Κύρια πύλη εισόδου φυσικού αερίου της Ελλάδας έχει καταστεί το μικρό νησί της Ρεβυθούσας στον Σαρωνικό κόλπο, αποτελώντας τη μοναδική σήμερα, στην Ελλάδα, υποδομή υποδοχής και αποθήκευσης LNG, το οποίο μεταφέρεται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αριστοτέλης Νάστος, διευθυντής της εγκατάστασης υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρεβυθούσας: «Η Ρεβυθούσα είναι ένας σταθμός ο οποίος λαμβάνει μέσα από δεξαμενόπλοια υγροποιημένο φυσικό αέριο το οποίο αποθηκεύεται στις τρεις δεξαμενές μας και από εκεί αντλείται και θερμαίνεται. Αεριοποιείται, αλλάζει δηλαδή κατάσταση καθώς μέσα από υγρό γίνεται αέριο και διοχετεύεται στο δίκτυο. Η χωρητικότητα των τριών δεξαμενών είναι συνολικά 225.000 κυβικά μέτρα και ο αριθμός αεριοποίησης είναι 1.400 κυβικά μέτρα LNG την ώρα».

Φωτογραφία των εγκαταστάσεων του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022. Ο σταθμός της Ρεβυθούσας είναι μία από τις τρεις πηγές τροφοδοσίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας και ως εκ τούτου μία από τις σημαντικότερες υποδομές ενέργειας της χώρας. Η χωρητικότητα των τριών δεξαμενών του σταθμού είναι συνολικά 225.000 κμ φυσικού αερίου και ο αριθμός αεριοποίησης είναι 1400 κμ LNG την ώρα.

Αύξηση ρεκόρ

Από έναν ειδικό χώρο στις εγκαταστάσεις του μικρού νησιού, ελέγχονται κατά την άφιξη τους τα καράβια που μεταφέρουν το υγροποιημένο αέριο, ενώ από τον ίδιο χώρο ελέγχου, παρακολουθείται βήμα-βήμα η διαδικασία ελέγχου των αποθηκών, ο τρόπος αποθήκευσης και άλλες διαδικασίες.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της διαχείρισης, τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί σε επίπεδα – ρεκόρ τα πλοία LNG που εξυπηρετεί ο Σταθμός της Ρεβυθούσας. Τα καράβια αυτά έρχονται κυρίως από την Αμερική, την Αλγερία, το Κατάρ μεταφέροντας το υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις αποθήκες τους.

Φωτογραφία των εγκαταστάσεων του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022. Ο σταθμός της Ρεβυθούσας είναι μία από τις τρεις πηγές τροφοδοσίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας και ως εκ τούτου μία από τις σημαντικότερες υποδομές ενέργειας της χώρας. Η χωρητικότητα των τριών δεξαμενών του σταθμού είναι συνολικά 225.000 κμ φυσικού αερίου και ο αριθμός αεριοποίησης είναι 1400 κμ LNG την ώρα.

Η αεριοποίηση του φυσικού αερίου

Όπως εξηγούν οι υπεύθυνοι της μονάδας της Ρεβυθούσας, σε ειδική εγκατάσταση γίνεται η αεριοποίηση του φυσικού αερίου, του LNG, που είναι σε υγρή μορφή και όταν έρθει σε αέρια μορφή κάνει «expand» μεγαλώνει δηλαδή κατά 600 φορές. Για την αεριοποίηση, χρησιμοποιείται θαλασσινό νερό προκειμένου να το θερμάνουν και από τους -160 βαθμούς Κελσίου, να φτάσει στους 10 με 20 βαθμούς Κελσίου. Μάλιστα, το νερό που χρησιμοποιείται, είναι σε μεγάλες ποσότητες προκειμένου να μην υπάρξει μεγάλη επίπτωση στο οικοσύστημα της Ρεβυθούσας.

Όπως διευκρινίζει ο κ. Νάστος, από το γραφείο του κεντρικού ελέγχου, την αποκαλούμενη «καρδιά της εγκατάστασης» ελέγχεται η διαδικασία της μεταφοράς.

Φωτογραφία των εγκαταστάσεων του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022. Ο σταθμός της Ρεβυθούσας είναι μία από τις τρεις πηγές τροφοδοσίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας και ως εκ τούτου μία από τις σημαντικότερες υποδομές ενέργειας της χώρας. Η χωρητικότητα των τριών δεξαμενών του σταθμού είναι συνολικά 225.000 κμ φυσικού αερίου και ο αριθμός αεριοποίησης είναι 1400 κμ LNG την ώρα.

Η εκφόρτωση

Με ειδικούς βραχίονες εκφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG, το υγρό φυσικό αέριο μεταφέρεται στην εγκατάσταση, ενώ ταυτόχρονα ακολουθείται μια χρονοβόρα διαδικασία που αφορά την σταθεροποίηση των αποθηκών του πλοίου. Μία τυπική μάλιστα εκφόρτωση, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Ρεβυθούσας, μπορεί να διαρκέσει και πάνω από μία μέρα. Και αυτό διότι οι ποσότητες είναι πολύ μεγάλες.

Φωτογραφία που απεικονίζει εργαζόμενο του κέντρου διαχείρισης των εγκαταστάσεων του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022. Ο σταθμός της Ρεβυθούσας είναι μία από τις τρεις πηγές τροφοδοσίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας και ως εκ τούτου μία από τις σημαντικότερες υποδομές ενέργειας της χώρας. Η χωρητικότητα των τριών δεξαμενών του σταθμού είναι συνολικά 225.000 κμ φυσικού αερίου και ο αριθμός αεριοποίησης είναι 1400 κμ LNG την ώρα.

Η νέα πλωτή δεξαμενή

Στις δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Αριστοτέλης Νάστος, μίλησε και για τη νέα πλωτή δεξαμενή η οποία θα αυξήσει την αποθηκευτική ικανότητα του σταθμού της Ρεβυθούσας: «Τους τελευταίους μήνες έχει προστεθεί στην εγκατάσταση και μία πλωτή δεξαμενή, ουσιαστικά ένα πλοίο LNG το οποίο αυξάνει την χωρητικότητα των εγκαταστάσεων προσθέτοντας άλλα 140.000 κυβικά υγροποιημένου φυσικού αερίου». Όπως διευκρίνισε: «Το υγροποιημένο φυσικό αέριο έρχεται από Αμερική, Αλγερία, Αίγυπτο, Νορβηγία, Κατάρ από όλο τον κόσμο και όπως καταλαβαίνετε, αυτό μας εξασφαλίζει τη δυνατότητα να μπορούμε να παίρνουμε από πολλά μέρη του κόσμου και να μην εξαρτόμαστε από μία εισαγωγή».

Σύμφωνα με τον κ. Νάστο, την περίοδο αυτή με την παγκόσμια ενεργειακή κρίση που υπάρχει, αναδείχθηκε η μεγάλη σημασία της εγκατάστασης της Ρεβυθούσας για την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας αλλά και όλων των Βαλκανίων. «Εξασφαλίζουμε πολλές διαφορετικές πηγές μέσω της Ρεβυθούσας, δεν εξαρτόμαστε από μία παροχή και έτσι διασφαλίζεται η ασφάλεια εφοδιασμού. Λαμβάνουμε πλοία από διαφορετικές πηγές και τροφοδοτούμε και τα Βαλκάνια. Για το λόγο αυτό γίνονται συνεχώς αναβαθμίσεις και της εγκατάστασης και του δικτύου έτσι ώστε η Ελλάδα και η Ρεβυθούσα να μπορεί να διασφαλίσει την απρόσκοπτη ροή του φυσικού αερίου σε όλη την περιοχή», καταλήγει ο κ. Νάστος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια
Podcast ΒΑΒΕΛ – Π. Παπασταματίου (ΕΛΕΤΑΕΝ): Έρχονται δισεκατομμύρια επενδύσεων για ναυτιλία-ναυπηγεία στα θαλάσσια αιολικά
Green |

Podcast ΒΑΒΕΛ – Π. Παπασταματίου (ΕΛΕΤΑΕΝ): Έρχονται δισεκατομμύρια επενδύσεων για ναυτιλία-ναυπηγεία στα θαλάσσια αιολικά

«Θα αυτοκτονήσουμε ως κοινωνία αν δεν πετύχουμε άμεσα το 80% του ηλεκτρισμού από ΑΠΕ» - «Ακόμα και 12 χρόνια για την αδειοδότηση ενός αιολικού» - «Χρειάζεται μοντέλο Ολυμπιακών Αγώνων»