«Παγώνουν» οι εξελίξεις σχετικά με το τάνκερ «Lana» τουλάχιστον μέχρι τις 19 Ιουλίου. Ημέρα κατά την οποία εκδικάζεται στον Αρειο Πάγο προσφυγή κατά του βουλεύματος που ακύρωσε προηγούμενη δικαστική απόφαση με την οποία δεσμεύθηκε το φορτίο ιρανικού πετρελαίου που μετέφερε.
Η προσφυγή έχει γίνει, όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας από εταιρεία που θα ναύλωνε δεξαμενόπλοιο, το «Ice Energy», για να μεταφορτώσει το φορτίο του «Lana» μετά τη δικαστική συνδρομή των Αμερικανών. Διαδικασία όμως που έμεινε στη μέση γιατί στο μεταξύ εκδόθηκε το βούλευμα που ακυρώνει την προηγούμενη απόφαση και ζητάει την επιστροφή του φορτίου στο «Lana».
Η προσφυγή θα συζητηθεί στον Αρειο Πάγο στις 19 Ιουλίου και μέχρι τότε δεν αναμένεται κάποια εξέλιξη σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας.
Πάντως χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην οποία εξετάσθηκε το αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Lana» να της δοθεί σχετική άδεια για τη μεταφόρτωση του πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η άδεια δόθηκε (πρόκειται για καθαρά τεχνικό θέμα καθώς εξετάζονται ζητήματα ασφάλειας), θα τεθεί όμως σε ισχύ εφόσον τελεσιδικήσει η δικαστική εκκρεμότητα στον Αρειο Πάγο.
Νομικοί κύκλοι πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι δεν θα δικαιωθεί ο προσφεύγων και σύντομα θα υπάρξει λύση του «γόρδιου δεσμού» που αφορά και άλλα δυο υπό ελληνική σημαία πλοία που κρατούν οι ιρανικές αρχές στον Περσικό Κόλπο.
Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση με το δεξαμενόπλοιο «Lana» ξεκίνησε από τις 14 Απριλίου, όταν «έδεσε» με βλάβη στο αγκυροβόλιο της Καρύστου. Το δεξαμενόπλοιο που πριν έφερε το όνομα «Pegas», ρωσική σημαία και μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο δεσμεύτηκε αρχικά μετά από δικαστική συνδρομή των Αμερικανών με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Το φορτίο
Στη συνέχεια αποδείχθηκε ότι το πλοίο είχε αλλάξει όνομα και σημαία και αποκαλούνταν «Lana» και είχε ιρανική σημαία. Ωστόσο νέα αμερικανική προσφυγή έγινε για το φορτίο του που δεσμεύθηκε, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Τα τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου. Περί τους 60.000 τόνους μεταφορτώθηκαν μετά από την απόφαση αυτή στο ναυλωμένο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy».
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, το φορτίο θα πρέπει να επιστραφεί.
Στη συνέχεια η πλοιοκτήτρια του «Lana» προσκόμισε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα και το πλοίο με τη συμβολή δύο ρυμουλκών αναχώρησε από την Κάρυστο και έφτασε στον Πειραιά και βρίσκεται δίπλα σχεδόν στο «Ice Energy» προκειμένου να του επιστραφούν οι 60.000 τόνοι αργού. Για τη διαδικασία της μεταφόρτωσης στο αγκυροβόλιο του Πειραιά φαίνεται ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε χθες τη συγκατάθεσή του, εφόσον, όπως προαναφέρθηκε, λήξει η δικαστική διαμάχη.
Οι Φρουροί της Επανάστασης
Στο μεταξύ, μετά το «μπλόκο» από τους Αμερικάνους στο «Lana» οι Φρουροί της Επανάστασης κατάσχεσαν δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο.
Η απελευθέρωσή τους συνδέεται άμεσα με την απελευθέρωση του φορτίου αλλά και του «Lana». Στις αρχές Ιουνίου μάλιστα ιρανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ανέφεραν ότι μετά την απελευθέρωση του «Lana» θα αφεθούν ελεύθερα και τα ελληνικά πλοία, τα πληρώματα των οποίων δεν τελούσαν υπό κράτηση, όπως ανέφεραν οι ιρανικές αρχές.
Τα δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια είναι το «Prudent Warrior» 150.000 dwt (κατασκευής 2017) της Polembros Shipping και το «Delta Poseidon» 157.400 dwt (κατασκευή 2011) της Delta Tankers.
Στο «Prudent Warrior» επιβαίνουν είκοσι τρεις ναυτικοί – 15 Φιλιππινέζοι, επτά Ελληνες και ένας Κύπριος και το «Delta Poseidon» έχει 25 άτομα πλήρωμα, εκ των οποίων οι δυο είναι Ελληνες.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση