Ρυθμό ανάπτυξης 18% στην αξία των online πωλήσεων κατέγραψαν τα Online Φαρμακεία, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Μάλιστα, τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022 οι Έλληνες καταναλωτές, έχουν πραγματοποιήσει αγορές αξίας 201 εκατ. με ΦΠΑ, σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group.

Ο μέσος όρος των εκπτώσεων που βρίσκουν οι καταναλωτές στο ψηφιακό ράφι των φαρμακείων κυμαίνεται στο 39%, αυξημένη μάλιστα κατά 1 μονάδα συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

Η πρόσφατη ΚΥΑ

Μάλιστα, η πρόσφατη ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.

Τα στοιχεία αυτά μαζί με πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο τριμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας, επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Προϊόντα υγείας και βρεφικά είδη

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών σε επίπεδο 9μηνου αναδεικνύονται οι εξής: +44% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +28% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +11% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +7% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +5% σε διάφορα προϊόντα. Η κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας συνεχίζει να κατέχει την πρωτιά με το 46% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου να προέρχονται από εκείνη, με τα προϊόντα περιποίησης προσώπου να κυριαρχούν. Αντιθέτως, αν και η κατηγορία των προϊόντων υγείας συνεχίζει να γνωρίζει την μεγαλύτερη ανάπτυξη, είναι υπαίτια μόλις για το 12% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου. Καθώς η πανδημία έχει πλέον υποχωρήσει από το μυαλό των καταναλωτών έκτος από την ανάπτυξη της κατηγορίας των προϊόντων υγείας επηρεάζονται και οι εκπτώσεις που συναντώνται σε εκείνη, καθώς στο 9μηνο που μελετάται, οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού γνωρίζουν μεγάλες εκπτώσεις της τάξεως του 66% και 63% αντιστοίχως.

Μειωμένο το αγοραστικό καλάθι

Όσον αφορά το μέσο αγοραστικό καλάθι το 9μηνο του 2022, εντοπίστηκε μια μείωση στην αξία του, με εκείνη να διαμορφώνεται στα €43,70 με το ΦΠΑ από €44,90 που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αντιστοίχως, η μέση ποσότητα προϊόντων που τοποθέτησαν οι καταναλωτές στο ηλεκτρονικό τους καλάθι αυξήθηκε κατά 7% και έφτασε στα 4,9 τεμάχια με τα 1,9 από αυτά να είναι προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας.  Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι ο πληθωρισμός δεν ακούμπησε το κανάλι του ηλεκτρονικού φαρμακείου στο διάστημα του 9μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ταυτόχρονα, τα στοιχεία της εταιρείας επιβεβαιώνουν ότι τα μεγαλύτερα ηλ. φαρμακεία, δηλαδή εκείνα με περισσότερες από 200 χιλιάδες online επισκέψεις τον μήνα έκαστο, συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη στις πωλήσεις τους από τα μικρότερης επισκεψιμότητας ηλ. φαρμακεία.

Τα κανάλια  του marketing

Στα marketing κανάλια, σε επίπεδο 9μηνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση επιφέροντας το 41% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 17% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 14%.

Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν ενεργά την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 65% έναντι των συσκευών desktop & laptops (35%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών, προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα.

Το τριμηνιαίο report της Convert Group για τον κλάδο του Online Φαρμακείου δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/resources/reports. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Βραβεύεται για 5 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας και ένα από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ευρώπης για το 2021 και απασχολεί 65 άτομα επιστημονικό προσωπικό, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Ελληνικά Γαλακτοκομεία: «Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την οικογένεια Σαράντη
Επιχειρήσεις |

«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη

Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία