Με δέκα καταστήματα κάνει ντεμπούτο η πολωνική αλυσίδα Pepco στην ελληνική αγορά, με το πρώτο, συνολικής επιφάνειας 500 τ.μ., να ξεκινά τη λειτουργία του αύριο, Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου, στο Piraeus Retail Park της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, εταιρεία του ομίλου Fourlis.
Τα εγκαίνια του δεύτερου καταστήματος της αλυσίδας χαμηλού κόστους που αναπτύσσεται με τρομακτικούς ρυθμούς ανοίγοντας ένα κατάστημα την ημέρα, θα γίνουν την επόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τρίτη, 11 Οκτωβρίου, στην Πέτρου Ράλλη.
Διαβάστε επίσης: Ποια είναι η «πολωνική Jumbo» των 4,1 δισ. ευρώ που έρχεται στην Ελλάδα
Θα ακολουθήσουν ένα ακόμη κατάστημα στην Αττική, ένα στη Λάρισα και δύο στη Θεσσαλονίκη, με την Ελλάδα να γίνεται η 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η Pepco και η 19η περιοχή για τη μητρική εταιρεία, τον όμιλο PEPCO, στον οποίο ανήκει η αλυσίδα hard discount Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η μικρότερη Brand Dealz στην Πολωνία και την Ιρλανδία.
Δίπλα στον Σκλαβενίτη
Το ενδιαφέρον είναι ότι το κατάστημα στην Πέτρου Ράλλη, όπως και εκείνο που θα ανοίξει στο Ίλιον τον Νοέμβριο, βρίσκονται δίπλα σε hypermarket της Σκλαβενίτης.
«Τα καταστήματα της Pepco είναι παρόντα σε εμπορικά κέντρα, πάρκα λιανικής και κοντά σε λεωφόρους με πρόσβαση σε πυκνοκατοικημένες περιοχές» ανάφερε η κα Anca Radu, διευθύντρια Λιανικής Πώλησης της Pepco για τη Νότια Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου. Συμπλήρωσε μάλιστα, ερωτηθείσα σχετικά, ότι η γειτνίαση με μεγάλα καταστήματα τροφίμων είναι κάτι που συνηθίζεται στις αγορές που αναπτύσσεται η Pepco.
…και στα Jumbo
Όμως, το ακόμη πιο ενδιαφέρον, είναι πως το κατάστημα της Pepco στο Ίλιον βρίσκεται στο Escape Center όπου μεγάλο κατάστημα εκτός από την αλυσίδα Σκλαβενίτης διαθέτει και η Jumbo. Θεωρητικά, η πελατεία της λιανεμπορικής αλυσίδας του Απόστολου Βακάκη είναι αυτή που στοχεύει και το πολωνικό brand.
Το τρίτο κατάστημα Pepco στην Αττική θα ανοίξει τον Νοέμβριο στο Μαρούσι και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο Avenue.
Λάρισα και Θεσσαλονίκη
Επίσης εντός του Νοεμβρίου θα προστεθούν στο δυναμικό της Pepco, η οποία αριθμεί συνολικά 2.918 σημεία πώλησης στην Ευρώπη, ένα κατάστημα στο εκπτωτικό και ψυχαγωγικό κέντρο Fashion City Outlet στη Λάρισα.
Επιπλέον, δύο καταστήματα θα κάνουν εγκαίνια στη Θεσσαλονίκη. Το πρώτο στη Σταυρούπολη, δίπλα στο μεγάλο κατάστημα Public – Media Markt και το δεύτερο στην περιοχή της Πυλαίας.
Έρχονται ακόμη τρία καταστήματα
Εκτός από τα επτά καταστήματα, τα οποία αναφέρθηκαν πιο πάνω, η αλυσίδα βρίσκεται στην τελική φάση για να υπογράψει μισθωτήρια για ακόμη τρία καταστήματα με τον τελικό αριθμό των σημείων πώλησης που θα λειτουργήσουν να είναι απροσδιόριστος.
Ο κ. Bogdan Grigoriu, Operations Manager της Pepco για τη Βουλγαρία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία, εξέφρασε την αισιοδοξία ότι η Pepco και θα αποδειχτεί δημοφιλής στους Έλληνες, καθώς η χώρα αποτελεί βασική αγορά για τον όμιλο.
10 ευρώ η αξία του μέσου καλαθιού
Με τον ακριβότερο κωδικό στα καταστήματα Pepco να μην ξεπερνά τα 30 ευρώ, η αλυσίδα προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων που ανήκουν σε περίπου 500 κατηγορίες.
Τα ρούχα και τα υποδήματα αποτελούν περίπου το 60% του διαθέσιμου εμπορεύματος, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτουν είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του σπιτιού και άλλα προϊόντα, όπως παιχνίδια.
Στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων η αξία του μέσου καλαθιού ανέρχεται στα 10 ευρώ, σύμφωνα με τον κ. Grigoriu, ενώ δυτικότερα, όπως π.χ. στην Ισπανία ανεβαίνει στα 13 ευρώ.
Το προφίλ των πελατών της Pepco
– Στις περισσότερες αγορές όπου η αλυσίδα Pepco έχει παρουσία τη «γνωρίζουν» το 90-96% των γυναικών.
– Το πελατειακό κοινό των καταστημάτων Pepco είναι κυρίως γυναίκες περίπου 39 ετών, με ένα ή δύο παιδιά.
– Εννέα στους δέκα πελάτες της αλυσίδας (ποσοστό 92%) χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και πάνω από τους μισούς, ήτοι το 55%, έχει παιδιά ηλικίας 14 ετών και κάτω.
– Το εισόδημα των πελατών της Pepco ανέρχεται κατ’ άτομο στα 476 ευρώ και ανά νοικοκυριό τα 1.195 ευρώ.
– Το 66% προγραμματίζει την επίσκεψή του στην Pepco και επισκέπτεται καταστήματα 3,5 φορές το μήνα.
Αριθμοί και ρυθμοί που ζαλίζουν
Η πολωνική αλυσίδα με βασικό χαρακτηριστικό τις χαμηλές τιμές (value retailing) αναπτύσσεται με ρυθμούς εξωπραγματικούς.
Το 2016 άνοιξε το 1000ο κατάστημα και τέσσερα χρόνια μετά, το 2020, ο αριθμός των καταστημάτων διπλασιάστηκε, ενώ σήμερα κοντεύει τα 3.000.
Μόνο κατά την περίοδο Μαρτίου – Ιουνίου 2022 εφέτος άνοιξαν 109 νέα καταστήματα Pepco, ενώ για να γίνει αντιληπτή η ταχύτητα με την οποία κάνει… εγκαίνια η αλυσίδα: στην Αυστρία εισήλθε μόλις πέρυσι και ήδη αριθμεί 52 σημεία πώλησης. Στη Βουλγαρία μέσα σε τρία χρόνια παρουσίας διαθέτει 122 καταστήματα, ενώ σε Ιταλία και Σερβία που ξεκίνησε το 2020 διαθέτει σήμερα 79 και 83 καταστήματα αντίστοιχα.
Στο 9μηνο (κλείνει την οικονομική χρήση τέλος Σεπτεμβρίου) ο τζίρος του ομίλου ανήλθε σε 3,58 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση YTD κατά 17,4% σε σταθερή βάση νομίσματος, ενώ έχει ανοίξει 350 νέα καταστήματα (εξαιρουμένου του κλεισίματος 59 καταστημάτων Fultons).
Επί του παρόντος, η Pepco απασχολεί 24.000 εργαζόμενους, ενώ στην ελληνική αγορά σχεδιάζεται η πρόσληψη περισσότερων από 150 εργαζομένων κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του δικτύου της αλυσίδας.
Latest News
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024