Στο Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων «ΠΕΔΜΕΔΕ ECO» εισέρχεται ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ.
H ΠΕΔΜΕΔΕ ECO έχει συσταθεί από την Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΔΜΕΔΕ). H γεωγραφική εμβέλεια του Συστήματος εκτείνεται στις περιφερειακές ενότητες Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Ευβοίας, Μαγνησίας, Αιτωλοακαρ-νανίας, Αρκαδίας, Βοιωτίας, Έβρου, Ευρυτανίας, Ηλείας, Ηρακλείου, Θήρας, Ιωαννίνων, Κέρκυρας, Κοζάνης, Λάρισας, Πέλλας, Ροδόπης, Σποράδων, Σύρου, Τήνου, Τρικάλων, Χανίων και Χίου.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η συγκεκριμένη ενέργεια εντάσσεται με συνέπεια στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ για την πρακτική εφαρμογή του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας στον κατασκευαστικό κλάδο. Πρόκειται για μία στρατηγική κίνηση που δημιουργεί νέα δεδομένα στην εναλλακτική διαχείριση των ΑΕΚΚ με πολλαπλά περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη, καθώς με την ορθολογική διαχείριση των οικοδομικών αποβλήτων εξοικονομούνται φυσικοί πόροι και ενέργεια.»
Τα απόβλητα
Τα Απόβλητα Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) αποτελούν έναν από τους πλέον “παραγωγικούς” τομείς αποβλήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αφού παράγονται ετησίως περίπου 850 εκ. τόνοι, ποσό που αντιπροσωπεύει το 25-30% του συνόλου των αποβλήτων της ΕΕ. Αυτά παράγονται κατά την νέα κατασκευή, την ολική ή μερική κατεδάφιση κτιρίων και γενικώς έργων υποδομών και οδοποιίας. Ως εκ τούτου, αποτελούνται από πλήθος υλικών (σκυρόδεμα, μέταλλα, γυαλί, ξύλο, τούβλα, πλαστικά, χώμα άσφαλτο, γύψο), πολλά εκ των οποίων μπορούν να ανακυκλωθούν. Η ανακύκλωση αυτή έχει χαρακτηρισθεί ως προτεραιότητα από την ΕΕ και έχει αποτυπωθεί στην Οδηγία 2008/98/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Σύμφωνα με την ίδια Οδηγία, η οποία έχει ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία από το 2010, όλα τα κράτη μέλη πρέπει να επιτύχουν ποσοστό ανακύκλωσης των ΑΕΚΚ τουλάχιστον 70% μέχρι το 2020.
«Συνεργασία ευθυγραμμισμένη με την “πράσινη” στρατηγική»
«Η συνεργασία αυτή είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με την ‘’πράσινη’’ στρατηγική του Ομίλου, καθώς η διαχείριση και επαναχρησιμοποίηση των ΑΕΚΚ είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον κλάδο των αειφόρων κατασκευών», δήλωσε σχετικά ο κ. Δημήτρης Χανής, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ. «Με την αξιοποίηση των ΑΕΚΚ, ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ συμβάλλει στη μετατροπή τους από δυνητικές εστίες ρύπανσης και υποβάθμισης του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος, σε πολύτιμες πρώτες ύλες, με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και το περιβάλλον, όπως συμβαίνει ήδη σε αρκετές χώρες της Ευρώπης», πρόσθεσε.
«Νέα αρχή»
Από την πλευρά του ο κ. Μιχαήλ Δακτυλίδης, Πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ, ανέφερε ότι «η στρατηγικής σημασίας συνεργασία του κορυφαίου Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος του Holcim Group, και της ΠΕΔΜΕΔΕ, της πολυπληθέστερης και μοναδικής με ευρωπαϊκή εκπροσώπηση εργοληπτικής οργάνωσης, σηματοδοτεί μία νέα αρχή για τη διαχείριση των ΑΕΚΚ και τη λειτουργία της ΠΕΔΜΕΔΕ ECO. Με γνώμονα την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητα του ΣΣΕΔ ΠΕΔΜΕΔΕ ECO είναι βέβαιο ότι θα επιτευχθεί και θα προαχθεί ο στόχος και των δύο εταιριών για την κυκλική οικονομία καθώς και την εξυγίανση και αναβάθμιση του κλάδου.»
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος