«Παγώνουν» οι εξελίξεις σχετικά με το τάνκερ «Lana» τουλάχιστον μέχρι τις 19 Ιουλίου. Ημέρα κατά την οποία εκδικάζεται στον Αρειο Πάγο προσφυγή κατά του βουλεύματος που ακύρωσε προηγούμενη δικαστική απόφαση με την οποία δεσμεύθηκε το φορτίο ιρανικού πετρελαίου που μετέφερε.
Η προσφυγή έχει γίνει, όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας από εταιρεία που θα ναύλωνε δεξαμενόπλοιο, το «Ice Energy», για να μεταφορτώσει το φορτίο του «Lana» μετά τη δικαστική συνδρομή των Αμερικανών. Διαδικασία όμως που έμεινε στη μέση γιατί στο μεταξύ εκδόθηκε το βούλευμα που ακυρώνει την προηγούμενη απόφαση και ζητάει την επιστροφή του φορτίου στο «Lana».
Η προσφυγή θα συζητηθεί στον Αρειο Πάγο στις 19 Ιουλίου και μέχρι τότε δεν αναμένεται κάποια εξέλιξη σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας.
Πάντως χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην οποία εξετάσθηκε το αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Lana» να της δοθεί σχετική άδεια για τη μεταφόρτωση του πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η άδεια δόθηκε (πρόκειται για καθαρά τεχνικό θέμα καθώς εξετάζονται ζητήματα ασφάλειας), θα τεθεί όμως σε ισχύ εφόσον τελεσιδικήσει η δικαστική εκκρεμότητα στον Αρειο Πάγο.
Νομικοί κύκλοι πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι δεν θα δικαιωθεί ο προσφεύγων και σύντομα θα υπάρξει λύση του «γόρδιου δεσμού» που αφορά και άλλα δυο υπό ελληνική σημαία πλοία που κρατούν οι ιρανικές αρχές στον Περσικό Κόλπο.
Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση με το δεξαμενόπλοιο «Lana» ξεκίνησε από τις 14 Απριλίου, όταν «έδεσε» με βλάβη στο αγκυροβόλιο της Καρύστου. Το δεξαμενόπλοιο που πριν έφερε το όνομα «Pegas», ρωσική σημαία και μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο δεσμεύτηκε αρχικά μετά από δικαστική συνδρομή των Αμερικανών με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Το φορτίο
Στη συνέχεια αποδείχθηκε ότι το πλοίο είχε αλλάξει όνομα και σημαία και αποκαλούνταν «Lana» και είχε ιρανική σημαία. Ωστόσο νέα αμερικανική προσφυγή έγινε για το φορτίο του που δεσμεύθηκε, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Τα τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου. Περί τους 60.000 τόνους μεταφορτώθηκαν μετά από την απόφαση αυτή στο ναυλωμένο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy».
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, το φορτίο θα πρέπει να επιστραφεί.
Στη συνέχεια η πλοιοκτήτρια του «Lana» προσκόμισε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα και το πλοίο με τη συμβολή δύο ρυμουλκών αναχώρησε από την Κάρυστο και έφτασε στον Πειραιά και βρίσκεται δίπλα σχεδόν στο «Ice Energy» προκειμένου να του επιστραφούν οι 60.000 τόνοι αργού. Για τη διαδικασία της μεταφόρτωσης στο αγκυροβόλιο του Πειραιά φαίνεται ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε χθες τη συγκατάθεσή του, εφόσον, όπως προαναφέρθηκε, λήξει η δικαστική διαμάχη.
Οι Φρουροί της Επανάστασης
Στο μεταξύ, μετά το «μπλόκο» από τους Αμερικάνους στο «Lana» οι Φρουροί της Επανάστασης κατάσχεσαν δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο.
Η απελευθέρωσή τους συνδέεται άμεσα με την απελευθέρωση του φορτίου αλλά και του «Lana». Στις αρχές Ιουνίου μάλιστα ιρανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ανέφεραν ότι μετά την απελευθέρωση του «Lana» θα αφεθούν ελεύθερα και τα ελληνικά πλοία, τα πληρώματα των οποίων δεν τελούσαν υπό κράτηση, όπως ανέφεραν οι ιρανικές αρχές.
Τα δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια είναι το «Prudent Warrior» 150.000 dwt (κατασκευής 2017) της Polembros Shipping και το «Delta Poseidon» 157.400 dwt (κατασκευή 2011) της Delta Tankers.
Στο «Prudent Warrior» επιβαίνουν είκοσι τρεις ναυτικοί – 15 Φιλιππινέζοι, επτά Ελληνες και ένας Κύπριος και το «Delta Poseidon» έχει 25 άτομα πλήρωμα, εκ των οποίων οι δυο είναι Ελληνες.
Latest News
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων