H Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κένυα, εγκαινίασαν σήμερα 19 Νοεμβρίου, στη Μομπάσα το πρώτο τμήμα ενός αναβαθμισμένου αυτοκινητόδρομου μήκους 560 χιλιομέτρων κατά μήκος του βόρειου διαδρόμου, της πιο πολυσύχναστης διαδρομής εμπορίου και μεταφορών της Ανατολικής Αφρικής.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Κομισιόν, αυτό αποτελεί μέρος της ευρύτερης υποστήριξης της ΕΕ για τη δημιουργία έντεκα στρατηγικών διαδρόμων μεταφορών σε όλη την Αφρική στο πλαίσιο του επενδυτικού πακέτου 150 δισεκατομμυρίων ευρώ Global Gateway EU-Africa για την ενίσχυση βιώσιμων και αξιόπιστων συνδέσεων, αλυσίδων αξίας, υπηρεσιών και θέσεων εργασίας που μπορούν να ωφελήσουν τόσο την Αφρική όσο και την Ευρώπη.

Διαβάστε επίσης – Η ΕΕ ανοίγει «Παγκόσμια Πύλη» για να φρενάρει την Κίνα

Τα εγκαίνια πραγματοποιούνται λίγες ημέρες πριν από τη συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής και της Αφρικανικής Επιτροπής στις Βρυξέλλες για την από κοινού αξιολόγηση της προόδου στην υλοποίηση μετασχηματιστικών έργων στο πλαίσιο αυτού του επενδυτικού πακέτου.

Συνδέοντας λιμάνια

Η ΕΕ έχει υποστηρίξει αυτό το τμήμα του Βόρειου Διαδρόμου με επιχορηγήσεις 30 εκατ. ευρώ. Το εναρκτήριο τμήμα αυτού του νέου διαδρόμου εκτείνεται 54 χιλιόμετρα συνδέοντας τη Μομπάσα – τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Κένυας και το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Αφρικής – με το Κιλίφι, μια παράκτια πόλη στον βορρά.

Η βελτιωμένη υποδομή αυτοκινητοδρόμων θα αυξήσει τη χωρητικότητα των οχημάτων της διαδρομής και θα βελτιώσει σημαντικά την περιφερειακή συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα για αγροτικές και αστικές περιοχές.

Ως έργο που υποστηρίζεται από την ΕΕ, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και στη διασφάλιση θετικού κοινωνικοοικονομικού αντίκτυπου για τις κοινότητες κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου Μομπάσα – Κιφίλι. Αυτό περιλαμβάνει περιβαλλοντικά και κοινωνικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένων προγραμμάτων κατάρτισης για άνεργους νέους και βελτιώσεων για τις μη μηχανοκίνητες μεταφορές, έτσι ώστε να ωφεληθεί ολόκληρος ο τοπικός πληθυσμός.

Ευκαιρίες για την Κένυα και την Ανατολική Αφρική στο πλαίσιο της Global Gateway

Η ΕΕ υποστηρίζει τέσσερα ευρύτερα έργα μεταφορών που βρίσκονται σε εξέλιξη για την επέκταση του βόρειου διαδρόμου στην Κένυα και τις γειτονικές χώρες, παρέχοντας θαλάσσια πρόσβαση σε χώρες όπως η Ουγκάντα, η Ρουάντα, το Μπουρούντι και η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (ΛΔΚ).

Ο αυτοκινητόδρομος Mobasa-Kifili που άνοιξε σήμερα αποτελεί επίσης μέρος του παράκτιου διαδρόμου, μιας διαδρομής μεταφοράς που συνδέει πόλεις-λιμάνια από το Dar-Es-Salaam στην Τανζανία, μέσω της Κένυας και στη συνέχεια κινείται προς την ενδοχώρα προς την Αιθιοπία και το Νότιο Σουδάν.

Η ΕΕ παρέχει 85 εκατ. ευρώ σε επιχορηγήσεις για την αναβάθμιση αυτών των έργων αυτοκινητοδρόμων στην Κένυα, ενώ η ΕΤΕπ και η KfW έχουν υποστηρίξει από κοινού τα έργα με 190 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολική υποστήριξη της Ομάδας Ευρώπης του έργου σε 275 εκατ. ευρώ.

Η κοινοπραξία περιλαμβάνει επίσης υποστήριξη από την Αφρικανική Τράπεζα Ανάπτυξης (AfDB) και την κυβέρνηση της Κένυας. Συμπεριλαμβανομένων όλων των συνεισφορών των εταίρων, ο συνολικός προϋπολογισμός για την αναβάθμιση του Βόρειου Διαδρόμου είναι 756 εκατ. ευρώ.

Η ΕΕ και η Κένυα συνεργάζονται στον τομέα των μεταφορών για περισσότερα από 30 χρόνια. Αυτό έχει επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις για τους διαδρόμους του Βορρά και της Αιθιοπίας/Νότιου Σουδάν. Περισσότερα από 550 εκατομμύρια ευρώ έχουν χορηγηθεί ως επιχορηγήσεις της ΕΕ, οι οποίες επέτρεψαν και ενίσχυσαν τις εμπορικές ροές μεταξύ της Κένυας και των γειτόνων της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Πολυτέλεια: Αυξήσεις εκτός τόπου και χρόνου – Ποιοι παίκτες επηρεάζονται
Διεθνή |

Αυξήσεις στην πολυτέλεια εκτός τόπου και χρόνου - Ποιοι παίκτες επηρεάζονται

Μεγαλύτερο αντίτιμο καλούνται να καταβάλουν οι καταναλωτές στην πολυτέλεια, την ίδια στιγμή που σπεύδουν να καταγγείλουν τον «πληθωρισμό της απληστίας» με την τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ να αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών. Και παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν πότε το πολύ… γίνεται πάρα πολύ, οι αυξήσεις […]