Οι χειμερινές εκπτώσεις έκαναν την πρεμιέρα τους την περασμένη Δευτέρα και σύμφωνα με το σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης θα διαρκέσουν έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, τα καταστήματα θα έχουν την δυνατότητα να λειτουργήσουν μία Κυριακή.
Η συγκεκριμένη ημέρα θα είναι η αυριανή (15 Ιανουαρίου), με το προτεινόμενο ωράριο να είναι 11:00 με 20:00.
Οι καταγγελίες
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία οι καταναλωτές με πολύ πιο εύκολο τρόπο θα μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες, φιλοδοξεί να ασκήσει μεγαλύτερο έλεγχο στην αγορά για την αισχροκέρδεια, για πλασματικές εκπτώσεις, αλλά και για άλλες παραβάσεις των επιχειρήσεων σε βάρος των καταναλωτών. Μάλιστα, οι επώνυμες καταγγελίες θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα.
Οι καταγγελίες από τους καταναλωτές θα μπορούν να γίνονται στην πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr και αφορούν πιθανές παραβάσεις εντός Ελλάδας, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην πλατφόρμα εμφανίζονται πέντε διαφορετικές θεματικές επί των οποίων μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία οι καταναλωτές: καταναλωτικά αγαθά, υπηρεσίες, τραπεζικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Ακόμη και αν για μία θεματική δεν είναι αρμόδια η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της πλατφόρμας δίνονται οι πληροφορίες στον καταναλωτή για την υπηρεσία στην οποία πρέπει να απευθυνθεί.
Η πλατφόρμα παρουσιάστηκε πρόσφατα από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΝ με αφορμή και την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων και αυτό διότι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να καταγγείλουν μέσω της πλατφόρμας πλασματικές εκπτώσεις, ειδικά, μάλιστα, καθώς αυτή τη φορά ισχύει ο λεγόμενος κανόνας των 30 ημερών. Σύμφωνα με τη διάταξη που περιλαμβάνεται στον νόμο 4933/2022 ως τιμή πριν από την έκπτωση νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Στην ίδια διάταξη προβλέπεται ότι όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Σε περίπτωση παράβασης της παραπάνω διάταξης προβλέπεται πρόστιμο που φτάνει ως και το 4% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης. «Σε συνθήκες υψηλού πληθωρισμού θα συμβάλλουμε με τις πραγματικές εκπτώσεις στον έλεγχο του πληθωρισμού το επόμενο δίμηνο», υποστήριξε ο υπουργός, κ. Γεωργιάδης.
Εκτός από τον έλεγχο προσφορών και εκπτώσεων όμως αυστηρότεροι γίνονται οι κανόνες και για το ηλεκτρονικό εμπόριο με το σχέδιο νόμου του ΥΠΑΝ που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και οδηγείται στην Βουλή το αμέσως προσεχές διάστημα.
Οι Κυριακές
Αναλυτικά, οι Κυριακές του 2023 με ανοιχτά καταστήματα:
15 Ιανουαρίου 2023 – Αυτή είναι η πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων
09 Απριλίου 2023 – Κυριακή των Βαΐων
16 Ιουλίου 2023 – Η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων
24 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν τα Χριστούγεννα
31 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν την Πρωτοχρονιά
Πού πρέπει να δείξουν προσοχή οι επιχειρήσεις
Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι:
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.
- Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
- Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
- Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από … % έως … %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
- Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Latest News
Ανεβάζει τον πήχη για τα κέρδη εξαμήνου η Tbi Bank
Οι μέτοχοι της Tbi bank αποφάσισαν να κεφαλαιοποιήσουν τα καθαρά κέρδη του α' εξαμήνου του 2024 για να υποστηρίξουν τη μελλοντική ανάπτυξη
Στο 71,46% υποχώρησε η συμμετοχή της Viohalco στη Cenergy Holdings
Απο το ποσοστό 79,78%, που είχε η Viohalco πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου
Στην GLS το 20% της ACS έναντι 20 εκατ. αποφάσισε η Quest
Σε ανακοίνωσή της η Quest Συμμετοχών έκανε γνωστή την υπογραφή συμφωνίας με την General Logistics Systems - Τι προβλέπει η option αγοράς
Η ελληνική startup Brite Solar εντάσσεται στο κλαμπ των επίδοξων μονόκερων
Η Brite Solar ανακοινώθηκε σήμερα ότι εντάσσεται στο EIC Scaling Club, το οποίο στοχεύει να μετατρέψει το 20% των μελών του σε μονόκερους
Η Κομισιόν εγκαινιάζει το δίκτυο έμπιστων επενδυτών
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει 71 επενδυτές από όλη την Ευρώπη
Η Public αναβαθμίζει και επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων της
Η Public Group δημιουργεί 2 νέα μεγάλα καταστήματα σε Αττική και Κρήτη εντός του 2024 - Οικιακές Συσκευές σε 47 από τα 62 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο
Κυβερνοασφάλεια: Ένα στοίχημα που καμία εταιρεία δεν έχει περιθώριο να χάσει
Οκτώβριος, Μήνας Ευαισθητοποίησης Cybersecurity: Θέμα στρατηγικής για κάθε επιχείρηση η προστασία από online απειλές
Σε αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών η Intrakat - Κανένα deal μέχρι τώρα
Τι απαντά η Intrakat σε ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, αναφορικά με δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού Τύπου
Επέστρεψε στο... ταμπλό η Attica Bank - Το σύστημα μπορεί να δέχεται εντολές
H μετοχή της Attica Bank τέθηκε σε αναστολή, μετά τις υπερβολικές διακυμάνσεις που υπήρξαν κατά την έναρξη της διαπραγμάτευσής της
Πλαστικά Θράκης - Coffeeco Upcycle θα μετατρέπουν τα απόβλητα καφέ σε πρώτες ύλες
Τα Πλαστικά Θράκης και η Coffeeco Upcycle επιδιώκουν να αναπτύξουν βιώσιμα προϊόντα μέσω της πλατφόρμας In the Loop