του Νίκου Λιβανού
Με την αγορά αυτοκινήτου να «ταλαιπωρείται» από τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυτοκινήτων και στη χώρα μας και παρά τις μεγάλες αναμονές στις παραλαβές των παραγγελιών, όπως τονίζουν οι υπεύθυνοι των αντιπροσωπειών, οι πελάτες, έστω και σε ορισμένες κατηγορίες μοντέλων, μπορούν να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες αγοράς, με αρκετά ετοιμοπαράδοτα μοντέλα (ή με μικρούς χρόνους αναμονής μερικών εβδομάδων) να δίνουν λύσεις ιδίως σε όσους δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι των αντιπροσωπειών, σε αρκετές φίρμες υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες με ετοιμοπαράδοτα ΙΧ ή και μοντέλα που έχουν μικρό χρόνο αναμονής (από έναν έως και δύο μήνες).
Οπως τονίζουν, αφορούν παροδικές παραγγελίες (και για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων), χάρη στην ευελιξία των εργοστασίων αλλά και την πίεση που δέχονται από τις ελληνικές αντιπροσωπείες για τη βελτιστοποίηση των χρόνων στις παραδόσεις μοντέλων.
Διαβάστε επίσης – Αυτοκίνητα: Πέφτουν οι χρόνοι παράδοσης αλλά η αγορά ξεμένει από… αγοραστές
Για παράδειγμα, στην αγορά των μικρομεσαίων ή και των SUV, σε αρκετές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανόν οι πελάτες να βρουν ορισμένες εκδόσεις μοντέλων, αρκεί να συμβιβαστούν με τον τύπο του κινητήρα, το χρώμα και το εξοπλιστικό πακέτο. Σε κάθε περίπτωση οι πωλητές αυτοκινήτων ενημερώνουν τους υποψήφιους αγοραστές για τις ευκαιρίες στα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, που πιθανόν να συνδυάζονται και με εκπτωτική πολιτική από την αντιπροσωπεία (χαμηλότερη τιμή, έκπτωση στον έξτρα εξοπλισμό κ.ά.).
Διαβάστε επίσης – ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκαν οι κυκλοφορίες νέων οχημάτων τον Ιούλιο
Συμβουλεύουν τους νέους αγοραστές καινούργιου αυτοκινήτου να προβαίνουν, πρωτίστως, σε μια έρευνα αγοράς μιας και είναι η καλύτερη μέθοδος για την απόκτηση ενός νέου ΙΧ, πολύ περισσότερο αυτήν την περίοδο που υφίστανται κάποιες καθυστερήσεις. «Μέσω της έρευνας θα διαπιστώσει κανείς τους διαφορετικούς χρόνους παράδοσης, που μπορεί να είναι συντομότεροι από όσο φημολογείται» ανέφερε στέλεχος του ΣΕΑΑ (Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).
Εξομάλυνση μετά το 2023
Η ζοφερή όμως κατάσταση στις παραδόσεις των περισσότερων μοντέλων είναι υπαρκτή. Το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων αγοραστών καινούργιου ΙΧ πρέπει να θωρακιστεί με μεγάλα αποθέματα υπομονής, αφού ο μέσος χρόνος αναμονής μπορεί να ξεπεράσει τους έξι μήνες ή και να αγγίξει στα πιο εμπορικά και δημοφιλή μοντέλα ακόμη και τους 12 μήνες! Παρότι το 2022 οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων ανέμεναν εξομάλυνση της ζοφερής κατάστασης στις καθυστερημένες παραδόσεις νέων ΙΧ, η ομαλοποίηση δείχνει να μετατίθεται για το 2023, την ώρα που η παραγωγή αυτοκινήτων συνεχίζει να γίνεται μετ’ εμποδίων.
Οπως αναφέρει ο Γιάννης Μεθενίτης, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων σε ιαπωνική αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, θα πρέπει να συνηθίσουμε τις καθυστερημένες παραδόσεις και την πολύμηνη αναμονή στην παράδοση των καινούργιων μοντέλων.
«Το πρόβλημα με τις καθυστερημένες παραδόσεις θα πρέπει να το συνηθίσουμε, τόσο για φέτος, όσο και για το 2023. Οι καθυστερημένες παραδόσεις των καινούργιων ΙΧ οφείλονται τόσο στην έλλειψη ημιαγωγών, όσο και στην εφοδιαστική αλυσίδα που έχει διαταραχθεί. Οσον αφορά την παράδοση των περισσότερων μοντέλων, το εξάμηνο είναι κάτι που έχει καθιερωθεί και είναι πλέον το σύνηθες. Δεν είναι κάτι που θα φύγει εύκολα» τόνισε ο Γιάννης Μεθενίτης.
Αβεβαιότητα και καθυστερήσεις
Μεγάλες αναμονές περιμένουν τους αγοραστές και στα ιταλικά αυτοκίνητα. Οπως ανέφερε ο Ιάκωβος Κρομμύδας, διευθυντής δημοσίων σχέσεων σε ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, «οι πελάτες κατά μέσο όρο πρέπει να αναμένουν για να παραλάβουν στα χέρια τους τα κλειδιά του καινούργιου τους αυτοκινήτου έως και έξι μήνες – ενώ, στην περίπτωση του νέου ηλεκτρικού τους, ο χρόνος αναμονής ορίζεται στους τέσσερις μήνες». Επισημαίνει ότι, παρ’ όλο που ανέμεναν βελτιστοποίηση του χρόνου αναμονής, δυστυχώς δεν βλέπει σύντομα να αλλάζει κάτι προς το καλύτερο και οι πελάτες θα πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση.
«Το μεγάλο στοίχημα είναι να έχουμε σαφή εικόνα για τον χρόνο παράδοσης από τα εργοστάσια, μιας και στην αγορά υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και αυτό θεωρώ ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, αφού τα δεδομένα με τον χρόνο παράδοσης των καινούργιων μοντέλων αλλάζουν κάθε μήνα» ανέφερε ο Ιάκωβος Κρομμύδας.
Εως και 3-6 μήνες θα πρέπει να αναμένουν για να παραλάβουν το καινούργιο τους ΙΧ οι νέοι αγοραστές σε κορεατική εταιρεία, όπως τόνισε ο Θανάσης Αγγελής, διευθυντής δημοσίων σχέσεων. Οπως είπε, σε πιο εξεζητημένες παραγγελίες και με πιο εξατομικευμένο εξοπλισμό, οι παραδόσεις των μοντέλων, όπως αυτές που φέρουν αυτόματα κιβώτια, αγγίζουν σε χρόνο αναμονής τους επτά μήνες – που σημαίνει ότι αν παραγγελθεί σήμερα, ο πελάτης θα το παραλάβει το 2023.
Ηλεκτροκίνηση και κίνητρα
Στην προοπτική απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και στον νέο κύκλο του «Κινούμαι ηλεκτρικά» αναφέρεται ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος, κάνοντας ειδική αναφορά στα κίνητρα.
«Ο δεύτερος κύκλος του «Κινούμαι ηλεκτρικά» έρχεται να ενισχύσει τον πρώτο, καθώς όχι μόνον αυξάνει τα οικονομικά κίνητρα σε 8.000 ευρώ και άνω και διευρύνει την επιδότηση στα εταιρικά αυτοκίνητα, αλλά επίσης βελτιώνει στα σημεία τον πολύ πετυχημένο πρώτο κύκλο», σημειώνει χαρακτηριστικά, για να προσθέσει ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, που σύντομα θα ενεργοποιήσει μια πολύ πλούσια σε πληροφορίες πλατφόρμα διαθέσιμων φορτιστών, πλέον μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει σε ισχύ ένα από τα καλύτερα προγράμματα στην Ευρώπη και στόχος είναι η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αγγίξει σύντομα το 10% και άνω της αγοράς.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Πάτσιο, τα δίκτυα πωλήσεων διαπιστώνουν συνεχή αύξηση στις διελεύσεις για τα ηλεκτρικά, ενώ χάρη στις προβλέψεις του δεύτερου κύκλου, πολύ περισσότερα test drives θα είναι διαθέσιμα στο κοινό. Ο ίδιος λέει ότι μέσα από το σύνολο κινήτρων στην αγορά και στη χρήση, σκοπός όλων είναι οι καταναλωτές να εξοικειωθούν με την ηλεκτροκίνηση, καθώς στους περισσότερους τομείς ήδη η ηλεκτροκίνηση τα καταφέρνει εξίσου ή και καλύτερα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κλείνει δε λέγοντας πως είναι χρήσιμο να τονιστεί ότι τα κίνητρα δεν «θα είναι μόνιμα και ότι οι πόροι είναι συγκεκριμένοι».
Πηγή: in.gr
Latest News
Πώς το «Μάντσεστερ των Βαλκανίων» ξέμεινε χωρίς κλωστοϋφαντουργία
Η αναστολή λειτουργίας της Βαρβαρέσος και το τέλος στην κλωστοϋφαντουργίας στη Νάουσα μετά από 150 χρόνια - Τι έλεγε ο Άδωνις Γεωργιάδης το 2019
Ανεβάζουν ταχύτητα τα έσοδα από προμήθειες των τραπεζών
Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις Εθνικής και Πειραιώς για το πρώτο τρίμηνο του 2024
Το American Dream των ελληνικών startups – Ποιοι κολοσσοί έριξαν 4 δισ. δολ.
Στο επενδυτικό ραντάρ παικτών παγκόσμιας εμβέλειας το οικοσύστημα υψηλής τεχνολογίας της χώρας μας
Η εφτάψυχη ΔΕΠΑ Εμπορίας – Οι μάχες με Gazprom και πράσινη μετάβαση
Οι 2 νάρκες, το πωλητήριο και η φυγή προς Ευρώπη και Ουκρανία
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα