Σε ένα πρωτοποριακό και καινοτόμο σχέδιο κατασκευής νεότευκτου πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα με την χρήση νέου τύπου χάλυβα στις δεξαμενές του, συμμετέχει η Capital Gas Ship Management Corp. (Capital Gas), εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας του Βαγγέλη Μαρινάκη, μαζί με κορυφαίες οντότητες της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Ειδικότερα στο επενδυτικό πρωτοποριακό έργο που στοχεύει στη βελτίωση των προσπαθειών απαλλαγής από τον άνθρακα, συμμετέχουν εκτός από την Capital Gas, ο Βρετανικός Νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR), το νηολόγιο της Λιβερίας (Liberian International Ship and Corporate Registry -LISCR) και τα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard (HMD).
Όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων ο Βρετανικός Νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR) και το νηολόγιο της Λιβερίας (Liberian International Ship and Corporate Registry -LISCR) έδωσαν την έγκριση τους στα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard (HMD) για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη του πρώτου παγκοσμίως πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα, 30.000 κυβικών μέτρων (cbm). Το νέο πλοίο θα αξιοποιήσει έναν νέο τύπο χάλυβα στις δεξαμενές του, βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση στην αλυσίδα αξίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Διαβάστε επίσης: Μαρινάκης στον Economist: Να επιταχύνουμε την πράσινη επανάσταση στη ναυτιλία
Η κορυφαία διαχειρίστρια πλοίων Capital Gas Ship Management Corp. (Capital Gas) εντάχθηκε σε αυτό το εγχείρημα με τα HMD και τον LR, παρέχοντας συμβουλές σε επιχειρησιακά και εμπορικά θέματα που σχετίζονται με το έργο για την ανάπτυξη σχεδιασμού πλοίων LCO2.
Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που πρωτοπορούμε μαζί με την LR και την HMD σε αυτόν τον καινοτόμο σχεδιασμό LCO2 Carrier. Βλέπουμε τη μετάβαση στη μεταφορά CO2, ως φυσιολογική επέκταση της υφιστάμενης εμπορικής και τεχνικής εμπειρίας μας στη διαχείριση πλοίων , η οποία υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας να διαδραματίσουμε σημαντικό ρόλο στην αλυσίδα αξίας του άνθρακα και την πρόοδο της απαλλαγής της ναυτιλιακής βιομηχανίας και άλλων τομέων από το διοξείδιο του άνθρακα.».
Ο Andy McKeran, Chief Commercial Officer, Lloyd’s Register, δήλωσε: «Αυτή η Έγκριση Σχεδιασμού δείχνει την τεχνογνωσία του LR στην υποστήριξη της προώθησης πρωτοποριακών ναυτιλιακών έργων με ασφαλή, βιώσιμο τρόπο. Αυτό το πλοίο θα είναι ένα βασικό τμήμα της υποδομής στην αλυσίδα αξίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα, συμβάλλοντας στην απομάκρυνση των αερίων του θερμοκηπίου από την ατμόσφαιρα, υποστηρίζοντας την πρόοδο προς μια καθαρή οικονομία μηδενικού άνθρακα».
Ο Thomas Klenum, Executive Vice President, Liberian Registry, δήλωσε: «Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός LCO2 Carrier που χρησιμοποιεί νέα υλικά για τις δεξαμενές φορτίου είναι μια πρωτοπορία για την βιομηχανία και θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην επιδίωξή μας για μια παγκόσμια απαλλαγή από τον άνθρακα μέσω της δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα. Το Νηολόγιο της Λιβερίας εκτιμά τη μεγάλη συνεργασία με τα HMD και τον LR σε αυτό το έργο που για άλλη μια φορά καταδεικνύει ότι η διεθνής συνεργασία είναι απαραίτητη για την απελευθέρωση των δυνατοτήτων για καινοτόμες λύσεις για την απαλλαγή από τον άνθρακα».
Ο Chan-il Kim, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της HMD, δήλωσε: «Αυτό είναι το πρώτο αποτέλεσμα του JDP νέου χάλυβα για υγροποιημένο πλοίο μεταφοράς CO2 που υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2021, επιτρέποντάς μας να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε πιο οικονομικούς και αποδοτικούς μεταφορείς. Το νέο υλικό που αναπτύχθηκε έχει εξεταστεί και εγκριθεί με βάση τις δοκιμές των μηχανικών ιδιοτήτων και την αξιολόγηση των μηχανικών. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε το αποτέλεσμα αυτής της αναπτυξιακής εξέλιξης καθώς ετοιμαζόμαστε να κατασκευάσουμε εξατομικευμένα και οικονομικά αποδοτικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2».
Όπως εξηγείται στην ανακοίνωση, ο LR θα παρέχει συμβουλές και καθοδήγηση σχετικά με τους τεχνικούς κανονισμούς και την ανάπτυξη μιας δεξαμενής αποθήκευσης τύπου C με τη χρήση του νέου υλικού. Όταν το πλοίο κατασκευαστεί θα μεταφέρει υγροποιημένο διοξείδιο του άνθρακα υπό πίεση, με στόχο τη μεταφορά του δεσμευμένου άνθρακα σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης. Η Διοίκηση του Νηολογίου της Λιβερίας θα επικοινωνήσει με τον LR για να επισημοποιήσει την έγκριση και να παράσχει την απαιτούμενη πιστοποίηση για να επιτρέψει στο πλοίο μεταφοράς LCO2 να τεθεί σε λειτουργία.
Ο χάλυβας που χρησιμοποιείται στην κατασκευή της δεξαμενής LCO2 τύπου C θα κάνει τα δομικά στοιχεία της κατασκευής πιο ελαφριά, διατηρώντας παράλληλα ανέπαφη τη δομική ακεραιότητα των δεξαμενών. Αυτή η καινοτομία επιτρέπει μια αναβάθμιση στο μέγεθος του πλοίου μεταφοράς LCO2, βελτιώνοντας την αποθήκευση και τη μεταφορά, κάτι που οι ναυπηγοί δεν μπορούσαν να κάνουν με πιο συμβατικά υλικά.
Τα ναυπηγεία HMD έχουν ήδη αναπτύξει τρεις διαφορετικούς τύπους πλοίων μεταφοράς ς LCO2 για να ανταποκρίνονται με ευελιξία στις απαιτήσεις της αγοράς όσον αφορά διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα στην αλυσίδα αξίας CO2, τα οποία περιλαμβάνουν 12.000 cbm LCO2 carrier με δεξαμενές φορτίου υψηλής πίεσης, 22.000 cbm LCO2 carrier με δεξαμενές φορτίου χαμηλής πίεσης και 30.000 cbm LCO2 με δεξαμενές φορτίου χαμηλής πίεσης.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης