Με ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα 24+6 εκατ. ευρώ η Αγγελάκης, από τις μεγαλύτερες καθετοποιημένες μονάδες παραγωγής κοτόπουλου στην Ελλάδα, διεκδικεί να αυξήσει περαιτέρω το οικονομικό της αποτύπωμα στον κλάδο. Έναν κλάδο, που σύμφωνα με τον κ. Θάνο Αγγελάκη, πρόεδρο και CEO της εταιρείας, οδεύει ταχύτατα σε συγκέντρωση, προβλέποντας μάλιστα ότι η πεντάδα των μεγάλων παικτών σύντομα θα γίνει τετράδα.

«Το 2023 θα είναι πιο δύσκολο»

Οι «πληγές» της πανδημίας και ακολούθως η εκτίναξη του λειτουργικού κόστους, τόσο λόγω της ανόδου των τιμών στις ζωοτροφές όσο και της ενέργειας, έχει δημιουργήσει ασφυκτικές συνθήκες στον κλάδο της πτηνοτροφίας, με αποτέλεσμα να επιταχύνονται οι εξελίξεις όσον αφορά την αναδιάρθρωση.

Διαβάστε επίσης – Αγγελάκης: Ενισχύει την παρουσία της στο Ντουμπάι – Επιπλέον κωδικοί

Το κόστος των ζωοτροφών συγκριτικά με τους πρώτους μήνες του 2021 αυξήθηκε κατά 80%, ενώ το λειτουργικό κόστος καταγράφει άνοδο κατά 20% – 30%.

«Για τη θέρμανση του πτηνοτροφείου το κόστος του πέλλετ ήταν ετησίως στα 120 χιλ. ευρώ, για τον χειμώνα του 2022-2023 θα φτάσει στις 350.000 ευρώ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελάκης.

«Το 2023 θα είναι χειρότερη χρονιά από το 2022», προέβλεψε.

Ανατιμήσεις 30% μέσα σε ένα χρόνο

Παρά τις αντίξοες συνθήκες, η Αγγελάκης, η οποία διαπραγματεύεται την αναδιάρθρωση των δανείων της, στο 8μηνο εφέτος «τρέχει» με ανάπτυξη 35%, με τον τζίρο του 2021 να έχει ανέλθει σε 28 εκατ. ευρώ.

«Από αυτό το 35%, το 17% οφείλεται στον πληθωρισμό, το υπόλοιπο είναι πραγματική ανάπτυξη» επεσήμανε ο κ. Αγγελάκης.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε ανατιμήσεις της τάξης του 15-17% από την αρχή του 2022 μέχρι σήμερα, ενώ είχε προηγηθεί αύξηση τιμών 6% στο τέλος του 2021. Λόγω των συνεχιζόμενων επιβαρύνσεων στους συντελεστές κόστους έπεται και νέα ανατίμηση ύψους 6% τους επόμενους μήνες.

Επενδυτικό πρόγραμμα 30 εκατ. ευρώ

Έχοντας υπερτριπλασιάσει τον τζίρο της σε διάστημα έξι ετών, από 11,8 εκατ. ευρώ το 2016 θα «κλείσει» με πωλήσεις 40 εκατ. ευρώ το 2022, όπως ανέφερε ο κ. Αγγελάκης στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τα 60 χρόνια από την δημιουργία της εταιρείας, η Αγγελάκης έχει καταθέσει επενδυτικό σχέδιο ύψους 24 εκατ. ευρώ προκειμένου να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Δράση 1 και Δράση 2) μέσω επιχορήγησης 50% επί του προϋπολογισμού της επένδυσης. Το 20% θα είναι ίδια κεφάλαια και το υπόλοιπο 30% θα προέλθει από δανεισμό.

Στη φάση αυτή αναμένεται η έγκριση των σχετικών φακέλων, ενώ θα ακολουθήσει η κατάθεση ακόμη ενός επενδυτικού σχεδίου ύψους 6 εκατ. ευρώ στα καθεστώτα του Αναπτυξιακού Νόμου.

Τι αφορούν οι επενδύσεις

Οι επενδύσεις την επόμενη τριετία αφορούν τον διπλασιασμό της δυναμικότητας του εργοστασίου πτηνοσφαγής (από 2.500 κοτόπουλα την ώρα σε 5.000), την απόκτηση νέων μηχανών συσκευασίας, την επέκταση των αποθηκευτικών χώρων κατά 7.000 τ.μ., τη δημιουργία νέας μονάδας προψημένων και έτοιμων γευμάτων, τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου ζωοτροφών, την εξαγορά εκκολαπτηρίου που προς το παρόν μισθώνεται, τη δημιουργία μονάδων πατρογονικών, την κατασκευή φωτοβολταϊκών και την αλλαγή του στόλου των φορτηγών της εταιρείας.

Η ποιότητα μπορεί να είναι ανταγωνιστική

Στη δουλειά από τα 10 χρόνια του, ο Θάνος Αγγελάκης μαζί με τον Ταξιάρχη και τη Νεκταρία Αγγελάκη εκπροσωπούν τη δεύτερη γενιά στο τιμόνι της εταιρείας.

«Από την πρώτη ύλη μέχρι το τελικό προϊόν επενδύουμε στην ποιότητα και στην αειφορία» λέει ο ίδιος, τονίζοντας ότι ένα ποιοτικό προϊόν μπορεί να είναι και ανταγωνιστικό.

Σημειωτέο πως η εταιρεία συνεργάζεται με πανεπιστήμια και επενδύει σε R&D, ενώ ετοιμάζεται να λανσάρει νέα προϊόντα με ισχυρισμούς διατροφής και υγείας.

Με 150% «τρέχουν» οι εξαγωγές

Την ίδια ώρα η διοίκηση της Αγγελάκης φιλοδοξεί τα προϊόντα της εταιρείας να βρεθούν στο τραπέζι περισσότερων Ευρωπαίων, Αράβων και Ασιατών.

Ήδη η μικρή οικογενειακή πτηνοτροφική επιχείρηση που ίδρυσαν το 1962 στη Χαλκίδα ο Νικόλαος και η Παναγιώτα Αγγελάκη, έχει φτάσει να πουλάει στο Ντουμπάι κατεψυγμένα επώνυμα προϊόντα κοτόπουλου αξίας 3 εκατ. ευρώ με τις εξαγωγές να καταγράφουν αύξηση 150% στο οκτάμηνο.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η κατανάλωση κοτόπουλου στο Ντουμπάι ανέρχεται σε 71 κιλά κατ’ άτομο ετησίως, όταν στην Ελλάδα το αντίστοιχη κατά κεφαλή κατανάλωση είναι 23 κιλά ετησίως.

Η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας αντιστοιχεί πλέον στο 10% του τζίρου της (στοιχεία οκταμήνου) και στόχος είναι σύμφωνα με τον CEO να διευρυνθεί περαιτέρω εξ ου και η πρόσληψη εξειδικευμένου στελέχους προκειμένου να αναλάβει τις πωλήσεις στην Κεντρική Ευρώπη.

Συνολικά, η εταιρεία εξάγει νωπά και κατεψυγμένα προϊόντα σε πάνω από 10 χώρες στην Ευρώπη (Τσεχία, Ουγγαρία, Αυστρία, Σλοβακία, Γερμανία κ.ά.) και στην Ασία (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Χονγκ Κονγκ), με ναυαρχίδα το προϊόν «Ελαιοπουλάκι». Πρόκειται για κοτόπουλα που τρέφονται με 100% φυτικές τροφές και 2% αγνό ελαιόλαδο.

Εγχώριες πωλήσεις

Εντός των τειχών, οι πωλήσεις της Αγγελάκης «μοιράζονται» κατά 70% στο retail, με παρουσία στις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Θανόπουλος, Κρητικός και Lidl (παράγει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας) και κατά 30% στο HO.RE.CA., διατηρώντας συνεργασίες με αλυσίδες εστίασης, όπως η KFC και η TGI Fridays, καθώς και ψητοπωλεία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις