Η σημασία των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας της Βορείου Ελλάδας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής αναδείχτηκε στην ημερίδα με τίτλο «Βόρεια Ελλάδα: Γέφυρα μεταφορών Ανατολής και Δύσης» που συνδιοργάνωσαν η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) και η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς ΠΕΕΔ, με την υποστήριξη του ΣΕΒΕ, στη Θεσσαλονίκη.
Η ημερίδα διεξήχθη με αφορμή τη φιλοξενία της 40ης Γενικής Συνέλευσης του «Οργανισμού Μεταφορών των Χωρών της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας» BSEC URTA, με την παρουσία του Umberto de Pretto, Γενικού Γραμματέα της International Road Transport Union (IRU).
Αναβάθμιση οδικών μεταφορών
Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, οι στόχοι της ελληνικής Πολιτείας για την αναβάθμιση των οδικών και συνδυασμένων μεταφορών της Βορείου Ελλάδας (βελτίωση οδικών υποδομών, δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, ψηφιοποίηση τελωνειακών διαδικασιών, συνδέσεις με λιμάνια και σιδηρόδρομο).
Αντίστοιχα, οι εκπρόσωποι των διεθνών οργανισμών και φορέων αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, στην ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ των χωρών της Μαύρης Θάλασσας, της ομογενοποίησης / ψηφιοποίησης των εγγράφων και της βελτίωσης των υπηρεσιών στις συνοριακές διελεύσεις, ώστε να καταστούν πιο αποδοτικές οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Η ημερίδα άνοιξε με τους χαιρετισμούς του προέδρου της ΟΦΑΕ, Απόστολου Κενανίδη, του προέδρου της ΠΕΕΔ, Δημήτρη Κιούση και του αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτη Σχοινά, ο οποίος υπογράμμισε ότι «οι οδικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία», τονίζοντας ότι, τόσο την περίοδο της πανδημίας, όσο και την τρέχουσα περίοδο απέδειξαν την ανθεκτικότητα και ευελιξία τους.
Στη συνέχεια μίλησαν η επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Βόρεια Ελλάδα, Μαρία Αντωνίου και ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, οι οποίοι παρέθεσαν τις δράσεις της κυβέρνησης για την ανάδειξη της Βορείου Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κέντρο των Βαλκανίων, μέσω της δημιουργίας του Εμπορευματικού Κέντρου στον Γκόνο, των νέων οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και της ιδιωτικοποίησης των λιμένων Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας.
Ο ρόλος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών
Στη συνέχεια διεξήχθη το πάνελ «Ο ρόλος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου στην περιοχή των Βαλκανίων, με κέντρο τη Βόρεια Ελλάδα», στο οποίο συμμετείχαν ο Ambassador Dimitrios Rallis, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του BSEC PERMIS, ο Umberto de Pretto, γενικός γραμματέας της International Road Transport Union, ο Eduart Kasa πρόεδρος του BSEC-URTA και ο Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της ΟΦΑΕ.
Στο πάνελ αυτό αναδείχτηκαν, μεταξύ άλλων, ζητήματα, όπως οι καθυστερήσεις στα σύνορα, οι αλλαγές που έχουν επέλθει στην εφοδιαστική αλυσίδα από τον πόλεμο στην Ουκρανία, η έλλειψη οδηγών και η ανάγκη ψηφιοποίησης των ταξιδιωτικών εγγράφων.
Παθογένειες
Ακολούθησε το πάνελ «Η ανάπτυξη ενός διεθνούς δικτύου συνδυασμένων μεταφορών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Βόρειας Ελλάδας», με την συμμετοχή του Ιωάννη Φετάνη, γενικού εμπορικού διευθυντή του ΟΛΘ, του Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου, προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ και του Συμβουλίου Εφοδιαστικής, του Σεραφείμ Κάπρου, προέδρου του τμήματος Ναυτιλιακών & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, του Δημήτριου Βλάχου, προέδρου της Eλληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδας και του Βασίλειου Καμπάκη, προέδρου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης.
Στο πάνελ αυτό αναδείχτηκαν, μεταξύ άλλων, οι παθογένειες των ελληνικών εμπορευματικών και συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και οι ευκαιρίες που γεννιούνται από τις τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις.
Διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο
Ακολούθησε το πάνελ «Η σημασία της συνεργασίας Πολιτείας και Αγοράς για την ανάπτυξη ενός διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου στη Βόρεια Ελλάδα», με την συμμετοχή του Γεώργιου Πιτσιλή, Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, του Πάρη Μπίλια, Αντιπεριφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, του Αναστάσιου Καπνοπώλη, προέδρου του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, του Συμεών Διαμαντίδη, προέδρου του Συνδέσμου Εξαγωγέων, του Χρήστου Γιαννακάκη, αντιπροέδρου της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών και του Παναγιώτη Βλαχογιώργη, αντιπροέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς και διευθύνοντος συμβούλου της Vlachogiorgis Transport.
Στο πάνελ αυτό αναδείχτηκε ο κρίσιμος ρόλος των ελληνικών εξαγωγών και των αγροτικών προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας της Βορείου Ελλάδας και οι προωθούμενες ενέργειες για τη βελτίωση των τελωνειακών διαδικασιών.
Το τελευταίο πάνελ είχε τίτλο «H νέα εποχή των οδικών εμπορευματικών μεταφορών: Χρηματοδοτικά εργαλεία και έργα καινοτομίας», στο οποίο συμμετείχαν ο Aριστοτέλης Σπηλιώτης, γενικός γραμματέας της Black Sea Trade & Development Bank, ο Σταμάτιος Ανδριανόπουλος, executive consultant της «Σύμβουλοι Οργανώσεως Επιχειρήσεων PLANNING», η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, διευθύντρια ερευνών ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, επικεφαλής Ερευνητικού Τμήματος Υποδομών, Δικτύων, Κινητικότητας & Logistics, ο Δημήτριος Κιούσης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, η Asli Calik, Head of Transport & Logistic Systems Dept. TOBB, Former President of BSEC-URTA και ο Γεώργιος Ασλανίδης, υποδιευθυντής Διεύθυνσης Καταστημάτων Αττικής Ι, Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας της Alpha Bank.
Στο πάνελ αυτό, αφού πρώτα παρουσιάστηκαν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο μεταφορικός κλάδος, όπως η ανάγκη εκσυγχρονισμού του στόλου και η εξεύρεση ικανοποιητικού έργου, παρατέθηκαν μέτρα οικονομικής ενίσχυσης (χρηματοδοτικά εργαλεία και προτάσεις).
Την ημερίδα παρακολούθησαν περισσότεροι από 200 σύνεδροι, φανερώνοντας τη σημασία που τυγχάνουν οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα.
Latest News
Δειγματοληπτικούς ελέγχους στις πολεοδομίες για διαφθορά, προανήγγειλε ο Σκυλακάκης
Αναφερόμενος στα αυθαίρετα, ο Θόδωρος Σκυλακάκης σημείωσε πως δημιουργείται ο μηχανισμός και πώς πρώτα θα κατεδαφίζονται τα νέα αυθαίρετα
Έλεγχοι και μέτρα μειώνουν την παραβατικότητα στην αγορά καυσίμων - Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ
Η ΑΑΔΕ προχώρησε σε ελέγχους που οδήγησαν σε συμμόρφωσή των πρατηρίων σε ποσοστό από 71% έως και 99% ανάλογα με την κατηγορία υποχρέωσης
Περισσότερη διαφάνεια για το ΡΕΡΡ υποσχέθηκε η ΕΚΤ - Τι αλλάζει από τη νέα χρονιά
Οι επανεπενδύσεις των ομολόγων θα σταματήσουν την επόμενη εβδομάδα καθώς οι εργασίες της ΕΚΤ κλείνουν ενόψει των Χριστουγέννων
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορίες για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα» - Τι απαντά ο επιχειρηματίας
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες - Τι απαντά στις κατηγορίες ο επιχειρηματίας με ανακοίνωσή του
Στα 20 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το δημογραφικό
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης θα έχει δεκαετή χρονικό ορίζοντα και θα περιλαμβάνει περισσότερες από 100 δράσεις, ενώ η κυβέρνηση το έχει προϋπολογίσει σε 20 δισ. ευρώ.
Σήμερα αποπληρώνονται 7,9 δισ. για μνημονιακό χρέος
H Ελλάδα έχει ήδη προπληρώσει 5,29 δισ. ευρώ το 2023 από την Δανειακή Διευκόλυνση (Greek Loan Facility – GLF), ενώ εξόφλησε πλήρως το ΔΝΤ το 2022
Την Κυριακή οι ανακοινώσεις για τις τράπεζες - Ερχεται δέσμη μέτρων
Eίναι μια συνολική δέσμη παρεμβάσεων που θα ανακοινώσει πρωθυπουργός που έχει να κάνει και με τις προμήθειες, είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΟΙΚ σχετικά με τις αναμενόμενες πρωθυπουργικές ανακοινώσεις
Τι ζητά η Κομισιόν για τους πλειστηριασμούς – Πώς προχωράει ο Φορέας Επαναμίσθωσης Ακινήτων
Μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2024 οι προγραμματισμένοι πλειστηριασμοί αυξήθηκαν κατά 7%
Βενζινάδικα: Πρόστιμα – φωτιά και διετές «λουκέτο» για πειραγμένες αντλίες
Τι προβλέπει το νέο ποινολόγιο της ΑΑΔΕ για όσα βενζινάδικα κλέβουν καταναλωτές και κράτος
Γερμανικά ΜΜΕ εξαίρουν τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας
Την επίτευξη ρυθμών ανάπτυξης στην Ελλάδα υψηλότερων από ό,τι στη Γερμανία επισημαίνουν Zeit και δίκτυο RND με δημοσιεύματά τους