εργοδότες βρίσκονται οι αεροσυνοδοί και άλλες ομάδες εργασίας σε μεγάλους αερομεταφορείς για υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων.
Επιδοτήσεις 54 δισ. δολάρια και… απολύσεις
Η «αιτία του κακού» βρίσκεται στο γεγονός ότι αν και οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ έλαβαν 54 δισεκατομμύρια δολάρια ως ενίσχυση μισθοδοσίας με όρο την απαγόρευση των απολύσεων, οι περισσότερες από αυτές προέτρεψαν πολλούς από τους πιλότους τους να πάρουν πρόωρη συνταξιοδότηση και άδειες, με αποτέλεσμα να υπάρξουν καθυστερήσεις τόσο στις νέες προσλήψεις όσο και στα προγράμματα εκπαίδευσης.
Η έλλειψη πιλότων είναι ιδιαίτερα έντονη σε περιφερειακούς αερομεταφορείς, οι οποίοι συχνά πετούν σε μικρότερες πόλεις. Δύο από τους περιφερειακούς αερομεταφορείς της American Airlines, Envoy και Piedmont, την περασμένη εβδομάδα δήλωσαν ότι θα αυξήσουν προσωρινά τις αμοιβές των πιλότων κατά περισσότερο από 50% για να βοηθήσουν στην προσέλκυση και διατήρηση προσωπικού, καθώς ο ανταγωνισμός ειδικά για κυβερνήτες αεροσκαφών αυξάνεται σε ολόκληρο τον κλάδο.
Latest News
ING: Πόσο εκτεθειμένη είναι στο κακό σενάριο η παγκόσμια οικονομία
Το γεωπολιτικό ρίσκο, οι θαλάσσιες οδοί, οι ροές του πετρελαίου και το LNG
Το... ρωσικό αμάρτημα της UniCredit - Η ΕΚΤ απειλεί με κυρώσεις τον ιταλικό κολοσσό
Η ΕΚΤ ενισχύει την πίεση στις τράπεζες να διακόψουν τις ρωσικές συναλλαγές
Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια
Σε εγρήγορση βρίσκονται οι κεντρικές τράπεζες μετά το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Ώρα διαδοχής - Ο Armani τα έβαλε με Gucci και Louis Vuitton
Εξαγορά, συγχώνευση ή IPO δείχνει το μέλλον για τον Armani - Πώς προετοιμάζεται ο οίκος για την επόμενη μέρα
Γιατί τα Στενά του Ορμούζ είναι κομβικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία
Το Ιράν χρησιμοποιεί την παρενόχληση πλοίων στον Κόλπο εδώ και δεκαετίες για να καταγράψει τη δυσαρέσκειά του για τις κυρώσεις εναντίον του ή ως μοχλό πίεσης σε διαμάχες.
Ανατροπή σκηνικού στη Μ. Ανατολή - Τι φέρνει το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Τι προβλέπουν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης για το μέλλον των πολεμικών συγκρούσεων στην Μ. Ανατολή και τις επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία
Χτύπημα σε Ισραήλ από S&P - Γιατί του «έκοψε» βαθμίδα
Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης του Ισραήλ θα διευρυνθεί στο 8% του ΑΕΠ το 2024
Στον κάλαθο των αχρήστων το «σπάσιμο» της PwC - Το σχέδιο του νέου αφεντικού
Η φορολογία είναι ένα γιγάντιο brand και πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν διασπάς μια επωνυμία που έχει ουσιαστική αξία, δηλώνει ο Paul Griggs
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας