Χωρίς περιοριστικά μέτρα, για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια, αλλά και χωρίς να έχουν προηγηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, που σύμφωνα με τους καταστηματάρχες «θόλωναν» την εικόνα της κατανάλωσης, ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου, οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου.
Οι έμποροι τρέφουν μεγάλες προσδοκίες για τον εφετινό εκπτωτικό τζίρο και έχοντας ήδη γεμίσει ικανοποιητικά τα ταμεία τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου χωρίς όμως να έχουν φτάσει σε προ πανδημίας επίπεδα, δηλώνουν ότι τα ποσοστά των μειώσεων των τιμών θα φθάσουν έως 70%.
Στόχος είναι αυτή την εκπτωτική περίοδο να προσεγγιστεί ο προ κορωνοϊού τζίρος των 5,5 δισ. ευρώ.
Εάν οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου εν μέσω δυσβάσταχτων πληθωριστικών πιέσεων και πανάκριβης ενέργειας έχουν ρεαλιστική βάση μένει να φανεί στην πράξη.
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινούν – Ποια Κυριακή θα είναι τα καταστήματα ανοιχτά
Μπαράζ online προσφορών
Πάντως δεν περιμένει όλο το λιανεμπόριο την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, προχωρώντας ήδη σε δελεαστικές προσφορές, για ηλεκτρονικά ψώνια και όχι μόνο.
Ήδη από το βράδυ της Πρωτοχρονιάς, πολυεθνικές, αλλά και ελληνικές αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, όπως H&M και Inditex (Zara, Stradivarius, Pull & Bear, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti) αλλά και Attrativo, BSB, Toi&Moi, Pink Woman, Funky Buddha κ.ά., που διαθέτουν οργανωμένη παρουσία και στο ψηφιακό κανάλι έχουν πάρει θέση μάχης, προσφέροντας κάποιες από τις συλλογές τους με μειωμένες τιμές από 10% έως 50%. Όμως, στο ίδιο τέμπο κινούνται και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως όσες συμμετέχουν σε marketplaces.
Την ίδια ώρα online προσφορές με μειωμένες τιμές έως 50% έχουν λανσάρει και οι μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, όπως Intersport, Cosmos Sport, ZAKCRET Sports κ.λπ.
Με επιλεγμένες προσφορές και προγράμματα δόσεων επιδιώκουν να αναθερμάνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον και οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπως οι Κωτσόβολος, Public – Media Markt, Πλαίσιο κ.ά., καθώς και οι εταιρείες που εμπορεύονται είδη σπιτιού.
Επιπλέον, πολυκαταστήματα και αλυσίδες καλλυντικών προσφέρουν από τώρα ειδικά εκπτωτικά «πακέτα» για ορισμένα από τα προϊόντα τους.
Ανοιχτά την Κυριακή 15 Ιανουαρίου
Τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ θα παραμείνουν προαιρετικά ανοιχτά την Κυριακή 15 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00 έως 20:00.
Εκτός από την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν επίσης:
– 09 Απριλίου 2023 – Κυριακή των Βαΐων
– 16 Ιουλίου 2023 – Η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων
– 24 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν τα Χριστούγεννα
– 31 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν την Πρωτοχρονιά
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος αναφέρεται στους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών».
Αυτοί οι κανόνες είναι οι εξής:
– Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
– Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
– Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
– Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
– Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει.
– Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Latest News
Πρόταση Ελλάκτωρ για την αγορά του 38,79% της Reds - Στόχος η έξοδος από το ΧΑ
Το συνολικό τίμημα της πρότασης ανέρχεται σε 60,14 εκατ. ευρώ
Βακάκης: Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα ράφια της Jumbo
Για τον ανταγωνισμό, επέκταση σε νέες κατηγορίες και χώρες αλλά και τους μισθούς μίλησε χθες σε αναλυτές ο επικεφαλής της Jumbo
Πόσο πουλά τώρα η Lamda Development τα οικόπεδα στο Ελληνικό
«Σπάνε» τα ταμεία οι πωλήσεις των σπιτιών - Αύξηση τιμών 15-20% μέσα σε 10 μήνες
Ξεπουλάνε τα νέα αμοιβαία κεφάλαια των τραπεζών
Διπλάσιες οι πωλήσεις το 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο – Ένεση στα έσοδα των τραπεζών
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Ελλάκτωρ: Αυξημένα 46% τα EBITDA, στα 242,2 εκατ. για το 2023
Η ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ υπέβαλε προσφορές για έργα συνολικού ύψους €447,8 εκατ.
Βακάκης σε αναλυτές: Η Jumbo μπήκε στην Trade Estates του Φουρλή – Ανησυχώ για την ανάφλεξη στη Μ. Ανατολή
Τι είπε ο επικεφαλής της Jumbo σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές για τις επιπτώσεις στην εταιρεία από την ανάφλεξη στην Μέση Ανατολή
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
10 χρόνια η COSMOTE επενδύει στις ψηφιακές δεξιότητες των νέων μέσα από το STEM
Η COSMOTE στηρίζει και ενισχύει την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM
Στη συμμαχία Upcell η Sunlight για μετασχηματισμό της βιομηχανίας μπαταριών λιθίου
Η Sunlight ενώνει τις δυνάμεις της με ευρωπαίους εταίρους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου και την επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Ευρώπης