Οι ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης δεξαμενοπλοίων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) και της Ινδίας έχουν αυξήσει σημαντικά το μερίδιό τους στο ρωσικό εμπόριο αργού πετρελαίου από τότε που η Ευρωπαϊκή Ενωση επέβαλε απαγόρευση στις εισαγωγές στα κράτη-μέλη της, δείχνουν πρόσφατα στοιχεία.
Δεξαμενόπλοια που ελέγχονται από εταιρείες με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία μετέφεραν περισσότερο από το 60% του ρωσικού πετρελαίου από τις 5 Δεκεμβρίου, ποσοστό υπερδιπλάσιο του προηγούμενου πριν από το εμπάργκο της ΕΕ, σύμφωνα με την S&P Global Commodity Insights.
Μια ακτινογραφία του παγκόσμιου στόλου στην αυγή του νέου έτους
Η μεγαλύτερη αύξηση προήλθε από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ινδία, καθώς το ρωσικό εξαγωγικό εμπόριο στράφηκε σε νέες αγορές στην Ασία, κυρίως στην Κίνα και στην Ινδία, σύμφωνα με την ανάλυση του πρώτου μήνα δεδομένων από την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης.
Η άνοδος του αριθμού των νέων πλοιοκτητών συσχετίζεται με την πτώση του αριθμού των πλοιοκτητών από τη Δύση, των οποίων το ποσοστό στη μεταφορά ρωσικού αργού μειώθηκε από σχεδόν τα δύο τρίτα σε λιγότερο από το ένα τρίτο, σύμφωνα με την S&P.
Υπενθυμίζεται ότι οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, χρηματοδότες και φορείς εκμετάλλευσης μπορούν να συνεχίσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μόνο εάν αυτό πωλείται με λιγότερο από 60 δολάρια το βαρέλι σε πελάτες εκτός της ΕΕ και των χωρών της G7.
Στο πλαίσιο αυτό η χαμηλή τιμή του αργού Urals επέτρεψε σε ορισμένες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές, και κυρίως Ελληνες και Τούρκους, να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στο ρωσικό εμπόριο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες.
To TradeWinds ανέφερε ότι ορισμένες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες συνέχισαν να φορτώνουν αργό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας μετά την έναρξη του ευρωπαϊκού συστήματος απαγόρευσης και ανώτατων τιμών, ενώ και οι ευρωπαίοι ασφαλιστές συνέχισαν να καλύπτουν τα πλοία αφού εξασφάλισαν εγγυήσεις ότι η τιμή είναι σύμφωνη με το καθεστώς κυρώσεων που έχουν θεσπιστεί από τα δυτικά έθνη.
Ανακατάταξη
Καθώς ο αντίκτυπος του ευρωπαϊκού εμπάργκο στο ρωσικό αργό έχει αρχίσει να μειώνεται και οι αγορές σταθεροποιούνται, η «σκόνη» κατακάθεται στην πρόσφατη ανακατάταξη του εμπορίου, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking. Η ναυαρχίδα του ρωσικού αργού, η ποιότητα Urals, έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα 52,5 δολάρια το βαρέλι, περίπου 30 δολάρια το βαρέλι λιγότερο από το Brent, λόγω του ανώτατου ορίου των 60 δολαρίων το βαρέλι που επιβλήθηκε από την ΕΕ και τις χώρες της G7.
Τα φορτία του εν λόγω αργού μεταφέρθηκαν προς την Ανατολή, κυρίως στην Ινδία και στην Κίνα, αλλά, καθώς τα δεξαμενόπλοια πρέπει να διασχίσουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να μεταφέρουν τα φορτία, η τιμή του αργού μειώνεται περαιτέρω για να αντισταθμιστεί το αυξημένο κόστος μεταφοράς, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι