Επιστρέφουν τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου πίσω στα θρανία οι μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.
Φέτος η επιστροφή θα γίνει, μετά από δύο χρόνια, με χαλαρότητα, χωρίς τεστ και με προαιρετική χρήση μάσκας.
Όπως ανέφερε και η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, τα σχολεία ανοίγουν με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς όλων των εποχών.
Φέτος διορίστηκαν 8.600 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, καθώς η κυβέρνηση επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
Πρόσθεσε ότι 26 εκατομμύρια βιβλία περιμένουν τα παιδιά στις τάξεις, ενώ τα δημοτικά ανοίγουν με διευρυμένο ολοήμερο μέχρι τις 5.30 το απόγευμα.
Για τα μέτρα λόγω πανδημίας η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι η επιτροπή των ειδικών ομόφωνα εισηγήθηκε την προαιρετική χρήση μάσκας και ένα πρωτόκολλο σε περίπτωση νόσησης μαθητή ή εκπαιδευτικού.
Με ποιες καινοτομίες ξεκινά η λειτουργία των σχολείων
Οι καινοτομίες με τις οποίες ξεκινά η λειτουργία των Σχολείων τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου είναι:
α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
β) Επέκταση ολοήμερου:
– Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).
– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.
γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.
ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
Τι κάνουν οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί
Όσον αφορά στη μάσκα (απλή χειρουργική ή υφασμάτινη με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι προαιρετική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.
Παράλληλα προβλέπεται ότι οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κάνουν ένα rapid test την εβδομάδα το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιούν πριν από την Τρίτη έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.). Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό τότε ακολουθείται το πρωτοκόλλο του ΕΟΔΥ.
Στο ΦΕΚ περιγράφεται και το πρωτόκολλο διαχείρισης μαθητή, εκπαιδευτικού και μέλους του προσωπικού με συμπτώματα περιστατικών COVID-19. «Εάν ένας μαθητής εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Εάν ο μαθητής βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω: – Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του μαθητή.
– Απομόνωση του μαθητή σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.
– Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από τον μαθητή και τα άτομα που το φροντίζουν.
– Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών εκκρίσεων- ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου).
– Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του μαθητή με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας.
– Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και σε συνεργασία με αυτούς. Εφόσον, σύμφωνα με την αξιολόγηση αυτή, ο μαθητής χαρακτηριστεί ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο μαθητής παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ η σχολική μονάδα συνεχίζει τη λειτουργία της. Εάν η ιατρική αξιολόγηση που έγινε σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις λοίμωξης COVID-19, τότε ο μαθητής μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο όταν τα συμπτώματα υφεθούν ή παρέλθει τυχόν άλλο, πέρα από COVID-19, πρόβλημα υγείας, χωρίς να είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Εάν από την ιατρική αξιολόγηση προκύπτει ότι ο/η μαθητής/τρια είναι ύποπτο κρούσμα συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR).
Εάν ένας εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε άτομο με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και με ευθύνη του ειδοποιείται η σχολική μονάδα. Εάν αυτό συμβεί όταν είναι στο σχολείο, αποχωρεί από το χώρο του σχολείου μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Συστήνεται η υποβολή του σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, οι ανωτέρω παραμένουν σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.
Διαχείριση θετικού κρούσματος και 5ημερη καραντίνα
Αν μαθητής ή μέλος του προσωπικού βρεθεί θετικός στον κορωνοϊό τότε «ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή ή ο εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού ενημερώνει τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19. Ο μαθητής και το μέλος του προσωπικού που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα του θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου. Κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, ο μαθητής ή το μέλος του προσωπικού με επιβεβαιωμένο COVID-19 πρέπει να απέχει και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Ως ημέρα 0 θεωρείται η ημέρα λήψης της θετικής εργαστηριακής διάγνωσης.
Latest News
Πώς θα κινηθούν μετρό, ΗΣΑΠ, λεωφορεία και τραμ έως την Τετάρτη του Πάσχα
Η Δευτέρα του Πάσχα είναι επίσημη αργία και η εορτή της Πρωτομαγιάς έχει μεταφερθεί για τις 7 Μαΐου, δηλαδή την Τρίτη του Πάσχα
Ευρωεκλογές 2024: Eνδοοικογενειακές διαφορές στην ακροδεξιά
Σε αγκάθι για τη γαλλική Εθνική Συσπείρωση και τον Ζορντάν Μπαρντελά εξελίσσεται η ευρωπαϊκή συμμαχία με τους «διεφθαρμένους» Εναλλακτικούς για τη Γερμανία
Μπάιντεν: Αναστέλλει την αποστολή πυρομαχικών στο Ισραήλ
Είναι η πρώτη φορά από τις επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου όταν ξέσπασε ο πόλεμος μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ, που η Ουάσινγκτον αναστέλλει την αποστολή οπλικών συστημάτων
Σι Τζινπίνγκ: Θα αναλάβω δράση με τη διεθνή κοινότητα για την επίλυση της κρίσης στην Ουκρανία
«Ελπίζουμε ότι η ειρήνη και η σταθερότητα θα επιστρέψουν γρήγορα στην Ευρώπη», υπογράμμισε ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ
Τουρκία: Βαθαίνει ο εξισλαμισμός της παιδείας
Αντιδρά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας στο σχέδιο νόμου που βρίσκεται σε στάδιο διαβούλευσης. Περιλαμβάνει και μαθήματα "Γαλάζιας Πατρίδας" και Κορανίου
Λογοκρισία, κλείσιμο και κατάσχεση εξοπλισμού του Al Jazeera
Μετά τον νόμο που πέρασε στην Κνεσέτ για να κριθεί το Al Jazeera παράνομο, το Ισραήλ έκανε έφοδο σε σουίτα ξενοδοχείου που χρησίμευε ως γραφείο και κατέσχεσε εξοπλισμό
Βραζιλία: Στους 66 νεκρούς ο τραγικός απολογισμός από τις πλημμύρες – Δείτε βίντεο
Αγνοούμενοι παραμένουν 101 άτομα – Περισσότεροι από 80.000 έχουν απομακρυνθεί από τις εστίες τους
Πώς εξελίσσεται ο πόλεμος στην Ουκρανία – Οι στόχοι του Πούτιν και οι δυνατότητες του Κιέβου
Ιδιαίτερα κομβικοί αποδεικνύονται οι πρώτοι μήνες του 2024 σε ό,τι έχει να κάνει με τον πόλεμο στην Ουκρανία με τις δυνάμεις του Κιέβου να προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στη ρωσική επίθεση
Μετά τις αυτοδιοικητικές: Και τώρα τι, Ρίσι Σούνακ;
Μετά τη βαριά ήττα του κυβερνώντος κόμματος των Συντηρητικών ο βρετανός πρωθυπουργός καλείται να «διορθώσει» την πολιτική του. Το ερώτημα είναι προς ποια κατεύθυνση
Tο Ισραήλ βάζει λουκέτο στο Al Jazeera
Ο υπουργός επικοινωνιών, Σλόμο Κάρχι, σε δική του ανάρτηση στο Χ, διευκρίνησε ότι υπέγραψε τη σχετική απόφαση, η οποία τίθεται άμεσα σε ισχύ