Το ήμισυ της αύξησης της παγκόσμιας παραγωγής κατά τις δύο πρώτες δεκαετίες της χιλιετίας δημιουργήθηκε από περιοχές που αποτελούν λιγότερο από το 1% της παγκόσμιας έκτασης, σύμφωνα με ανάλυση του Παγκόσμιου Ινστιτούτου McKinsey για περισσότερες από 178 χώρες.

Διαβάστε επίσης: Κίνα: Οι πλουσιότεροι Κινέζοι ξοδεύουν περισσότερο φέτος – Σε περικοπές προχωρούν οι φτωχότεροι

Συγκέντρωση της ανάπτυξης σε μεγάλα αστικά κέντρα

Αν και οι πόλεις διαδραμάτιζαν πάντοτε σημαντικό ρόλο στην προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης, τα στοιχεία αναδεικνύουν το βαθμό στον οποίο η ανάπτυξη συγκεντρώθηκε σε μέρη όπως η Σενζέν και η Γκουανγκζού στην Κίνα, το Δελχί και η Μπανγκαλόρ στην Ινδία, το Λος Άντζελες και το Ντάλας στις ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης: Ευρώπη: Χιλιάδες απολύσεις από επιχειρήσεις – κολοσσούς φέρνει η διαφαινόμενη ύφεση

Ο John Bluedorn, αναπληρωτής επικεφαλής του ΔΝΤ, δήλωσε ότι η αυξανόμενη κυριαρχία των αστικών περιοχών στην προώθηση της ανάπτυξης αντανακλά τα οικονομικά οφέλη από την αυξημένη εξειδίκευση.

Η έρευνα έδειξε ότι η ανάπτυξη ήταν γεωγραφικά διασκορπισμένη, με τις κορυφαίες πόλεις να είναι διασκορπισμένες σε 130 χώρες που βρίσκονται σε κάθε ήπειρο, με τις πιο ευημερούσες περιοχές στις φτωχότερες χώρες να έχουν συχνά περισσότερα κοινά με τις πόλεις των προηγμένων οικονομιών παρά με τις γειτονικές τους.

Το Πόρτο, στην Πορτογαλία, και η Μαπούσα, στην Ινδία, είχαν παρόμοιο κατά κεφαλήν ΑΕΠ το 2019, παρά το γεγονός ότι η Πορτογαλία είναι πάνω από πέντε φορές πλουσιότερη από την Ινδία.

Οι μεγαλουπόλεις δύο φορές πιο παραγωγικές

Η Lamia Kamal-Chaoui, διευθύντρια του Κέντρου Επιχειρηματικότητας, ΜΜΕ, Περιφερειών και Πόλεων του ΟΟΣΑ, δήλωσε ότι η έρευνα του οργανισμού με έδρα το Παρίσι, διαπίστωσε ότι οι πιο παραγωγικές περιοχές μιας χώρας, συνήθως οι μεγάλες πόλεις, είναι πλέον κατά μέσο όρο δύο φορές πιο παραγωγικές από τις λιγότερο παραγωγικές περιοχές. «Οι ανισότητες μεταξύ των τόπων έχουν αυξηθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες»,ανέφερε.

Περίπου 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι, ή το 27% του παγκόσμιου πληθυσμού το 2019, ζούσαν στις περιοχές που οδήγησαν στο ήμισυ της παγκόσμιας ανάπτυξης.

Η McKinsey διαπίστωσε ότι από το 2000 έως το 2019 περίπου 1,1 δισ. άνθρωποι στην Κίνα και σχεδόν 1 δισ. σε 75 άλλες χώρες – συμπεριλαμβανομένης της Αιγύπτου, της Βραζιλίας, της Κολομβίας και της Ινδίας – έφτασαν σε υψηλό βιοτικό επίπεδο, το οποίο ορίζεται ως μια κατάσταση στην οποία το προσδόκιμο ζωής υπερβαίνει τα 72,5 έτη και το ετήσιο πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα από το ΑΕΠ είναι μεγαλύτερο από 8.300 δολάρια.

Το μειωμένο βιοτικό επίπεδο

Η μελέτη αποκάλυψε επίσης την άλλη όψη της ανάπτυξης πολλών πόλεων: τις περιοχές με μειωμένο βιοτικό επίπεδο.

Περίπου 600 εκατομμύρια άνθρωποι ζούσαν σε περιοχές όπου το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μειώθηκε τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Ενώ η πτώση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ είναι σπάνιο γεγονός σε εθνικό επίπεδο, με τις μειώσεις να συγκεντρώνονται κυρίως σε περιοχές της Αφρικής που γνώρισαν πληθυσμιακή άνθηση, οι περιοχές που γνώρισαν μειώσεις ήταν κατανεμημένες σε 100 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των οικονομιών της G7, όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, ο Καναδάς, η Ιταλία και η Ιαπωνία.

Η McKinsey συνδύασε τα επίσημα στοιχεία με νέες ερευνητικές τεχνικές, όπως οι μελέτες φωτεινότητας με τη βοήθεια δορυφόρων, οι οποίες μετρούν τη δραστηριότητα με βάση την ποσότητα του τεχνητού φωτός που εκπέμπεται, για να καταλήξει στα συμπεράσματά της.

«Το λεπτομερές σύνολο δεδομένων μας προσφέρει μια δραματικά διαφορετική άποψη της ανθρώπινης ανάπτυξης σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Chris Bradley, διευθυντής του McKinsey.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κόσμος
Σεισμός σε Τουρκία – Συρία: Περισσότεροι από 11.200 οι νεκροί – Εκατοντάδες οι εγκλωβισμένοι
Επικαιρότητα |

Σεισμός σε Τουρκία – Συρία: Περισσότεροι από 11.200 οι νεκροί – Εκατοντάδες οι εγκλωβισμένοι

Τα σωστικά συνεργεία δυσκολεύονται να φθάσουν σε κάποιες από τις περιοχές που επλήγησαν σκληρότερα στην Τουρκία, εξαιτίας των κατεστραμμένων δρόμων, της κακοκαιρίας, της έλλειψης επαρκών πόρων και βαρέων μηχανημάτων